ANRMAP a transmis DNA date privind existenta unor nereguli in cazul a trei contracte incheiate de Posta Romana in intervalul octombrie 2008-septembrie 2011, in valoare totala de circa 40 milioane lei, doua fara licitatie.
Controlul a fost initiat in luna august si finalizat la 6 decembrie, procedura de supraveghere fiind efectuata la cererea Directiei Nationale de Anticoruptie (DNA), a anuntat Mircea Fechet, vicepresedinte Autoritatea de Monitorizare a Achizitiilor Publice.
Vicepresedintele ANRMAP a aratat ca primul contract verificat, in valoare de 9,7 milioane lei, avea ca obect repararea si intretinerea masinilor de aplicare si stampilare a timbrelelor pe plic. Posta Romana nu a detaliat modul in care a fost calculat pretul estimat, iar contractul a fost atribuit fara licitatie, respectiv prin negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, pe motiv ca o singura firma, Promotional Interservice, poate asigura aceste servicii.
In 2010, Curtea de Conturi a semnalat. in urma unui audit, atribuirea gresita a acestui contract, iar Posta Romana l-a reziliat, dar in 2011, cu putin inainte de expirarea de drept a intelegerii.
Al doilea contract verificat de ANRMAP, in valoare de 28,5 milioane lei, avea ca obiect furnizarea unor aplicatii informatice, licente, calculatoare si masini de francat si stampilat, nici in acest caz nefiind insa explicat modul de calcul al pretului estimat si nefiind organizata o licitatie, cu acelasi argument al furnizorului unic. ANRMAP arata ca pretul a reprezentat o propunere a firmei cu drept de exclusivitate, Promotional Interservice.
Al treilea contract verificat de ANRMAP, cu o valoare de 1,3 milioane lei, viza intretinerea si repararea consumabilelor. In acest caz a fost organizata o licitatie si s-au prezentat doi ofertanti, dar unul dintre ei a fost eliminat pe motiv ca oferta era neconforma, iar castigatorul, din nou firma Promotional Interservice, nu a mai semnat in final contractul cu Posta Romana.
Vicepresedintele ANRMAP a mai declarat ca, in urma controlului efectuat, pentru neregulile semnalate autoritatea a aplicat o amenda de 40.000 lei in cazul celui de-al doilea contract si o amenda de 20.000 lei pentru cel de-al treilea contract. In cazul primului contract, din cauza timpului trecut de la derularea contractului si pana la momentul controlului, nu a fost aplicata o amenda, pentru ca aceasta era prescrisa.