Companiile din Romania sunt tot mai deschise catre externalizarea serviciilor (outsourcing), procentul companiilor care au apelat la astfel de practici, dar si oferta de servicii in acest domeniu, inregistrand cresteri atat in 2011, cat si in 2012, potrivit unui studiu Accace.
Astfel, rata de penetrare a externalizarii a depasit 80% in Romania si se afla pe un trend de crestere. De altfel, tara noastra se aliniaza tendintei globale, previziunile indicand ca piata de outsourcing la nivel mondial va creste cu 5% in 2012.
Studiul, realizat in patru tari din Europa-Centrala si de ESt - Romania, Ucraina, Polonia si Ungaria, arata ca serviciile de salarizare, contabilitatea, administrarea fiscala si raportarea financiara sunt cele mai externalizate servicii.
In plus, majoritatea companiilor(65%) care au apelat la astfel de servicii considera ca aceasta practica este mai eficienta din punctul de vedere al costului decȃt sustinerea unui departament intern care sa indeplineasca functiile respective.
Reducerea costului, principalul avantaj
Asadar, reducerea costului reprezinta cel mai important avantaj al externalizarii perceput de companiile din cele patru tari, alaturi de accesul la resursele si cunostintele colaboratorilor externi.
Pe de alta parte, dezavantajele semnalate de companii sunt controlul redus, riscul crescut din cauza dependentei de ofirma externa, precum si comunicarea uneori deficitara cu firmele in cauza. Cu toate acestea, doar 11% dintre companiile chestionate au declarat ca cel mai important criteriu dupa care isi selecteaza colaboratorii este ca acestia sa fie demni de incredere.
Aproape 45% dintre companii considera ca cel mai important criteriu de alegere a firmelor carora le externalizeaza anumite servicii este eficienta din punctul de vedere al costului.
Companiile nu regreta decizia de externalizare
Indiferent de serviciile externalizate, peste 85% dintre companiile din tarile din regiune sunt multumite ca au luat decizia de a apela la colaboratori externi.
"Fata de anii trecuti, este evident ca piata serviciilor de externalizare s-a maturizat, iar clientii cȃntaresc mai atent decizia de acolabora cu ofirma externa si aleg cu precautie firmele repective", a declarat Bogdan Badea, Business Development Manager Accace Romȃnia.
Efectuat in perioada martie-aprilie 2012, studiul Accace aavut ca obiectiv principal identificarea problemelor cu care se confrunta companiile atunci cȃnd externalizeaza anumite servicii, pentru a formula si adapta solutii menite sa faciliteze aceste colaborari.