Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

O firma a primit amenda de 5.000 de lei pentru incalcarea drepturilor rezervate Postei Romane

O firma a primit amenda de 5.000 de lei pentru incalcarea drepturilor rezervate Postei Romane


Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a amendat cu 5.000 lei firma Direct Post Services pentru ca a prestat servicii postale rezervate exclusiv Postei Romane (CNPR) pana la 31 decembrie 2012.

Serviciile au constat in colectarea, sortarea, transportul si livrarea la cutiile postale ale destinatarilor din Bucuresti a trimiterilor de corespondenta cu greutatea cuprinsa intre 0-50 grame, Direct Post Services percepand pentru acestea un tarif mai mic de 2 lei/trimitere, potrivit ANCOM.

"In vederea asigurarii dreptului utilizatorilor de acces la serviciul universal, CNPR beneficiaza printre altele si de dreptul exclusiv de a presta, pana la data de 31 decembrie 2012, servicii postale avand ca obiect trimiteri de corespondenta, indiferent daca livrarea acestora este accelerata sau nu, cu o greutate mai mica de 50 g si pentru care se percepe un tarif mai mic de 2 lei".

"CNPR a dobandit acest drept exclusiv la data de 26 aprilie 2009, in urma unei proceduri de desemnare a furnizorului de serviciu universal lansate de catre ANCOM, la care au participat CNPR si compania Posta Atlassib Curier Rapid", se arata in comunicat.

Amenda aplicata Direct Post Services este cea de a patra sanctiune aplicata de ANCOM unui operator de servicii postale pentru incalcarea dreptului exclusiv al CNPR pe parcursul anului 2011.

Institutia a efectuat anul trecut 2.097 de controale la toti furnizorii de servicii postale, care s-au soldat, in total, cu acordarea a 137 de avertismente si aplicarea a 11 amenzi in valoare totala de 66.000 lei.

"Dintre acestea, ANCOM a efectuat 1.486 de controale la punctele de lucru ale Companiei Nationale Posta Romana, care s-au finalizat prin acordarea a 94 de avertismente si aplicarea a 2 amenzi in valoare totala de 11.000 lei", se arata in comunicat.

Cele mai frecvente nereguli intalnite au fost cele referitoare la nerespectarea obligatiilor specifice impuse furnizorului de serviciu universal in cazul CNPR, respectiv de informare a ANCOM cu privire la aparitia oricarei modificari a datelor din notificare in cazul celorlalti furnizori de servicii postale.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: NewsIn
Articol citit de 1164 ori