Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Satul de "fitele" din piata UE, Magiunul de Topoloveni va fi vandut in SUA, Rusia si Dubai

Satul de "fitele" din piata UE, Magiunul de Topoloveni va fi vandut in SUA, Rusia si Dubai


Magiunul de Topoloveni va fi promovat in zona extracomunitara, mai exact in Dubai si in SUA, in cadrul unui proiect european de peste 500.000 de euro. Desi este singurul produs romanesc cu certificare de origine protejata, producatorul nu a reusit in ultimii ani, sa exporte produsul pe piata Uniunii Europene.

Proiectul care se intinde pe o perioada de trei ani include participarea la targuri de profil in cele doua tari, dar si intalniri cu retailerii de produse bio, pentru negocierea unor contracte de furnizare. Sonimpex a obtinut finantarea cu ajutorul unei asocieri cu un grup de producatori greci, de branzeturi, masline si vinuri si spera ca proiectul sa ii deschida, cat mai curand, noi oportunitati de export pe piata extracomunitara: Statele Unite, Federatia Rusa si Dubai. Pentru ultima destinatie sunt vizate hogelurile si restaurantele de lux.

Producatorul roman a mai obtinut si anul trecut circa un milion de euro, in cadrul unui proiect similar, de promovare a magiunului in Elvetia, Norvegia si Federatia Rusa.

"Preconizam dublarea cifrei de afaceri dupa reluarea activitatii de export. Speram ca, incepand din 2014, sa exportam 300.000-400.000 de borcane anual", a declarat pentru Business24, Bibiana Stanciulov, director general Sonimpex Topoloveni.

Magiunul de Topoloveni s-a bucurat de succes pe piata europeana pana acum trei ani, cand s-a finalizat modernizarea fabricii, iar conducerea companiei a hotarat sa opreasca exportul la vrac, in favoarea produsului la borcan. Iata, insa, ca un produs finit, ambalat la borcan, cu certificari bio valoroase, nu a mai fost atat de usor de plasat pe piata comunitara.

"Am vandut in Austria si Germania, dar realizam un profit de doar cateva sute de mii de euro, pentru ca era vorba mai curand de o materie prima, nu de un produs finit. Acum, cand incercam sa il exportam la borcan, neamtul intreaba: 'dar noi cum sprijinim piata noastra locala, daca va luam produsul si il punem direct pe raft?'", a povestit reprezentanta Sonimpex.

Conducerea companiei s-a concentrat in ultimii ani pe promovare, mai ales prin participarea la targuri si expozitii de profil. Editia Indagra dn acest an s-a incheiat intr-un ton optimist pentru Stanciulov, care a precizat ca se afla in discutii cu doi importatori din Germania si Anglia.

Promovare de un milion de euro pentru Romania, pana in 2016

Insa Magiunul de Topoloveni este promovat pe mai multe fronturi. Comisia Europeana a aprobat Romaniei, in luna aprilie, un program de promovare a produselor agricole in Elvetia, Norvegia si Federatia Rusa, in valoare de totala de circa 4,2 milioane euro, din care partea aferenta Romaniei este de 981.613 euro. Programul este derulat de producatorul magiunului de Topoloveni - SC Sonimpex Topoloveni SRL, in comun cu un consortiu de producatori din Grecia.

Din valoarea totala a proiectului in primul an, respectiv 2013/2014, suma alocata pentru promovare este de 322.823 euro, in cel de-al doilea 2014/2015 de 329.289 euro, iar in cel de-al treilea an, 2015/2016 de 329.501 euro.

"Asteptam sa fim 'copiati', in atragerea fondurilor europene cu aceeasi viteza cu care am fost copiati, in mod fraudulos, in inscriptionarea borcanelor cu titulatura 'magiun de prune' desi contineau concentrate cu sulfiti sau pectine", a declarat, in vara, pentru Agerpres, directorul general al companiei Sonimpex, Bibiana Stanciulov.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2753 ori