Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Impactul COVID-19 asupra industriei de fashion

Impactul COVID-19 asupra industriei de fashion
Interviu oferit de Dragos Aipu, CEO dyfashion.ro

1. In perioada pandemiei de coronavirus, cei mai multi dintre noi au apelat, fie din obisnuinta, fie de nevoie, la cumparaturile online. Credeti ca acest obicei de cumparare se va mentine si, de ce nu, chiar va deveni frecvent, in domeniul fashion, si la finalul acestei perioade?

La inceputul acestei perioade de pandemie, Romania se afla pe ultimul loc in Uniunea Europeana in privinta cumparaturilor online. Odata cu aceasta perioada de izolare obiceiul romanilor de achizitii online a crescut simtitor. Cred ca romanii au descoperit ca este mult mai usor dar si sigur sa achizitioneze haine online. Totodata cu beneficii precum transportul si returul gratuit, practic nu exista griji daca se razgandesc sau produsul nu se potriveste perfect.

2. In aceasta perioada, multe business-uri au avut de suferit din punct de vedere economic. Cum ati gestionat provocarile aparute in urma crizei COVID-19?

In primul rand cred ca in aceasta perioada siguranta sanitara a devenit o prioritate pentru toti, inclusiv pentru noi care am luat toate masurile de preventie de transmitere a virusului atat pentru angajatii nostri cat si pentru clienti.
Din punct de vedere financiar, la fel ca toate business-urile pe plan mondial am inregistrat o oarecare scadere, insa mult sub media generala din industria fashion online din Romania. Din fericire pentru noi am inceput sa resimtim o crestere constanta de la incheierea Starii de Urgenta.

3. Numeroase firme, fie ele mici sau mari, s-au implicat in actiunile de sustinere a sistemului medical in lupta cu pandemia de coronavirus. DyFashion a luat parte la campania #scutpentruspitale, derulata de Asociatia ZI de Bine. Povestiti-ne despre aceasta campanie si despre impactul ei.

Ca de fiecare data, nu am putut sa ramanem impasibili la problemele societatii si comunitatilor in care activam. Atat clientele noastre cat si interesele de afaceri sunt raspandite pe intreg teritoriul Romaniei. Am considerat ca este datoria noastra sa ajutam, sa dam inapoi societatii in care ne dezvoltam afacerea, ajutorul de care are nevoie. Am donat 15.000 de lei pentru Asociatia ZI de Bine in aceasta campanie pentru a ajuta spitalele si cadrele medicale in aceasta perioada. De asemenea am reusit sa donam mii de masti pentru diverse institutii de ocrotire a batranilor sau copiilor si chiar pentru cadre medicale si clientele noastre.

4. Mai ales acum s-a scris din ce in ce mai mult despre importanta sustinerii brandurilor locale. Tinand cont ca DyFashion este un magazin care vinde aproape exclusiv produse fabricate in Romania, credeti ca decizia de cumparare a clientelor tine cont si de acest criteriu?

Din experienta noastra de pana acum, in general clientele prefera rochiile si hainele fabricate in Romania. Cred ca exista o constiinta sociala care influenteaza decizia de cumparare si da, clientele se orienteaza spre produse fabricate in Romania si cu gandul de a ajuta companiile unde poate prieteni, vecini sau rude lucreaza si de unde isi castiga existenta.

5. In contextul in care multe persoane au lucrat sau inca lucreaza de acasa, mai multe magazine online, printre care si DyFashion, au inclus in gama lor de produse articole de imbracaminte la mare cautare in perioada #stayhome: pijamale, treninguri confortabile, halate. Credeti ca aceasta forma de adaptare la noua situatie a ajutat unele afaceri sa se mentina pe linia de plutire?

Intr-adevar cred ca a fost esentiala reorientarea spre productia de haine pentru acasa in aceasta perioada. Aceasta strategie de criza i-a ajutat pe multi nu doar sa nu isi inchida afacerile ci sa reuseasca sa isi mentina angajatii si sa isi respecte promisiunile fata de clientii lor.

6. DyFashion introduce, in fiecare vineri, o noua colectie. A fost acest lucru posibil si in aceasta perioada, in contextul in care si atelierele de productie au fost afectate?

Inca de la bun inceput principiul nostru de business a fost si a ramas, indiferent de vremuri, sa ne tinem promisiunea fata de clientele noastre atat in privinta calitatii produselor si serviciilor cat si a furnizarii de colectii noi in fiecare saptamana. Eforturile facute pentru a ne putea onora promisiunea au fost mai mari ca oricand.

7. Ce ne puteti spune despre colectia pe care urmeaza sa o lansati?

Pentru noi, fiecare colectie este o bucurie si o provocare pentru a putea sa ne multumim fiecare clienta. Una dintre cele mai importante colectii lansate anul acesta este La Donna by Catalin Botezatu. O colectie de rochii de vara exceptionale marca Catalin Botezatu: calitatea materialelor este deosebit de buna, croite perfect si cu modele unicat specifice lui Catalin, mereu nu doar in trend, ci si in avangarda modei romanesti, asa cum ii sta bine celui mai cunoscut designer de fashion din Romania.

8. Ce mesaj le transmiteti celor care doresc sa-si deschida o afacere in mediul online?

Cred cu putere ca acum este unul dintre cele mai oportune momente pentru micii sau mai marii antreprenori sa porneasca un business online, in orice domeniu ar fi acesta. Odata cu pandemia si principiul de colaborare "Work-From-Home", din ce in ce mai multe activitati se vor desfasura online, implicit va fi o cerinta mult mai mare de servicii, aplicatii si informatii orientate spre mediul electronic. Asadar, orice business care va servi o necesitate imediata a unei nise de piata sau a intregii piete va genera profit si va fi o afacere de viitor cu o crestere rapida.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 489 ori
Citeste mai multe despreafaceri companii intrebari alegeri