Interviu Dana Petcu, Christian Dior: Suntem placut surprinsi de piata romaneasca

Marti, 30 Octombrie 2012, ora 07:10
4675 citiri
Interviu Dana Petcu, Christian Dior: Suntem placut surprinsi de piata romaneasca
Dana Petcu, managerul Christian Dior in Romania

Daca alte firme mari aleg sa plece din Romania, nemultumite de conditiile gasite aici, managerii brandului de lux Christian Dior se declara placut surprinsi de oportunitatile pe care piata romaneasca le ofera.

Perspectiva optimista se datoreaza si managerului filialei locale a brandului, Dana Petcu, care a stiut cum sa prezinte avantajele pietei locale.

Christian Dior detine o cota de piata de 15% din segmentul parfumurilor premium, evaluat la aproximativ 50 de milioane de euro si a inregistrat, in ultimele 18 luni, o crestere a vanzarilor de doua cifre, potrivit Danei Petcu.

Aceasta a explicat, intr-un interviu acordat Business24, care sunt avantajele competitive ale pietei locale a parfumurilor de lux, in comparatie cu alte piete unde Christian Dior este prezent si a precizat ca brandul pregateste o noua lansare.

Va apropiati de cel de-al doilea an, la conducerea Christian Dior Romania. Care a fost cea mai mare provocare de pana acum?

Provocarile au fost din prima zi, pentru ca marca fusese inainte la un alt distribuitor si nu era filiala. Marca a fost prezenta pe piata, dar nu in conditii optime. Primul an a fost unul de "curatare", la propriu, in care ne-am suflecat manecile si am refacut echipa. Am reusit sa ne recastigam pozitia de lider.

In ultima perioada, am asistat la plecarea unor companii mari, din Romania, cum ar fi Nokia sau Tnuva. Christian Dior are asemenea planuri?

In niciun caz, Christian Dior nu se gandeste sa plece din Romania. Sunt foarte multumiti, pentru ca aveau o alta parere despre tara, pe care considerau, ca multi alti occidentali, daca nu de lumea a treia, ci undeva foarte departe.

Christian Dior este prezent pe mai multe piete europene. Care sunt avantaje si dezvantajele pietelor externe, comparativ cu cea locala?

Principalul dezavantaj al Romaniei este faptul ca nu are experienta in istoria marcilor, asa cum exista, deja in Vest. Clientii nu sunt loiali unor marci, ci migreaza.

Un alt dezavantaj ar fi birocratia, dar marile companii sunt, oricum, obisnuite cu ea.

In schimb, avantajul pietei locale este ca putem construi. In Occident, piata este saturata, iar cresterile sunt foarte mici, nesemnificative, de 0,03% de exemplu. Este foarte greu sa mentii pozitia de lider, pentru ca te afli, ca brand, pe o piata foarte competitiva. In Romania, insa, mai este loc de crestere.

Un alt avantaj al pietei locale este spiritul latin al cumparatorilor, pentru ca le place sa cheltuiasca pana la ultimul banut. Un aspect important nu doar pentru noi, ci si pentru alti comercianti.

Care sunt problemele pe piata locala a parfumurilor ?

Distributia neoficiala, in primul rand, dar ne asteptam ca lanturile internationale, cum ar fiSephora, Douglas si Mariaunad sa se dezvolte, la nivel national. Sunt multe orase care nu au, inca, parfumerii si ar trebui incurajatii retailerii care, in ultimii doi trei ani, au avut stagnari sau migrari dintr-un oras in altul.

O alta problema ar fi faptul ca nu exista surse statistice clare, legate de valoarea de piata locala. Lucram la acest aspect si ne dorim ca, in viitor, toti retailerii sa contribuie la consolidarea unei astfel de baze de date cu un specialist, cum ar fi, de exemplu, Nielson.

In ultima perioada, ati investit in gama skincare. Veti continua sa investiti?

Vom continua sa investim in gama skincare. Avem castigate trei premii Nobel pentru descoperiri si suntem prima marca care a introdus celule stem in cremele cosmetice. Continuam sa colaboram cu dermatologi si esteticieni in procesul de formare al angajatilor nostri, aproximativ 700 de persoane, pe teritoriul Romaniei.

Investititi mult in resurse umane...

Investim destul de mult, pentru ca excelenta nu vine din aer, ci este data de oameni, de cei care ne promoveaza marca.

Cum se prezinta Christian Dior Romania in "cifre"? Cum au evoluat vanzarile?

Putem spune ca avem o crestere a vanzarilor de doua cifre, dar estimam cresteri anuale de 5,6% in viitor, in functie de planul retailerilor, pentru ca fiind o companie de distributie, depindem de acestia. Daca ei inregistreaza cresteri, vom inregistra si noi.

Piata totala de parfumerie si cosmetica de lux s-ar ridica undeva la aproximativ 50 de milioane de euro, iar noi avem o cota de piata cuprinsa intre 10 si 11%, in functie de canalul pe care activam.

Cum estimati ca vor evolua vanzarile in decembrie?

Luna decembrie este cea mai importanta din an. Businessul nostru este unul cu un puternic caracter de sezonalitate. Ultimele luni din an reprezinta 35-40% din intreg businessul, iar luna decembrie reprezinta intre 15 si 20%. Foarte multe companii din industria noastra ajung pe break even point (momentul in care cheltuielile sunt acoperite n.red) in luna octombrie.

In ultima perioada au evoluat foarte multe parfumeriile artizanale. Am putea considera piata parfumurilor de nisa o concurenta, pentru brandurile de lux, cum este Christian Dior?

Nu neaparat concurenta, ci mai degraba o completare. In zona de lux, ne incurajam unii pe altii sa fim prezenti, pentru ca luxul este cu atat mai valoros cu cat esti inconjurat de el. Ne dorim sa fie prezente cat mai multe businessuri de nisa, in asa fel incat consumatorul sa fie inconjurat de lux si sa putem, crea, astfel, o mentalitate de lux.

O parte din segmentul cientilor tineri este atrasa de parfumuri nonconformiste, cum ar fi, de exemplu, cel de bec incins. Va introduce Christian Dior asemenea arome inedite?

Nu este nimic exclus. De altfel, toate proiectele din industria parfumurilor se dezvolta intr-o perioada cuprinsa intre cinci si sase ani, pana ajung pe piata. Noi vom avea o lansare majora in 2013, in septembrie. Dar nu stim nimic, pentru ca totul se pastreaza secret. Cu doua luni inainte vom afla si noi informatiile pentru ca nu se divulga nimic.

Cum credeti ca va evolua segmentul de lux pe piata locala, in viitor?

Comparativ cu Polonia sau Cehia, in Romania, consumul de produse de lux este la un sfert. Cu siguranta, se va dezolta. Oamenii, pe masura ce isi cresc veniturile cresc de la consumul de mass market, la produsele de lux.

Branduri premium, cum ar fi, de exemplu, Patek Philippe, sustin ca piata locala nu li se potriveste. De ce credeti ca se intampla acest lucru?

Cred ca reprezentantii Patek Philippe s-au referit, mai degraba, la segmentul de distributie. Cand alegem sa intram intr-un punct de vanzare, avem cateva criterii de urmariti: vecinatatea, plafonul, podeaua, iluminatul, aspectul mallului. Este normal ca o marca precum Patek Philippe sa nu isi gaseasca locul, intrucat consumatorii sunt orientati catre middle market si nu ar avea unde sa expuna produsele.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Lumea este astăzi un loc mai periculos decât în orice etapă de după Războiul Rece, totuși piețele sunt o imagine a unei nepreocupări nesuficiente, care se limitează la automulțumire, cu...
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Ministerul Energiei a transmis recent că susține proiectul reactoarelor modulare mici în România, ca parte a strategiei de dezvoltare și consolidare energetică a țării. Pe 17 aprilie...
#interviu Dana Petcu, #Dana Petcu Christian Dior, #piata parfumuri Romania , #Companii Romania