Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fuziune pe piata e-commerce: Nemtii de la Kolectiva intra in actionariatul Zumzi

Fuziune pe piata e-commerce: Nemtii de la Kolectiva intra in actionariatul Zumzi


Grupul Kolektiva, care cuprinde platformele de e-commerce ale grupului german Rebate Networks, va fuziona cu Zumzi, site-urile de comert online, parte a grupului Neogen.

Prin aceasta fuziune, se va crea o companie cu o poziie importanta pe piata de e-commerce in Europa Centrala si de Est, consolidand in acelasi timp piata de profil.

"Ambele grupuri reprezinta, mai ales din punct de vedere geografic, un tot unitar perfect. In urma fuziuni vom crea o platforma puternica de e-commerce care va continua sa se dezvolte in Europa de Est. Piata are inca un potential enorm de crestere pe care vrem sa-l scoatem in evidenta cu ajutorul unui jucator important in regiune", a spus Calin Fusu, CEO Neogen.

Kolektiva detine platforme de e-commerce in mai multe state est-europene

Grupul Kolektiva detine platforme locale de e-commerce in Romania, Ungaria, Croatia, Slovenia, Serbia, Macedonia, dar si in Bulgaria. Per total, grupul a generat in anul fiscal 2013 venituri de aproximativ 20 de milioane de euro.

Zumzi este, de asemenea, prezenta in Romania, Moldova, Serbia si Bulgaria. Veniturile companiei au atins anul trecut 6 milioane de euro. Calin Fusu, CEO Neogen, va conduce compania rezultata in urma fuziunii, in timp ce Rebate Networks va ramane in continuare un actionar important.

"Aceasta fuziune in Europa de Est marcheaza inca un punct important al strategiei de crestere a platformei noastre de e-commerce pe pietele emergente. Pentru mai mult de trei ani, Rebate Networks a construit platforme web in tarile in curs de dezvoltare din Asia si Europa Rasariteana, prin urmare marcand puternic comertul online in aceste tari", a declarat Michael Brehm, Managing Director Rebate Networks.

Rebate Networks a fost fondat in 2010 de Michael Brehm, iar drectia sa strategica este axata pe dezvoltarea platformelor de e-commerce locale prin extinderea pe pietele emergente. Dupa o serie de tranzactii de succes Rebate activeaza in 15 tari.

Circa 15% dintre romani isi fac cumparaturile online

In jur de 1,2 milioane de romani efectueaza cumparaturi online, ceea ce reprezinta, in medie, 15% dintre utilizatorii de Internet, iar in aceasta zona piata din Romania incepe sa se alinieze cu alte tari mult mai dezvoltate.

Comertul electronic pentru consumatori (B2C) din Romania va ajunge in acest an, conform estimarilor companiilor de specialitate, la un miliard de euro.

Cea mai mare parte a utilizatorikor de internet din mediul urban, respectiv 86,2%, au realizat, pana in momentul de fata, cumparaturi online, reiese din studiul realizat de Mednet Marketing Research Center.

Dintre acestia, 80,6% au achizitionat produse numai din magazinele online din Romania, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din strainatate, iar 18,2% au facut cumparaturi atat din magazinele online din tara, cat si din strainatate.

Cei care nu au achizitionat produse online pana la data efectuarii studiului sunt, mai degraba, persoane cu varsta de peste 49 de ani si cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.

Dintre cei care achizitioneaza produse din mediul online, 13,9% obisnuiesc sa faca cumparaturi cel putin o data pe luna, 30,3% cel putin o data la 3 luni, 20,6% cel putin o data la 6 luni, iar 23,6% cumpara la o perioada mai mare de o jumatate de an.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2103 ori