Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Din culisele companiilor: Avantajele si dezavantajele brandingului (III)

Din culisele companiilor: Avantajele si dezavantajele brandingului (III)


Brandingul este important pentru o companie pentru ca poate aduce venituri suplimentare si poate consolida imaginea unui produs sau a unui serviciu in ochii consumatorilor.

La nivel mondial, cel mai cunoscut si mai valoros brand este Coca-Cola. Producatorul american de bauturi racoritoare valoreaza mai mult de 77 miliarde de dolari.

Puterea unui brand: Coca Cola valoreaza 78 de miliarde de dolari

Coca-Cola este urmat de Apple, IBM si Google, potrivit unui studiu Interbrand. Asadar, nu ar trebui sa mire pe nimeni faptul ca obiectele care au imprimate logourile acestor companii reprezinta o garantie pentru calitate.

Iuliana Butuc Cerchez, director de comunicare in cadrul Gecad, a explicat, pentru Business24Cum sa construiesti un brand profitabil si Cat costa procesul de rebranduire.

In vremuri de criza, reticenta companiilor de a investi suplimentar in bugete pentru rebranduire poate fi explicata. Totusi, fara promovare, nu exista vanzare, subliniaza directorul de comunicare de la Gecad.

"Stiu o poveste de la Radu Georgescu, care spunea ca l-a abordat o doamna, la un eveniment si ca i-a spus "am cel mai frumos parfum din lume. Este nemaipomenit, genial si miroase foarte bine". "Si cum se numeste?", a intrebat Radu. "Pai nu i-am dat inca un nume, dar nu reusesc sa il vand". Pai daca nu i-ai dat un nume, o imagine si nu l-ai promovat, cum vrei sa se vanda?"

Nu poti sa vinzi un produs de care nu stie nimeni. Marketingul si comunicarea te ajuta sa faci brandul respectiv cunoscut. "O noninvestitie este o nonvanzare", subliniaza Iuliana Cerchez.

Practic, principalele avantaje ale rebranduirii sunt: cresterea notorietatii, o imagine mai fresh, posibilitate de a atrage si alti clienti decat cei pe care ii ai deja, printr-o promisiune schimbata a brandului. "Poti sa introduci, printr-un rebranding bun, si alte produse, pentru care nu vrei sa faci un brand nou. Cu alte cuvinte, un rebranding poate sa fie o oportunitate sa aduci produse noi pe piata", explica specialista.

Pe de alta parte, aceasta atrage atentia ca rebranduirea implica si anumite riscuri: poti pierde o parte din capitalul de imagine, un numar de clienti sau poti crea confuzie in randul acestora, pentru ca nu vor mai sti exact la ce produs apeleaza.

Cel mai probabil, principalul avantaj al marilor branduri consta in notorietate. Marcile cunoscute reusesc sa ofere incredere consumatorilor, care au o anumita siguranta cand achizitioneaza un produs sau un serviciu promovat cu brandul respectiv. Din acest motiv, o campanie puternica de marketing poate face ca o companie sa para mai importanta decat este cu adevarat.

Pe de alta parte, o companie care a devenit un brand important are si restrictii. Nu poate sa isi schimbe directia de productie si nici simbolul fara a pierde un numar urias de consumatori, asa cum subliniaza o analiza ideiafaceri.ro.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5425 ori