Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mara Gojgar, Marcomm Pills: Cum sa ajungi mai aproape de clientul tau

Mara Gojgar, Marcomm Pills: Cum sa ajungi mai aproape de clientul tau

Clientul de "business to business" prefera mai degraba o abordare directa, in timp ce clientul de "business to consumer" trebuie curtat mai mult, trebuie "indragostit" de brand. Pentru cel din urma, o abordare foarte directa ii ameninta spatiul personal, explica Mara Gojgar, antreprenoarea care a decis sa infiinteze o scoala de comunicare dedicata specialistilor din domeniu.

Astfel, a pus bazele Marcomm Pills, o scoala de marketing si comunicare despre care spune ca este "o comunitate in care sa predea numai practicieni, pentru practicieni".

Printre numele mari care s-au alaturat proiectului se numara si bloggerul Cristian China Birta, Raluca Georgescu de la GPeC sau Stefan Liute, fondatorul agentiei de branding Storience.

Ce ai de invatat de la acestia, ce efect ar putea avea o strategie de comunicare integrata pentru compania ta sau cum poti ajunge mai aproape de clientul tau, explica pe indelete Mara Gojgar, Managing Partner la Confident PR - Marcomm Pills, intr-un interviu acordat Business24.

De ce ati ales sa initiati aceste workshop-uri? Ati sesizat o astfel de nevoie pe piata romaneasca?

In piata de specialitate sunt cursuri si traineri care pot vorbi despre orice subiect din domeniul marcomm. Confident PR se afla in cel de-al treilea an de activitate si avem experienta in a lucra cu companii straine care vin pentru prima data pe piata din Romania.

Ei ne trimit niste brief-uri cu anumite cerinte si nu am putut sa nu sesizam practicile diferite de abordare ale clientilor romani. Fiecare piata are un anumit specific, anumite practici care intr-o piramida de posibilitati creative si de buget, isi ating mai bine tinta.

De exemplu, sa luam consumul de presa de nisa - procentul medicilor din Romania care citesc reviste de specialitate este mult mai mic fata de cei din Austria. In schimb sunt mult mai deschisi la intalniri face to face. Revistele de agro de exemplu, sunt citite din scoarta in scoarta de fermieri.

Ce schimbare ar putea aduce in peisajul business autohton o mai buna cunoastere a importantei comunicarii (fie ea online, offline sau directa).

Comunicarea se face pentru a sustine cresterea afacerilor, iar, pentru ca acest lucru sa se intample, comunicarea trebuie realizata de oameni care o cunosc indeaproape si nu de cineva care se "pricepe".

Omul de comunicare trebuie, mai intai, sa cunoasca destul de bine afacerea/brandul pe care il comunica. Un plan de comunicare eficient, nu se face doar pe baza de feeling si inspiratie creativa ci trebuie bine documentat prin studii de piata.

Insight-urile de la clienti sunt extrem de valoroase si pot salva pierderea unor bugete seminificative.

Acum doi ani, de exemplu, cu ajutorul unui studiu realizat de compania noastra de studii de piata, Trendelligent, am salvat peste 20.000 de euro pe care un client dorea sa ii investeasca intr-o campanie de CSR pentru segmentul de B2B. Din studiu a reiesit ca pool-ul lor de clienti asteptau altceva de la acest brand.

Care este, totusi, cel mai bun canal de comunicare in 2014?

Nu mai putem vorbi despre un canal de comunicare ci despre comunicare integrata. Intradevar, in B2C mixul de canale este mai mare, in B2B este mai redus. Online-ul insa este in crestere si probabil, in timp, odata cu generatiile care vin din urma, va avea un procent si mai mare.

Pentru ca un client sa inceapa sa aiba incredere intr-un brand, trebuie sa se asigure de angajamentul sau, iar acest lucru nu se poate realiza printr-un singur canal. Este ca intr-o relatie de dragoste, in care, pana ajungi la dezideratul unei iubiri bazata pe incredere, trebuie sa iti cunosti partenerul in mai multe contexte de viata.

E prima editie Marcomm Pills? De ce ati ales acest moment pentru lansarea programului?

Core buiness-ul nostru este de consultanta in comunicare si marketing. Dupa trei ani de existenta pe piata din Romania, am simtit ca este momentul sa ne unim cu alti antreprenori care ofera servicii conexe, pentru a inchide cercul.

Ticaie ceasul de a spune mai departe ce am invatat noi ca practicieni de comunicare.

Pana cand va dura sesiunea de workshop-uri?

Nu avem un termen limita, ne dorim ca Marcomm Pills sa devina o scoala de marketing si comunicare, o comunitate in care sa predea numai practicieni, pentru practicieni.

La Marcomm Pills, mergem pe ideea de informatii concentrate si, cu cartile pe fata', referitor la ce functioneaza in Romania pentru anumite branduri si publicuri.

Cine vor fi "antrenorii" si ce vor avea participantii de invatat de la acestia?

Antrenorii sunt Cristian China Birta, Blogger - Relatia cu bloggerii; Ionut Munteanu, WebDigital - PPC Marketing (Google, Facebook si Linkedin); Iulian Padurariu, The Marks - Marketing strategic; Managementul inovatiei; Tehnici de loializare & engagement prin enterprise gamification.

Vor fi prezenti si Laura Dragomir, Relizator si moderator TV - Comunicare si Public speaking, Managementul prezentarilor, Media training; Mara Ababei, 57 Studio - PPC; Raluca Georgescu, GPeC - Gala Premiilor e-Commerce, Retail Online; Stefan Liute, Storience - Branding; Ximena Dragusin, specialist in tactici TTL - Eficientizarea relatiei client-agentie.

Principalele criterii in alegerea antrenorilor au fost - sa fie hands on in serviciile pe care le livreaza, sa fie personal in contact direct cu clientul, pentru a avea inisght-uri autentice si nu doar principiale; sa isi doreasca sa aduca o contributie reala la comunitatea de marcomm din Romania; sa aiba curajul si bunavointa de a impartasi cunostinte care in mod normal se ofera in procesul de consultanta.

Ne puteti spune, pe scurt, cum poate o firma ajunge la clientul roman?

Discutia este mai ampla, tine de specificul companiei si al produselor/serviciilor sale. Acelasi om se comporta diferit in ipostaze de viata diferite si cu brand-uri diferite.

Foarte sintetizat, clientul de B2B prefera mai degraba o abordare directa, face to face. Clientul de B2C trebuie curtat mai mult, invaluit, incentiv trebuie indragostit de brand. Pentru acesta, o abordare foarte directa, ii ameninta spatiul personal.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3990 ori