Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Alin Burcea, CEO Paralela 45: Masurile fiscale sunt ca o avalansa pentru mediul de afaceri. Ne bulverseaza si ne afecteaza

Alin Burcea, CEO Paralela 45: Masurile fiscale sunt ca o avalansa pentru mediul de afaceri. Ne bulverseaza si ne afecteaza
Masurile fiscale luate in acest an, multe dintre ele fara consultarea mediului de afaceri, sunt factori de presiune si frustrare pentru mediul de afaceri.

Ultima propunere legislativa, referitoare la pedeapsa cu inchisoarea de la un an la 6 ani pentru neretinerea, neincasarea, retinerea si neplata impozitelor si contributiilor in cel mult 30 de zile de la scadenta este inca o dovada de lipsa de respect fata de cei care creeaza locuri de munca si contribuie la cresterea economica, sustinand bugetul de stat cu milioane de euro anual, arata Alin Burcea, CEO Paralela 45, intr-un comunicat de presa.

"Suntem considerati infractori. In loc sa apara masuri pentru stimularea mediului de afaceri, permanent se pune o presiune pe business-uri. E anormal sa propui inchisoare pentru patronul care a intarziat plata a cativa lei, actul normativ nu prevede aplicarea pedepselor proportional cu gravitatea infractiunii, nu e deloc flexibil. Statul ori nu stie, ori se preface ca nu stie cum functioneaza o afacere. Noile masuri fiscale sunt ca o avalansa pentru mediul de afaceri, ne bulverseaza si ne afecteaza", a declarat Alin Burcea.

Asteptarile antreprenorilor de la autoritati sunt cu totul altele. E nevoie de masuri pentru stimularea cresterii afacerilor, reducerea poverii fiscale cu salariile, rezolvarea crizei de personal. In turism si industria hoteliera lipsa personalui calificat a devenit acuta, se mai arata in comunicat.

"Industria hoteliera are nevoie de bucatari, ospatari, receptioneri, nu mai avem scoli de meserii si nu infiintam unele. Angajatii scoliti la locul de munca sunt greu de pastrat cand in strainatate castiga mult mai bine. In agentiile de turism, ca sa ne pastram angajatii, derulam programe pentru fidelizarea lor, cu costuri importante an de an", precizeaza CEO Paralela 45.

Compania cu o vechime de 27 de ani in piata si un numar de 160 de angajati organizeaza periodic traininguri pentru instruirea agentilor de turism si a personalului din back office. Recent a initiat o schema de fidelizare, Fidelity Star, prin care angajatii sunt recompensati in functie de vechime. Aproape jumatate dintre angajatii turoperatorului au o vechime intre 5 si 20 de ani.

"Daca vrei sa iti cresti business-ul trebuie sa ai angajati multumiti si longevivi in companie, iar asta se face numai prin atentie si investitie constanta in calificarea lor, prin cursuri si infotripuri si prin crearea unei culturi organizationale si a unui mediu de lucru in care sa le faca placere sa traiasca, sa munceasca, nu doar sa-si bifeze task-urile.

Noi spunem ca Paralela 45 este o mare familie, o adevarata scoala de turism, unde satisfactiile personale si profesionale ale angajatilor vin din gradul de satisfactie si aprecierile pe care le primim de la turisti si de la partenerii revanzatori", declara Alin Burcea, care selecteaza personal angajatii companiei urmarind ca principale criterii seriozitatea si spiritual de echipa.

Turoperatorul specializat in vacante de tip charter, circuite si turism individual are 43 de agentii proprii si francize in toata tara, din care sase inaugurate in acest an in Bucuresti, Brasov, Arad, Bacau si Sfantu Gheorghe. Paralela 45 estimeaza ca incheie anul cu o cifra de afaceri in crestere cu 22%, la peste 50 de milioane de euro.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2926 ori
Citeste mai multe despreAlin Burcea Paralela 45