Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Yelp - Varful de lance in razboiul Apple contra celor de la Google

Yelp - Varful de lance in razboiul Apple contra celor de la Google


Cand Apple trimite invitatii la evenimentele sale, un singur CEO se afla pe ultima varianta a listei de invitati: Jeremy Stoppelman, director executiv la Yelp, o retea sociala unde postezi pareri despre un restaurant, un film sau oricare alt produs.

Cofondatorul si directorul executiv de la Yelp nu a participat niciodata la intalnirile Apple, insa compania sa a devenit o arma importanta din intregul arsenal al celor de la Apple, pregatit sa ia cu asalt rivalii de la Google.

Yelp, alaturi de o sumedenie de alte servicii consumer, vor ajuta Siri, serviciul de asistenta vocala de la Apple iPhone si iPad, in noua versiune a sistemului de operare iOS6.

Instrument cheie in cautari de baza pe mobil

Relatia dintre Apple si Yelp ilustreaza lupta pentru putere asupra modului in care oamenii cauta pe Internet. Mai mult decat o simpla caracteristica inteligenta, Siri este pe cale sa devina un instrument-cheie pentru ceea ce unii numesc, in industria de "cautare casual" - gasirea rapida a informatiilor de rutina, cum ar fi un bar sau un restaurant.

Astfel de persone, cu siguranta ca nu vor apela la serviciul clasic de cautare de la Google, asa ca, Apple a vazut o oportunitate pe acest segment, de pe urma caruia vrea sa genereze venituri din publicitate.

Siri poate sa devina un colac de salvare pentru servicii precum Yelp, dar si pentru alte companii de content care duc o batalie crancena cu gigantul Google.

Motorul de cautare Google este liderul incontestabil al pietei, fiind apreciat de internauti pentru rezultatele relevante ale cautarilor si de agentiile de publicitate pentru rata mare de penetrare. Singurul competitor care a mai miscat in piata a fost Bing, dezvoltat de Microsoft, insa nu a reusit sa reduca semnificativ dominatia Google. In loc sa concureze Google pe piata clasica a motoarelor de cautare, Apple adopta o alta tactica. Se axeaza pe cautarea de pe dispozitivele mobile, unde nu este la indemana sa cauti cu Google.

Iar pe telefonul mobil cautam, conform cercetarilor, restaurante, filme, sport, listari de afaceri, harti si locatii, adica informatii scurte, nu complexe, ca cele afisate pe Google. Asta pentru ca, pe telefonul mobil, nu ai timpul necesar sa astepti sa se afiseze absolut toate informatiile legate de un anumit restaurant, ci, cel mult, adresa si programul.

Asistent personal de incredere

Lupta dintre Apple si Google se inteteste pe zi ce trece, in mare parte si datorita rivalitatii intre sistemele de operare de la iPhone si Android, motiv pentru care Apple renunta la tot mai multe servicii de la Google, ultimul fiind cel de harti digitale.

Siri inca se afla in faza de versiune beta, iar utilizatorii au criticat unele probleme ale serviciului, precum interpretarea gresita a unor cuvinte sau cautari cu rezultate incomplete. Insa, Apple mizeaza pe faptul ca evolutia rapida a tehnologiilor va reusi sa "sape" cat mai adanc in cota de piata detinuta acum de cei de la Google.

Google inca este disponibil pe iPhone, insa utilizatorii pot cere instalarea Siri in mod specific pentru a cauta raspunsuri. Strategia celor de la Apple este de a reduce relevanta Google pe dispozitivele sale, prin investitiile in programe software de voce.

Firma de cercetare eMarketer prognozeaza o crestere cu 30% a pietei de publicitate la servciile de cautare din SUA, ajungand la 19,5 miliarde dolari in acest an, de la la 15 miliarde dolari in 2011. Google reprezinta aproximativ trei sferturi din aceasta piata.

Compania eMarketer spune ca piata de publicitate mobila a generat 1,45 miliarde de dolari anul trecut, aproape jumatate din aceasta fiind detinuta de Google, in timp ce Apple a avut doar 6,4% din total. Conform eMarketer, anul acesta se asteapta ca piata totala sa ajunga la valoare de 2,6 miliarde de dolari.

Dispozitivele Apple care ruleaza sistemul de operare iOS al companiei reprezinta cea mai mare sursa de venituri pe piata mobila pentru cei de la Google, generand aproximativ 40% din total, conform analistului Gene Munster de la Piper Jaffray.

Cautarea mobila a fost mult timp axata pe informatii locale, cum ar fi gasirea de magazine locale, sau care au reduceri, ori care este cel mai apropiat restaurant francez din zona respectiva. Insa nimeni nu a fost inca in masura sa dezvolte un pachet de continut complet.

Google a trimis un semnal serios pietei de motoare de cautare pe mobil, atunci cand a cumparat Zagat, cel mai complet ghid al restaurantelor din SUA. La sfarsitul anului 2009, Google a purtat discutii pentru achizitia Yelp pentru cel putin 500 milioane de dolari, insa nu a rezultat niciun acord.

Yelp este acum unul dintre putinele site-uri care este profund integrat in iOS, prezentat nu numai in Siri, dar si in lista de afaceri pentru noile servicii de harti de la Apple.

Tehnologia de recunoastere a vocii a fost implementata in telefoanele Android mult mai devreme decat in dispozitivele Apple, insa nu este clar cati oameni folosesc astfel de servicii.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1604 ori