Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mari companii tehnologice, pierderi pe masura

Mari companii tehnologice, pierderi pe masura


Companiile tehnologice, fie ca e vorba de producatori de telefoane mobile, televizoare ori jocuri video, sunt tot timpul in pericol de a fi intrecute de competitori, rivalitatea in aceasta industrie fiind apriga,.

Pe baza ultimelor rapoarte de activitate ale celor mai mari producatori de electronice, 24/7 Wall St. a indetificat cateva branduri care au inregistrat un succes foarte mare in trecut si care acum pierd bani, citeaza Business Insider.

La prima vedere este evident faptul ca utilizatorilor nu le pasa de succesul inregistrat anterior. Companii precum Nintendo, Research In Motion, Sony si Nokia au dominat pietele pentru mai multi ani si, in multe cazuri, au avut putini sau niciun competitor real. Ele s-au ridicat pe piata prin lansarea de produse unice, precum Nintendo Wii, BlackBerry sau Walkman-ul celor de la Sony.

Companiile de pe lista nu au reusit insa sa se mentina la acelasi nivel cu noile produse, iar acum pierd teren in fata competitorilor.

1. Research In Motion (RIM)

Era o vreme cand RIM era lider de piata pe segmentul smartphone. Telefoanele BlackBerry au facut faimos acest segment de piata. De atunci insa, popularitatea companiei a scazut, iar rapoartele financiare au inceput sa arate pierderi. Conform celui mai recent raport, RIM a pierdut 125 milioane de dolari.

Veniturile au scazut cu 24 procente fata de anul precedent, iar, conform ComScore, cota de piata a RIM in SUA a scazut de la 16% in decembrie, la 12,3% in martie. Intre timp, cota de piata a smartphone-urilor care functioneaza cu sistem de operare Android, a crescut de la 47,3% la 51% in aceeasi perioada.

2. Sharp

Sharp a anuntat in aprilie o pierdere anuala record de 4,67 miliarde de dolari. Compania a mai anuntat ca estimarile arata ca va continua sa piarda bani in anul fiscal in curs. Acestea se datoreaza in primul rand scaderii preturilor si a vanzarilor de televizoare LCD. Compania japneza incearca sa concureze cu producatorii coreeni, dar fara succes. In plus, compania a cheltuit 1,5 miliarde de dolari pentru restructurare.

3. Electronic Arts

Electronic Arts a anuntat pierderi de 205 milioane de dolari pentru al treilea trimestru fiscal incheiat in decembrie 2011, in ciuda generarii unui venit de 1,06 miliarde de dolari in aceeasi perioada. Doua din cele mai populare titluri ale companiei - FIFA 12 si Battlefield 3 - au vandut fiecare peste 10 milioane de copii.

Multi experti considera ca lansarea The Sims Social, care doreste sa concureze cu jocurile Zynga - nu a avut succesul scontat. Aceasta miscare a fost asemanata cu un pariu, iar compania a cheltuit sute de milioane de dolari in incercarea de a patrunde pe segmentul de jocuri destinate retelelor de socializare.

4. Sony

In urma cu cativa ani, Sony era lider mondial pe mai multe segmente. Din noiembrie 2011 insa, compania si-a redus estimarile de vanzari pentru televizoare, camere foto si playere DVD. Situatia financiara a companiei s-a inrautatit de atunci. In aprilie 2012, Sony si-a revizuit in minus si estimarile de profit pentru a patra oara in mai putin de un an, avertizand ca ar putea sa piarda 6,4 miliarde de dolari in acest an.

Sony se infrunta cu pierderi semnificative pe segmentul televizoarelor. Pe segmentul electronicelor mici, compania se lupta cu Apple si Samsung. Sony si-a pierdut locul in top si pe segmentul consolelor de gaming si a dispozitivelor portabile de muzica.

5. Nintendo

Nintendo era producatorul numarul unu de console de gaming datorita Wii. Microsoft si Sony si-au redus insa preturile pentru Xbox 360, PS3 si Kinect pentru a creste concurenta. Ca rezultat, Nintendo a trebuit sa reduca pretul atat pentru Wii, cat si pentru portabilul DS. In aprilie, Nintendo a anuntat pierderi de 461,2 milioane de dolari pentru anul fiscal 2011.

6. Nokia

Compania finlandeza a fost cunoscuta, pentru mult timp, drept lidera intre producatorii de telefoane, dar si-a pierdut pozitia in fata Samsung in primul trimestru al acestui an. Succesul sau era datorat, in mare parte, telefoanelor mobile ieftine, populare in tarile in dezvotlare. La capitolul smartphone-uri insa, Nokia a pierdut teren.

Piata continua sa fie dominata de Samsung si Apple, iar incapacitatea Nokia de a produce smartphone-uri competitive se reflecta si in rezultatele companiei. In aprilie, Nokia a anuntat pierderi de 1,2 miliarde de dolari.

7. Acer

Planul de afaceri al Acer se invartea in jurul netbook-urilor, varianta ieftina si portabila a laptop-urilor. In ultimii doi ani, in schimb, vanzarile de netbook-uri au fost afectate de cresterea pietei de tabletelor, dar si de popularitatea in crestere a smartphone-urilor. Reducerea preturilor nu a reusit sa impulsioneze cererea. Compania a raportat pierderi anuale de 212 milioane de dolari in 2011.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1332 ori