Linistea dinaintea furtunii: Cum se pregateste Alibaba pentru cea mai importanta zi din an

Luni, 10 Noiembrie 2014, ora 16:05
1645 citiri
Linistea dinaintea furtunii: Cum se pregateste Alibaba pentru cea mai importanta zi din an
Foto: Evigo

Mai sunt cateva ore inainte de cea mai importanta zi a reducerilor practicata de Alibaba. Companiile de curierat care lucreaza cu gigantul chinez de comert online si-au marit echipa pentru a face fata numarului de comenzi care este de cateva ori mai mare decat intr-o zi obisnuita.

Data de 11 noiembrie, numita de Alibaba "Festivalul Cumparaturilor", cunoscuta si sub denumirea de Ziua Celibatarilor, este cea mai importanta zi a cumparaturilor din China, zi in care companiile de comert online ofera foarte mari reduceri, se arata intr-un articol publicat de Wall Street Journal.

Anul trecut, marfurile vandute prin site-urile Alibaba au avut o valoare bruta de 5,8 miliarde de dolari. Pentru a face fata acestei cereri uriase din timpul Festivalului Cumparaturilor din acest an, firma chineza de curierat YTO Express si-a marit echipa cu 30.000 de angajati temporari. De asemenea, a inchiriat si 600 de camioane, care se adauga flotei sale.

Luni, in centrul logistic detinut in Shanghai de aceasta firma era destul de liniste, cu mai multi angajati care puneau colete pe benzile transportoare, sortate in functie de destinatie.

YTO a procesat 1,3 milioane de colate, anul trecut

Anul trecut, cu ocazia Zilei Celibatarilor, compania a procesat 1,3 milioane de pachete, comparativ cu 800.000 de pachete intr-o zi normala. YTO are 72 de centre de logistica in China.

Cand se apropie ziua acestui eveniment, Alibaba transmite celor de la YTO estimarile privind numarul de comenzi, astfel incat firma de curierart sa stie de ce resurse are nevoie. Alibaba nu are propriile servicii de logistica, ci colaboreaza cu firmele de curierat, chiar punand bazele unui joint venture in acest sector cu mai multe companii chineze.

"Volumul zilnic se dubleaza, chiar se tripleaza, Ziua Celibatarilor", a spus Xiang Feng, directorul executiv al YTO.

Afacerile Alibaba sunt foarte importante pentru YTO, vanzarile de pe site-ul gigantului chinez de comert online reprezentand circa 70% din livrarile totale ale companiei.

Si pentru ca, in 2014, tot mai multi comercianti si branduri vor participa la acest eveniment, numarul pachetelor este asteptat sa ajunga, din nou, la un nivel record.

"Aceasta este puterea consumatorilor", spune Charles Hou, director la YTO.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#alibaba reduceri, #yto curierat alibaba, #festivalul cumparaturilor alibaba , #Companii IT