Lenovo isi separa operatiunile interne in doua grupuri distincte: Lenovo, pentru produsele din gamele medie si ieftina, si Think, pentru produsele din gama high-end, care sunt in prezent asociate cu ThinkPad.
Potrivit unui e-mail intern, publicat de catre Sina Tech si semnalat de catre Engadget, comapnia va fi reorganizata in doua grupuri separate, care vor avea fiecare propriul brand, scrie The Verge.
Incepand cu luna aprilie, Lenovo Business Group va produce laptopuri din gama medie, desktop-uri si tablete, dar si televizoare Smart TV.
Pe de alta parte, Think Business Group va avea ca scop productia de sisteme pentru companii, ca de altfel si produse high-end pentru consumatorii finali.
Directorul executiv al Lenovo, Yang Yuanqing, a spus ca Think este brandul cel mai bine pozitionat pentru lupta cu Apple pe piata de produse high-end.
Potrivit unor zvonuri recente, preluate de catre Digitimes, Lenovo are in plan mutarea productiei de notebook-uri in-house, intr-un orizont de trei, pana la cinci ani, o miscare care ar permite companiei productia de hardware high-end propriu. Daca acest lucru se va intamplat, ar putea fi si o strategie de restructurare.
Lenovo a avut afaceri profitabile la nivel global, intr-o piata a notebook-urilor care a avut de suferit si in contextul in care brandul nu a avut un succes deosebit in Statele Unite.
Lenovo are operatiuni in peste 60 de tari si isi comercializeaza produsele in peste 160. Compania a fost fondata la Beijing, in 1984.
Lenovo este o companie listata la Hong Kong Stock Exchange.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 8,67 miliarde de dolari in trimestrul doi din 2012, in crestere cu 11% fata de trimestrul doi al anului precedent. In perioada amintita, Lenovo a avut un profit operational de 206 milioane de dolari.