Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

HTC s-a imbatat cu propriul succes. Isi va mai reveni?

HTC s-a imbatat cu propriul succes. Isi va mai reveni?


Dupa o trecere rapida de la anonimat la omniprezenta, compania taiwaneza de telefonie mobila s-a impotmolit. E timpul insa sa revina pe drumul cel bun.

Vanzarile HTC s-au prabusit in ultimul trimestru din 2011, iar in primele doua luni din 2012, veniturile au scazut cu 45%, fata de anul trecut. In luna februarie, Winston Yung, directorul financiar, a recunoscut ca HTC nu trece tocmai prin cea mai buna perioada, potrivit The Economist.

De asemenea, analistii spun ca anul trecut, produsele au lasat de dorit: rezultatele bune au condus la plafonare, in timp ce competitia, reprezentata de iPhone 4S, de la Apple, si Galaxy S2, de la Samsung, a fost feroce.

Brandurile de telefonie mobila, efemere

Brandurile de telefonie mobila infloresc si se sting la fel de repede. La sfarsitul lunii martie, Research in Motion, producatorul canadian al telefoanelor BlackBerry, a anuntat pierderi trimestriale majore, plecarea echipei de directori executivi si o "evaluare completa".

Nicio alta companie de telefonie mobila nu s-a dezvoltat atat de repede ca HTC. Pana in 2006, cand a inceput sa vanda telefoane sub nume propriu, brandul nici nu exista. Cu toate acestea, in momentul de fata, doar Apple si Samsung surclaseaza compania, la vanzarea telefoanelor ultraperformante (de peste 300 de dolari). In SUA, HTC a vandut cele mai multe telefoane in cel de-al trimestru din 2011, potrivit Canalys.

In aceasta luna, HTC are planuri mari. In primul rand, va lansa o noua gama de telefoane si, in al doilea rand, va intensifica eforturile de cucerire a pietei chineze, pe care a intrat abia la jumatatea anului 2010. China va deveni cea mai mare piata de smartphone-uri din lume in acest an, potrivit companiei de cercetare IDM. Altii in schimb, considera ca este deja.

Razboiul nu este pierdut

In ultimul trimestru din 2011, piata de telefonie mobila era acaparata de iPhone si Galaxy S2: detineau 30% din volum, 52% din vanzari si 87% din profitul operational, potrivit lui Pierre Ferragu, de la Sanford C. Bernstein, o banca de investitii. Insa, Ferragu se asteapta ca aceste procente ametitoare sa scada in perioada urmatoare, in beneficiul HTC.

De asemenea, Yung este de parere ca odata cu lansarea de noi produse, cresterea va reveni si ca exista motive de optimism. Gama de telefoane One au fost primita cu entuziasm la Mobile World Congress, in luna februarie. Afacerile pe care le-au incheiat deja cu 140 de operatori de telefonie mobila si distribuitori din intreaga lume ar trebui sa ajute HTC sa isi vanda produsele.

In China, compania s-a dezvoltat mai incet decat in alte zone bogate ale lumii, din cauza infrastructurii inferioare. Insa astazi, 10-15% din utilizatori au 3G, iar cifrele sunt in crestere. In plus, tot mai multi chinezi au acces la Wi-Fi acasa sau in locuri publice. HTC a obtinut 10% din piata de telefoane ultraperformante si a sosit timpul sa tinteasca mai sus.

HTC va lansa in China prima campanie de marketing, la nivel national si isi propune dublarea numarului de magazine de tip "shops in shops". In plus, HTC se pregateste de lansarea Desire in China, insotit de cea mai noua versiune Android.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1646 ori