Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Facebook contra cost: Utilizatorii obisnuiti vor plati pentru promovarea statusului

Facebook contra cost: Utilizatorii obisnuiti vor plati pentru promovarea statusului


Facebook testeaza un nou produs pe piata americana, prin care utilizatorii obisnuiti pot plati pentru a-si promova actualizarile de status (status updates). Prin noua strategie, statusurile platite vor avea prioritate fata de cele promovate pana acum pe baza algoritmilor companiei.

Acest nou produs marcheaza o schimbare a strategiei Facebook in perceperea de taxe pentru serviciile oferite utilizatorilor obisnuiti, comenteaza Financial Times.

Analistii sustin ca acest nou produs are potentialul de a genera venituri noi pentru compania americana, ale carei performante financiare sunt atent monitorizate.

In acelasi timp, este posibil sa schimbe opinia utilizatorilor despre Facebook, in momentul in care va putea fi folosit pentru marketingul platit al vietii sociale.

Pretul pentru promovarea unei actualizari de status este de sapte dolari in SUA. Deja acest serviciu a fost testat in Noua Zeelanda in mai, iar apoi in alte douazeci de tari. Pretul cerut s-a incadrat intre 1 si 12 dolari.

Pareri impartite cu privire la noul serviciu

O parte din utilizatori se opune schimbarii, formand grupuri precum "Incheierea promovarii postarilor" ("End Promoted Posts") sau "Impotriva platilor pentru anuntarea/ promovarea postarilor"("Against paying money to announce/ promote posts").

In schimb, altii lauda initiativa, considerand o ocazie buna sa-si promoveze evenimentele importante sau initiativele personale.

Din punct de vedere al rezultatelor, o postare platita a fost vizualizata de 3,8 ori mai multe ori decat una neplatita, arata Facebook.

Dar pe langa profitul obtinut din acest nou serviciu, aceasta va fi ocazia pentru Facebook sa colecteze noi informatii despre utilizatori: datele cardurilor si codurile postale.

"Se pot emite ipoteze privind afilierea politica, culturala sau socioeconomica din acest tip de date", a declarat Rebecca Lieb, analist la Altimeter Group.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2164 ori