Dan Klausmeier, hipMenu: Cum am creat un food court de buzunar

Sambata, 13 Iunie 2015, ora 00:00
5828 citiri
Dan Klausmeier, hipMenu: Cum am creat un food court de buzunar
Foto: Salt PR

Clujul ramane un adevarat centru al dezvoltatorilor IT si respira tinerete si mult entuziasm, constata Dan Klausmeier, un om de afaceri american, care a decis sa puna pe picioare aici o aplicatie pentru cei care mananca des in oras si care a inregistrat comenzi de 10.000.000 de lei in ultimii doi ani.

Dan Klausmeier a intalnit la Cluj oamenii potriviti si a creat hipMenu, un "food court pentru buzunar", cu un nume adaptat unei piete tinere si cu mare potential.

"Conceptul de business este foarte simplu. hipMenu este o platforma care aduce laolalta restaurantele si clientii acestora din mediul online, profitul venind din comisionarea vanzarilor pe care noi le tranzactionam prin intermediul aplicatiei", povesteste antreprenorul.

A studiat inginerie electrica la Purdue si Stanford, a lucrat pentru IBM si Cisco, iar acum calatoreste des intre America si Romania, pentru proiectul sau de suflet, pe care l-a extins deja in Timisoara si nu vrea sa se opreasca aici.

"Am venit initial in Cluj pentru a implementa o alta idee de business. Eram in cautarea unor oameni talentati din software, care sa ma ajute sa dezvolt un produs", isi incepe povestea Dan Klausmeier, CEO al companiei care a dezvoltat hipMenu, pentru Business24.

Sa vorbim despre business-ul hipMenu si despre ideea din spatele acestui proiect. Puteti sa ne spuneti mai multe despre el?

HipMenu poate fi privit ca un "food court" pentru buzunar. Prin intermediul aplicatiilor noastre mobile utilizatorii au acces la o oferta variata de preparate de la restaurantele de top din zona, avand posibilitatea de a-si comanda meniul preferat acasa, la birou sau direct la restaurantul selectat, urmand sa il ridice de acolo.

De asemenea, acestia au posibilitatea de a se folosi de aplicatia noastra si in online, accesand pagina web hipmenu.ro.

Am realizat ca fotografiile de foarte buna calitate de pe site si de pe aplicatiile mobile ajuta utilizatorii sa gaseasca mai usor un preparat pe gustul lor si, de cele mai multe ori, au un cuvant important de spus in privinta selectiilor pe care le fac acestia.

In cateva cuvinte, putem spune ca aplicatia hipMenu functioneaza ca o parghie care se foloseste de beneficiile tehnologiei moderne in scopul de a ajuta restaurantele sa ajunga mai usor la clientii lor si de a le oferi acestora o experienta cat mai placuta in online.

Care este conceptul de business?

Conceptul de business este foarte simplu. hipMenu este o platforma care aduce laolalta restaurantele si clientii acestora din mediul online, profitul venind din comisionarea vanzarilor pe care noi le tranzactionam prin intermediul aplicatiei.

Piata de desfacere este unul dintre cei mai importanti factori pe care trebuie sa ii luam in considerare atunci cand dezvoltam un business, iar o platforma precum este hipMenu ofera clientilor posibilitatea de a avea o mai mare varietate atunci cand isi aleg masa si de a explora oferte de la mai multe restaurante inainte de a lua o decizie de cumparare.

Intotdeauna o piata care are o oferta mai variata va avea automat si un numar mai mare de clienti decat ar putea avea fiecare brand vandut pe acea piata individual, iar noi am descoperit ca acest fenomen este valabil si in cazul business-ului nostru.

Multi dintre partenerii nostri au fost nevoiti sa se extinda pentru a tine pasul cu cererile din piata si pentru a avea o evolutie frumoasa de la un an la altul.

De unde a venit ideea acestei afaceri?

Eu si partenerul meu de afaceri, Ciprian Costa, faceam de cele mai multe ori brainstorming-urile la cina, in restaurant. Asadar, ideea dezvoltarii aplicatiei a venit, bineinteles, intr-un restaurant.

De cele mai multe ori, cand mergeam la cina, nu reuseam sa gasim in meniul localurilor preparatele de care aveam pofta in acel moment.

De asemenea, am observat ca in majoritatea restaurantelor multa lume isi petrecea o mare parte din timp pe telefon, insa nu aveau acces la o informatie foarte importanta pentru ei in acel moment: meniul in sine.

Ideea de baza a pornit in urma unei astfel de experiente, cand am realizat ca o aplicatie prin care clientul ar putea avea acces la meniul restaurantului direct de pe telefonul mobil ar fi extrem de utila.

De aici si pana la implementarea platformei au urmat discutiile cu restaurantele si propunerea unei noi piete de desfacere pentru acestea.

Dar, inca de la inceput, ideea de baza a fost sa ne putem folosi de tehnologia moderna astfel incat sa putem prezenta meniurile restaurantelor intr-un mod cat mai inovativ si sa le putem oferi clientior o experienta inedita.

De aici si numele de "hipMenu" (hip = la moda, care tine cont de cele mai noi trenduri).

Cum de ati ales Clujul pentru a valorifica aceasta idee? Si cum i-ati intalnit pe Ciprian Costa si pe Marius Mocian, partenerii dvs. de business?

Am venit initial in Cluj pentru a implementa o alta idee de business pe care am avut-o.

Eram in cautarea unor oameni talentati din software, care sa ma ajute sa dezvolt un produs.

Unui prieten de-al meu din California, George Roth, care este si CEO-ul Recognos, o companie de software din Cluj-Napoca, i-a placut ideea si s-a oferit sa ma ajute punandu-mi la dispozitie o echipa de tineri ingineri software, cu ajutorul carora sa putem implementa acel proiect.

Ajutorul sau a fost mai mult decat binevenit, dar ulterior am realizat ca am nevoie de o echipa full-time pentru a pune acest proiect pe picioare, asa ca am inceput recrutarile in Cluj.

Ciprian a fost unul dintre primii oameni pe care i-am recrutat pentru acel proiect si cu care am colaborat foarte bine de la inceput.

Din pacate, primul proiect pe care am vrut sa il initiem nu a prins pe piata, insa intre timp ne formaseram o echipa foarte buna si, desi am renuntat la acel proiect, nu am renuntat la echipa, fiind convins de faptul ca impreuna putem realiza lucruri foarte frumoase (ceea ce s-a si intamplat).

Pe Marius Mocian l-am cunoscut prin intermediul fiului lui George, Andrei Roth, si, ca si in cazul lui Ciprian, a fost o chimie si o relatie foarte buna de colaborare de la inceput.

V-ati gandit la inceput, in 2013, ca veti evolua in asa fel incat sa colaborati cu peste 50 de restaurante in numai doi ani de activitate?

Ca antreprenori, avem visuri marete. Iar planurile noastre cu privire la aceasta afacere nu se opresc aici.

Desigur ca suntem foarte multumiti de ceea ce am realizat pana in prezent, iar cifrele inregistrate pana acum nu sunt decat o alta dovada a faptului ca putem genera, cu adevarat, rezultate pentru restaurantele care ni s-au alaturat.

Acest lucru nu poate decat sa ne bucure si sa ne dea increderea necesara pentru a ne extinde si spre alte teritorii.

Puteti sa ne oferiti cateva date financiare pentru 2014? Sau macar un numar de comenzi pe care le-ati onorat?

Valoarea numarului total de comenzi efectuate prin aplicatia noastra se apropie de 10.000.000 de lei in cei doi ani de activitate, iar numarul acestora este in crestere de la o luna la alta.

In ultimele 12 luni de activitate, atat volumul, cat si valoarea comenzilor efectuate prin hipMenu a crescut de peste 5 ori mai mult fata de primul an de activitate (aplicatia a fost lansata in iunie 2013).

Doar in ultimul an am livrat aproximativ 450.000 de mese (meniuri, nu comenzi individuale) clientilor din Cluj si Timisoara.

Ce estimari aveti pentru 2015?

Ca in fiecare an, ne propunem sa crestem cat putem de mult si speram ca pana la finalul lui 2015 sa ne depasim chiar si propriile asteptari.

Pentru a realiza acest lucru vom continua atat cu politica de dezvoltare pe pietele din Cluj si Timisoara si, de asemenea, ne vom extinde si spre alte teritorii.

Ce planuri aveti pentru hipMenu? Urmeaza o extindere?

Da, pe langa eforturile sustinute de dezvoltare pe care le intreprindem in cele doua orase in care suntem deja prezenti (Cluj si Timisoara), ne propunem ca atat anul acesta, cat si in urmatorii ani, sa investim in extinderea business-ului si in alte orase din Romania.

Politica noastra nu ne permite sa dezvaluim inca numele oraselor spre care tintim, insa, cu siguranta pana la finalul acestui an ne vom lansa si pe alte piete de interes.

Ce ne puteti spune despre obiceiurile de consum din Cluj sau Timisoara? Observati un anumit trend?

Atat clujenii, cat si timisorenii sunt adeptii diversitatii, acestia fiind dornici sa testeze o varietate cat mai mare de specialitati si bucatarii.

Astfel, printre cele mai comandate preparate de pe platforma se regaseste pizza, mancarea chinezeasca, indiana, orientala, ungureasca, sushi-ul, diferitele varietati de sandwich-uri si lipii, dar si preparatele traditionale romanesti (nu neaparat in aceasta ordine).

Desi intre Cluj si Timisoara nu am sesizat diferente foarte mari in ceea ce priveste comportamentul de consum, totusi, unele preparate, precum sunt sushi-ul sau mancarea chinezeasca, sunt, in prezent, mult mai comandate pe piata din Cluj.

De obicei, marea majoritate a clientilor aleg un meniu complet (supa - ciorba de pui a la grec, ciorba de legume, ciorba de burta, supa de pui cu taietei de casa + un fel principal de mancare).

In ceea ce priveste deserturile, clatitele, diferitele sortimente de cheesecake, papanasii si tiramisu se regasesc in topul preferintelor clientilor nostri.

Asa cu era de asteptat, cele mai multe comenzi vin in timpul pranzului (12:00-14:30) sau seara, dupa ora 18:30.

In acest moment avem aproximativ 1.000 de comenzi / zi (Cluj si Timisoara cumulat), iar in ceea ce priveste valoarea medie a comenzii in online in 2014, aceasta s-a situat intre 50-60 de lei, iar anul acesta se mentine la aproximativ aceeasi valoare.

Ce ne puteti spune despre obiceiurile de consum ale celor care comanda prin intermediul device-urilor mobile? Exista diferente de la un caz la altul?

Preferintele clientilor nu se schimba de obicei in functie de dispozitivul de pe care este plasata comanda.

Singura diferenta este ca prin intermediul aplicatiilor mobile clientii au posibilitatea de a accesa "food court-ul" nostru virtual de oriunde s-ar afla.

Sunteti CEO al Cloud Treats Romania, filiala locala a companiei americane Cloud Treats din Los Gatos, California. Puteti sa ne spuneti mai mult despre cariera dvs. si despre compania-mama?

Am studiat inginerie electrica la Purdue si Stanford si o mare parte a carierei mele mi-am dedicat-o proiectarii si dezvoltarii de echipamente de telecomunicatii.

Am inceput la IBM in 1988 si am lucrat pentru Cisco in anii '90, dupa care, spre finalul anilor '90, am infiintat propria companie de succes, care producea echipamente de telecomunicatii.

Imi place sa construiesc proiecte de la 0 si cele mai mari satisfactii imi sunt aduse de ideile pe care le-am transformat in produse de succes.

Recent mi-am indreptat atentia si spre produsele software orientate catre consumator, cum este si aplicatia hipMenu, aceasta fiind singurul produs de acest gen pe care l-am scos pe piata.

In ceea ce priveste Cloud Treats, aceasta este compania-mama care detine aplicatia hipMenu. Filiala noastra din Cluj nu doar ca dezvolta produsul, dar are si licenta pentru a-l vinde la nivel local.

Cat timp petreceti de obicei in Romania?

Calatoresc de cel putin cinci ori pe an in Romania si, de obicei, petrec cel putin doua saptamani aici.

Apreciez de fiecare data timpul de calitate pe care il petrec in Cluj. Este un oras dinamic, cu o populatie foarte tanara, care emana foarte mult optimism.

De asemenea, in Cluj exista foarte multi profesionisti in IT si tehnologie, iar acest lucru este deosebit de important pentru linia noastra de business.

Am fost impresionat si de piata de restaurante de aici, care evolueaza foarte rapid.

Cel mai mult imi place ca dupa o zi lunga de lucru ma pot bucura de o masa placuta intr-un restaurant local si, in fiecare calatorie, mi se pare ca descopar un nou local care ma cucereste definitiv.

Sunteti intotdeauna pe drum, intre America si Romania. Cum alegeti sa va relaxati in timpul liber?

In timpul liber imi place sa joc tenis sau sa merg cu bicicleta. Uneori, cand vin in Cluj mai fac ciclism montan.

De asemenea, echipa mea de aici m-a invitat sa joc squash alaturi de ei, in fiecare vineri.

In California, impreuna cu sotia mea, fac mici escapade locale in tinutul vinului sau de-a lungul coastei, pentru a ne relaxa.

De obicei, cand mergem in vacante, suntem foarte activi. De exemplu, am fost si in tururi cu bicicleta prin Sicilia si Slovenia, imediat dupa ce am plecat din Romania.

De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
#HipMenu Cluj, #aplicatie HipMenu, #Dan Klausmeier CEO HipMenu , #Companii IT