Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bogdan Colceriu: Cum s-a nascut Frisbo, platforma-minune pentru businessul online

Bogdan Colceriu: Cum s-a nascut Frisbo, platforma-minune pentru businessul online

Bogdan Colceriu, unul dintre fondatorii Trilulilu, a infiintat si Frisbo in 2014, singura platforma de e-fulfillment din Romania. Ce inseamna asta? Contra cost, proiectul lui lui te ajuta sa scapi de grija a tot ceea ce inseamna operational pentru ideea ta de afaceri online: de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare si livrare sau chiar gestionarea website-ului.

Ideea sa are deja un succes imens pe piata, lucru usor de anticipat judecand dupa succesul modelului deja existent pe piata americana.

"In primul an de la lansare ne-am propus sa operam prin Frisbo comenzi de peste 1 milion de euro. Prima jumatate de an confirma obiectivul ca unul realist", declara Bogdan Colceriu, intr-un interviu acordat Business24.

Mai mult decat atat, tanarul om de afaceri isi gestioneaza proiectele din Brasov, unde o cafea in centru inca ii da un "aer de vacanta" in orice zi a saptamanii.

"Despre iernile cu doua ore de schi dimineata inainte de munca nu va povestesc ca sa nu ma urasca lumea", incheie fondatorul Frisbo.

Spuneti-ne cateva cuvinte despre singura platforma de e-fulfillment din Romania. Care este conceptul si cu ce vine el in ajutor tinerilor antreprenori care se gandesc sa intre in business, in online?

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare si livrare sau chiar gestionare website, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare si urmarire a comenzilor.

Serviciul se adreseaza in special start-up-urilor de e-commerce, oferindu-le flexibilitate si scalabilitate rapida in depozitarea, gestionarea, preluarea si livrarea produselor lor. De obicei, acea parte nevazuta a magazinului online, numita operational, da cele mai mari batai de cap start-up-urilor din e-commerce punand probleme de investitii, oameni, spatiu, fluxuri, integrare software, samd.

Ei bine, aici intervine Frisbo pentru a reduce mecanismul logistic la un cost si un timp mult mai rezonabil decat operarea in regie proprie, magazinul online platind doar comanda procesata. Prin acest concept de e-fulfillment, deja validat de pietele mature, se pot injumatati costurile operationale iar magazinul functional poate deveni functional imediat.

In ce mod devine aceasta afacere profitabila si pentru dumneavoastra?

In e-fulfillment castigi din volume. Operand multe magazine online simultan, in acelasi spatiu, prin acelasi sistem software, folosind aceeasi echipa de oameni, aceleasi fluxuri, costurile se optimizeaza in asa fel incat castiga si e-fulfillerul si magazinul online.

Cum s-a nascut ideea de a crea Frisbo? Ce v-a inspirat?

Cautam demult impreuna cu asociatii Okianului o idee noua pentru e-commercul din Romania. Frisbo are ca sursa de inspiratie piata americana unde e-fulfillmentul serviseaza cca 40% din piata de e-commerce. Prin Okian, legaturile noastre cu UK si USA sunt destul de stranse, avand in spate 18 ani de import de carte straina.

Cat ati investit in aceasta idee?

Frisbo a insemnat o investitie de peste 500.000 euro in spatiu, dotari si software. Inca de la momentul lansarii, a preluat gestiunea a doua magazine online, respectiv Leonardo.com.ro si magazinul de carte Okian.ro

De ce ati ales numele Frisbo?

E-fulfillmentul face ca lansarea unui magazin online sa para o joaca. Fara povestea logistica din spate, oricine vede o oportunitate de a vinde niste produse in piata poate lansa un magazin online imediat. Am asociat aceasta lansare facila cu jocul de frisbee si de acolo: frisbo.

Ce rezultate aveti in prima jumatate de an de activitate? Ce estimari aveti pana la sfarsitul anului?

In primul an de la lansare ne-am propus sa operam prin Frisbo comenzi de peste 1 milion de euro. Prima jumatate de an confirma obiectivul ca unul realist.

Dumneavoastra personal nu sunteti la prima platforma online lansata in Romania. Inca din 2007 sunteti si co-fondator Trilulilu, o platforma foarte cunoscuta si folosita in Romania. Si aceea a fost, la randul ei, o idee inovatoare. Cat de greu/usor a fost atunci lansarea platformei Trilulilu, in comparatie cu lansarea Frisbo la inceputul lui 2014?

Trilulilu a fost o idee inspirata pe fondul entuziasmului unei gasti de oameni tineri. A fost un proiect pornit fara asteptari si fara investitii care insa a devenit rapid un succes. Greul a venit dupa lansare cand cresterea solicita tot mai multe resurse.

Cu Frisbo, lucrurile stau diferit. Este un startup care si-a cerut de la inceput toate drepturile. Ma refer aici la planificare, investitie, pregatire de procese samd. Frisbo s-a construit pe o experienta deja existenta de operare in e-commerce, fara de care lansarea unui serviciu de e-fulfillment eficient ar fi aproape imposibila.

Cum s-a nascut Trilulilu?

Aproape accidental. Echipa era formata pentru a lansa un cu totul alt proiect cand Sergiu Biris a propus si lansarea unei platforme de streaming, avand deja un viewer dezvoltat.

Am spus ca bine, o facem repede si in plan secundar pentru a nu afecta demersul pe proiectul initial. Trilulilu s-a dovedit insa mai inteligent decat noi si bineinteles ca la o luna de la aceasta discutie, proiectul initial era abandonat.

Aveti si alte proiecte in plan?

Deocamdata nu. Frisbo va necesita un efort substantial de introducere in piata, e-fulfillmentul fiind un concept actualmente strain in Romania. Din acest motiv, atentia mea se va duce in urmatoarea perioada catre Frisbo.

Ce planuri de business aveti pentru 2014?

Cum am spus, la finalul primului an de business Frisbo, estimam un rulaj pentru clienti de peste un million de euro.

Ati ales ca sediu central pentru Frisbo orasul Brasov. De ce tocmai Brasov si nu Bucuresti?

Brasovul a fost alegerea naturala. In primul rand, pentru ca si Okian este un business brasovean iar eu, personal, locuiesc la Brasov. In al doilea rand, la fel de important, pozitionarea geografica a Brasovului pentru genul de business pe care il desfasoara Frisbo este una buna.

Este o zona centrala, apropiata de toate orasele dezvoltate si puternice economic din Romania. Este mult mai simplu sa livrezi din Brasov in Bucuresti, Cluj, Iasi, Constanta, Timisoara, decat invers.

Brasovul este privit, in principiu, ca o destinatie de relaxare. Pentru dumneavoastra este sediul central al companiei. Unde alegeti sa va deplasati pentru weekend-urile si vacantele in care vreti sa va deconectati?

Din Brasov, orice deplasare in tara devine destul de usoara. Din Cluj cu greu organizam un weekend la mare. Acum wekendul poate fi pe litoral, prin satele sasesti, oriunde prin munti si chiar usor la Bucuresti.

Pe deasupra, o cafea in centrul Brasovului inca imi da aer de vacanta in orice zi a saptamanii. Despre iernile cu doua ore de schi dimineata inainte de munca nu va povestesc ca sa nu ma urasca lumea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4507 ori