Studiu. Varietate si confort, preferintele celor care fac cumparaturi online

Joi, 26 Septembrie 2013, ora 15:50
2412 citiri
Studiu. Varietate si confort, preferintele celor care fac cumparaturi online
Ce prefera cumparatorii online?

Cumparatorii online isi doresc varietate, mai mult control asupra termenului de livrare a produselor si o procedura convenabila de returnare a produselor, se arata in studiul "UPS Pulse of the Online Shopper", privind preferintele clientilor atunci cand fac cumparaturi online

Ei folosesc retelele sociale pentru a beneficia de cele mai bune oferte si asteapta mai multe optiuni de livrare din partea comerciantilor online.

"Tot mai multi oameni aleg in prezent sa achizitioneze bunuri on-line si cercetarile privind comportamentul consumatorului indica un apetit tot mai mare pentru metodele alternative de livrare la domiciliu, precum si nevoia serviciilor de retur. Estimarile mentioneaza rate de crestere pentru comertul electronic din Europa de 13-15% in urmatorii cinci ani, asadar e-commerce-ul este o zona de mare interes pentru compania noastra.

Pentru UPS Romania, comertul electronic a castigat teren in ultimii ani, asa cum a facut-o pentru intregul grup. Portofoliul nostru de servicii pentru livrare se adapteaza foarte bine nevoilor clientilor din zona de e-commerce din Romania, dar si din alte tari din intreaga lume", a declarat Iulia Gabriela Nartea, Managing Director UPS Romania, Grecia si Slovenia.

Studiul a fost realizat de comScore si UPS si au fost intervievati peste 5.500 de cumparatori online din sase tari europene (Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda si Marea Britanie) despre obiceiurile si experientele lor legate de cumparaturile online, inclusiv factori care i-au determinat sa abandoneze cosurile de cumparaturi si ce anume ii motiveaza sa recomande prietenilor anumiti comercianti.

La studiul global au participat peste 14.000 de cumparatori online din Statele Unite, Europa, Asia, Australia, Mexic si Canada.

Ce prefera europeni in comertul online

Dintre consumatori europeni, 41% au declarat ca ar prefera sa cumpere de la un anumit comerciant daca ar avea posibilitatea sa achizitioneze online si sa ridice apoi produsele din magazin, in timp ce 52% dintre ei ar dori sa aiba posibilitatea sa cumpere online si sa returneze produsele la magazin.

Retelele sociale si utilizarea dispozitivelor mobile continua sa influenteze obiceiurile de cumparare ale consumatorilor. Jumatate dintre clientii care utilizeaza un smartphone si aproape 60% dintre cei care utilizeaza o tableta cumpara online, iar 44% dintre ei au mentionat ca sansele de a compara ofertele magazinelor sunt mult mai mici atunci cand utilizeaza aplicatia pentru telefonul mobil a unui retailer, comparativ cu versiunea pentru mobil a site-ului.

In acelasi timp, jumatate dintre consumatorii europeni intervievati urmaresc un brand pe Facebook, iar 86% dintre acestia acorda atentie informatiilor noi transmise de comercianti.

"Consumatorii din Europa si din intreaga lume au la dispozitie un numar din ce in ce mai mare de dispozitive digitale si modalitati diverse de a fi permanent conectati cu retailerii lor preferati online pe parcursul intregului proces de la selectie, comanda si pana la livrare. Ceea ce ii va diferentia pe comercianti pe aceasta piata competitiva este modul in care vor raspunde nevoilor si asteptarilor extrem de dinamice ale clientilor", a declarat Susan Engleson, Senior Director in cadrul comScore.

Canale, alegeri si avantaje

Cumparatorii din Europa se asteapta sa cunoasca optiunile de livrare si costurile totale inca de la inceputul procesului de achizitie. Flexibilitatea este, de asemenea, un factor important, 55% dintre consumatorii europeni intervievati raspunzand ca isi doresc o mai mare flexibilitate in alegerea unei date de livrare, iar 53% doresc optiuni imbunatatite pentru colectarea pachetelor de la o locatie convenabila a comerciantului.

Deloc surprinzator, vizibilitatea este un factor apreciat de aproape toti consumatorii din Europa, 96% dintre ei afirmand ca metodele de urmarire a unei achizitii sunt esentiale sau binevenite, 65% doresc sa urmareasca coletul prin intermediul alertelor pe e-mail, iar 62% doresc sa aiba posibilitatea de a urmari expedierile direct pe site-ul retailerului.

"Pe masura ce consumatorii din Europa isi schimba optiunile de cumparare si aleg mediul online, asteptarile lor fata de oferta comerciantilor continua sa creasca", a declarat Nick Basford, Vicepresedinte Marketing, UPS Europa. "In prezent, acesti consumatori asteapta de la comerciantii online o experienta complexa de cumparaturi pe multiple canale. UPS are capacitatea sa sprijine comerciantii, mari sau mici, sa dezvolte solutii inovatoare de logistica, asigurandu-le succesul in relatia cu clientii lor online."

Returnarile comode pot imbunatati nivelul de satisfactie a clientilor

Potrivit raportului, serviciile de returnari pot determina cresterea vanzarilor si pot imbunatati nivelul de satisfactie a clientilor. Jumatate dintre cumparatorii online din Europa au declarat ca posibilitatea de a controla mai usor serviciile de returnare / schimbare necesita imbunatatiri, doua treimi au afirmat ca analizeaza politica de returnare inainte de a face o achizitie.

In acelasi timp, 61% au declarat ca ar cumpara mai mult de la un retailer, daca acesta ofera o politica de returnare comoda.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
#comert online, #preferinte online, #comert electronic, #studiu online , #Companii internet