Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romancele fac mai multe cumparaturi online decat barbatii. Vezi aici ce cumpara

Romancele fac mai multe cumparaturi online decat barbatii. Vezi aici ce cumpara


Numarul romanilor care fac cumparaturi online a ajuns la 1,2 milioane de persoane, dintre care mai mult de jumatate sunt femei, cosmeticele numarandu-se printre cele mai cautate produse in mediul virtual.

Mai exact, dintre romanii care fac cumparaturi online, femeile au o pondere de 57,3%. In functie de varsta, cei mai multi cumparatori, respectiv 37,3%, se incadreaza in intervalul 25-34 de ani.

Comertul electronic pentru consumatori (B2C) din Romania va ajunge anul vitor, conform estimarilor, la un miliard de euro.

Ce platesc romanii online?

Pe langa cei 42,8% care platesc facturile la utilitati online, multi cumpara cosmetice si parfumuri, respectiv 34%, conform rezultatelor unui studiu Daedalus Millward Brown.

Dintre romanii care apeleaza la comertul electronic, 28,5% au veniturile cumprinse intre 1.001 si 2.000 de lei.

Cum se comporta femeile in online

Mai mult de jumatate dintre femeile care apeleaza la serviciile online, mai mult de jumatate, respectiv 57%, realizeaza operatiuni bancare zilnic.

In acelasi timp, 45% acceseaza zilnic internetul de pe smartphone, 82% dintre romancele online acceseaza zilnic un motor de cautare, iar 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei, conform datelor SATI, SNA Focus, Barometrul Digital Exact Cercetare si Consultanta.

Valoarea medie a unei vanzari din "fashion" in comertul online din Romania este de 153 de lei, iar pentru cosmetice, media este de 133 de lei.

Majoritatea utilizatorilor din internet din orase fac cumparaturi online

Cea mai mare parte a utilizatorikor de internet din mediul urban, respectiv 86,2%, au realizat, pana in momentul de fata, cumparaturi online, reiese din studiul realizat de Mednet Marketing Research Center.

Dintre acestia, 80,6% au achizitionat produse numai din magazinele online din Romania, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din strainatate, iar 18,2% au facut cumparaturi atat din magazinele online din tara, cat si din strainatate.

Cei care nu au achizitionat produse online pana la data efectuarii studiului sunt, mai degraba, persoane cu varsta de peste 49 de ani si cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.

Dintre cei care achizitioneaza produse din mediul online, 13,9% obisnuiesc sa faca cumparaturi cel putin o data pe luna, 30,3% cel putin o data la 3 luni, 20,6% cel putin o data la 6 luni, iar 23,6% cumpara la o perioada mai mare de o jumatate de an.

Mai mult decat atat, 35,8% dintre cumparatorii din mediul online au achizitionat diverse produse chiar in ultima luna.

Ce prefera cumparatorii online din mediu urban

Produsele IT sunt cele mai cautate de cumparatorii online, cu o pondere de 44,3%, fiind urmate de produsele electronice (41,5%) de articolele vestimentare (35,4%) si de carti, CD-uri / DVD -uri (34,6%).

Biletele la concerte, mobilierul / articolele si decoratiunile pentru casa, produsele alimentare si bauturile alcoolice sunt printre cele mai putin populare cumparaturi online.

Cea mai utilizata metoda de plata pentru produsele comandate online este cea in numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit opteaza 25,1% dintre cumparatorii online intervievati, in timp ce 3,3% utilizeaza PayPal.

Platile online prin Romcard, 220 milioane de euro, in 2012

Comertul electronic cu plata online prin Romcard, principalul payment gateway din Romania, a crescut in 2012 cu 38% fata de 2011, ajungand la valoarea de 220 de milioane euro si un numar de 4,1 milioane de tranzactii.

In acelasi timp, valoarea medie a tranzactiilor a scazut anul trecut cu 8%, de la 58 euro la 53 de euro, conform Romcard.

Un nou concurent online

Pe piata online, segmentul cu cei mai multi competitori este electroIT, insa, in ultima vreme, au inceput sa fie extinsa activitatea.

Marti, Avon a lansat in Romania un "lant" de magazine online, printr-o platforma integrata de comert electronic, care marcheaza trecerea catre un nou model de business.

Compania va asigura reprezentantilor sai, gratuit, o afacere online la cheie, prin care consumatorii pot comanda produsele.

"Noua platforma este o dovada a modului in care tehnologia se adapteaza stilului actual de viata, mult mai dinamic, in care totul este la indemana, in cel mai scurt timp. (...) Speram ca platforma sa fie adoptata rapid de cat mai multi clienti si sa reprezinte cu adevarat un punct de referinta in ceea ce priveste viitorul serviciilor AVON Online", a spus Razvan Diratian, Director General Avon Cosmetics Romania si Republica Moldova.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3583 ori