Apple s-a mentinut anul trecut pe prima pozitie in topul celor mai valoroase branduri din lume, dominat de companiile din sectorul IT&C, potrivit unui raport prezentat marti de Millward Brown, agentie din grupul WPP.
Valoarea brandului Apple a crescut anul trecut cu 19%, la 183 miliarde de dolari, reprezentand 37% din capitalizarea de piata a companiei, potrivit topului anual BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri din lume.
Sapte dintre primele 10 branduri sunt companii din sectorul IT&C, iar McDonald's si Coca-Cola s-au mentinut pe locurile patru, respectiv sase.
Marlboro a urcat o pozitie, pana pe sapte, in pofida campaniilor agresive impotriva fumatului derulate peste tot in lume.
Pe locul al doilea in top, dupa Apple, se regaseste IBM, care a avansat cu o pozitie dupa cresterea valorii brandului cu 15%, la 116 miliarde de dolari.
Google a coborat cu o treapta, pana pe trei, inregistrand o scadere de 3% a valorii estimate a brandului, la 107,8 miliarde dolari.
Pe locul al patrulea este McDonald's, urmat de Microsoft, Coca-Cola, Marlboro, AT&T si Verizon. Top 10 este inchis de gigantul chinez China Mobile.
Facebook, care s-a listat vineri la bursa Nasdaq de la New York, a inregistrat cea mai rapida ascensiune in top in 2011, brandul retelei de socializare urcand in valoare cu 74%, la 33,2 miliarde de dolari, pe locul al 19-lea in top.
Directorul executiv al Millward Brown, Nick Cooper, a declarat pentru Reuters ca pozitia dominanta a companiilor IT&C se datoreaza rolului transformational al acestora in societatea contemporana.
Cooper face o paralela intre dezvoltarea exploziva a sectorului tehnologiei si aparitia automobilului sau a avionului.
"Atunci cand au aparut automobilele, sau transportul aerian, au avut un efect eliberator. Este randul sectorului tehnologiei", a explicat el.
Cooper considera ca asa-numita consumerizare a IT-ului, care obliga producatorii de hardware si software sa dezvolte standarde acceptabile pentru uzul in viata privata, joaca un rol important in cresterea in valoare a brandurilor din sector.