Cele mai valoroase branduri din lume: Apple, pe primul loc

Marti, 22 Mai 2012, ora 14:39
1758 citiri
Cele mai valoroase branduri din lume: Apple, pe primul loc

Apple s-a mentinut anul trecut pe prima pozitie in topul celor mai valoroase branduri din lume, dominat de companiile din sectorul IT&C, potrivit unui raport prezentat marti de Millward Brown, agentie din grupul WPP.

Valoarea brandului Apple a crescut anul trecut cu 19%, la 183 miliarde de dolari, reprezentand 37% din capitalizarea de piata a companiei, potrivit topului anual BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri din lume.

Sapte dintre primele 10 branduri sunt companii din sectorul IT&C, iar McDonald's si Coca-Cola s-au mentinut pe locurile patru, respectiv sase.

Marlboro a urcat o pozitie, pana pe sapte, in pofida campaniilor agresive impotriva fumatului derulate peste tot in lume.

Pe locul al doilea in top, dupa Apple, se regaseste IBM, care a avansat cu o pozitie dupa cresterea valorii brandului cu 15%, la 116 miliarde de dolari.

Google a coborat cu o treapta, pana pe trei, inregistrand o scadere de 3% a valorii estimate a brandului, la 107,8 miliarde dolari.

Pe locul al patrulea este McDonald's, urmat de Microsoft, Coca-Cola, Marlboro, AT&T si Verizon. Top 10 este inchis de gigantul chinez China Mobile.

Facebook, care s-a listat vineri la bursa Nasdaq de la New York, a inregistrat cea mai rapida ascensiune in top in 2011, brandul retelei de socializare urcand in valoare cu 74%, la 33,2 miliarde de dolari, pe locul al 19-lea in top.

Directorul executiv al Millward Brown, Nick Cooper, a declarat pentru Reuters ca pozitia dominanta a companiilor IT&C se datoreaza rolului transformational al acestora in societatea contemporana.

Cooper face o paralela intre dezvoltarea exploziva a sectorului tehnologiei si aparitia automobilului sau a avionului.

"Atunci cand au aparut automobilele, sau transportul aerian, au avut un efect eliberator. Este randul sectorului tehnologiei", a explicat el.

Cooper considera ca asa-numita consumerizare a IT-ului, care obliga producatorii de hardware si software sa dezvolte standarde acceptabile pentru uzul in viata privata, joaca un rol important in cresterea in valoare a brandurilor din sector.

Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
China abandonează Rusia: Se salvează de frica SUA, după ce a primit o lovitură majoră
China abandonează Rusia: Se salvează de frica SUA, după ce a primit o lovitură majoră
Cele două națiuni, China și Rusia și-au întărit alianța, iar Xi Jinping și Vladimir Putin au făcut schimb de vizite în capitalele lor în ultimul an pentru a-și reitera angajamentul...
#cele mai valoroase branduri, #Apple top branduri valoroase, #top branduri valoroase , #Companii internet