Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce strategie are Facebook pentru cucerirea pietei din Rusia

Ce strategie are Facebook pentru cucerirea pietei din Rusia


Facebook cauta sa-si atraga sprijinul dezvoltatorilor de aplicatii din Rusia pentru a castiga teren pe aceasta piata.

Mark Zuckerberg a organizat o competitie de sase ore pentru dezvoltatorii din Rusia, care au construit astfel noi aplicatii menite sa-i atraga pe rusi catre cea mai mare retea de socializare din lume, scrie Bloomberg.

In acest moment, americanii au doar 3,5 milioane de utilizatori, dintr-o populatie de peste 143 de milioane a celei mai mari tari din Europa.

Facebook se infrunta in Rusia cu doi competitori locali, Vkontakte si Odnoklassniki, fiecare depasindu-i cu mult pe americani ca numar de utilizatori: 22 de milioane si respectiv 16 milioane, conform datelor firmei de cercetare TNS Global.

Rusia reprezinta o piata cu un mare potential pentru Facebook. 63% din tinerii si adultii rusi utilizeaza internetul, intr-o crestere continua fata de un numar de doar 39% in urma cu cinci ani.

"Sunt foarte putine locuri in lume care au un atat de mare numar de utilizatori potentiali. Rata de penetrare a internetului nu este inca atat de ridicata, asa ca inca mai exista loc de crestere si Facebook trebuie sa fie prezent atunci cand mai multi rusi isi vor crea conturi pe retelele de socializare", a declarat Brian Blau, analist la firma de cercetare Gartner din San Francisco.

Facebook incearca sa repete succesul din Brazilia, unde a reusit sa depaseasca un concurent foarte puternic. Orkut a cedat locul intai catre compania lui Zuckerberg in decembrie 2011, conform statisticilor ComScore.

"Rusia a devenit una din prioritatile Facebook, iar managementul ii acorda atentie. Dezvoltatorii sunt entuziasmati ca Zuckerberg este aici", crede Alisa Chumachenko, fondatoarea Game Insight, una din primele firme de software rusesti care a adaugat Facebook pe lista de platforme pe care lucreaza.

"Facebook este acum pe cale sa dovedeasca o crestere accelerata in Rusia", a mai declarat aceasta.

Aplicatia castigatoare a concursului a fost un program de management al prietenilor din reteaua de socializare, dar pe lista s-au aflat si alte tipuri de aplicatii. Peste o treime au fost jocuri, in timp ce altele ofereau diverse informatii, precum este cazul unei harti a toaletelor din Moscova.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1395 ori