Recrutare de personal: Intreaba candidatii despre pasiunile lor, nu despre cariera

Vineri, 17 Octombrie 2014, ora 16:22
2936 citiri
Recrutare de personal: Intreaba candidatii despre pasiunile lor, nu despre cariera

Multi oameni sunt adeptii listelor. Lista de cumparaturi opreste cheltuielile inutile intr-un magazin. Cand este vorba de zbor, lista este esentiala - e destul combustibil, totul e in regula? Si numele doamnei Moneypenny a aparut pe mai multe liste, toate magulitoare si relaxante, scrie ea intr-un articol publicat de Financial Times.

Luna trecuta, la 10 ani dupa ce a reusit sa obtina finantarea necesara pentru propria afacere, autoarea articolului a fost inclusa in topul primelor 30 de antreprenoare din City, dar si pe o alta lista, pregatita de o revista pentru barbati - aceea a celor mai influente femei.

Insa cel mai utila lista pentru Mrs Moneypenny este aceea a intrebarilor pregatite pentru interviuri. Ca si autorii cartii "How Google Works", Eric Schmidt, presedintele companiei, si Jonathan Rosenberg un vicepresedinte al companiei, autoarea articolului este interesata de pasiunile oamenilor, de ceea ce ii motiveaza si de ceea ce-i impulsioneaza dimineata.

Primele intrebari de pe lista sunt unele pe care si-le adreseaza siesi: este aceasta persoana interesanta? Am putea sa calatorim impreuna cu trenul de la Londra la Edinburgh? Ar putea clientul meu sa calatoreasca cu aceasta persoana?

Schmidt numeste acest test "LAX test" deoarece se imagineaza blocat pe aeroportul din Los Angeles, pentru 6 ore, cu o persoana. Intreaba: "Dupa sase ore cu aceasta persoana, inca o mai plac? Mai este interesanta?" Daca raspunsul este "nu", "nu cred ca o voi angaja".

O alta intrebare de pe lista este ce anume motiveaza persona.

Rosenberg are o abordare interesanta. El recunoaste ca, dupa ce a intervievat multi pentru Google, a conceput o intrebare prin care evita sa fie obositor si plictisitor. El cere celor pe care ii intervieveaza sa-i dea detalii despre pasiunile lor.

Pasiunea, spune Rosenberg, "este singurul lucru despre care nu i-am putut invata pe oameni. As putea sa-i invat despre managementul de produs, dar nu ii pot invata despre pasiune. Asa ca, am nevoie de un detector de pasiune".

El intreaba in interviuri despre cum sunt parcurse drumuri necunoscute si ce fac persoanele intervievate pentru a se inapoia. Acesta este un bun mod de a observa daca cineva iti mentine interesul treaz si demonstreaza adevarata pasiune pentru ceva anume.

Aceasta nu este departe de cele dintr-un interviu tipic pentru stabilirea competentelor. Daca este nevoie de o lista de intrebari pentru un astfel de inverviu, sunt multe pe internet, scrie Mrs Moneypenny.

Insa competenta nu este totul. Pentru a intra sub piele unui om, pentru a afla ce il motiveaza, este nevoie de o abordare diferita a interviului. Este nevoie de o alta lista de intrebari decat cea standard , despre propriile lui realizari, despre care se poate discuta la telefon sau se poate afla printr-o cautare pe LinkedIn inainte de intalnirea cu candidatul pentru interviu.

De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
#recrutare personal, #resurse umane, #interviu recrutare , #Companii head hunting