Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Afaceri de succes pornite inainte de 25 de ani

Afaceri de succes pornite inainte de 25 de ani

Tinerii au mai multe idei si si-ar asuma mai multe riscuri, dar cand vine vorba de afaceri experienta acumulata in zeci de ani este mai importanta si face ca ideile sa fie puse in practica cu mai putine riscuri.

In Statele Unite ale Americii, locul in care milioanele de dolari pot fi facute chiar si dintr-o camera de camin studentesc, statisticile arata ca cea mai mare rata a activitatii antreprenoriale apartine celor intre 55 si 64 de ani, arata revista de afaceri Business Week.

La capatul opus se afla chiar cei care ar spune ca pot muta muntii, adica tinerii cu varste intre 20 si 34 de ani care au avut in perioada 1996 - 2007 cea mai slaba activitate antreprenoriala.

Cultura populara este invadata, insa, de figurile si povestile de succes ale unor tineri care probabil au fost anuntati intre doua cursuri de la facultate ca primul milion le-a intrat in cont. Unele dintre cele mai cunoscute aplicatii si servicii de pe Internet au fost intr-adevar gandite de tineri exceptionali care s-au trezit milionari inainte sa renunte la sapca, dar legatura facuta intre scoala neterminata, afacerea pornita in garaj si reusita in domeniul IT sau Internet este doar un stereotip.

Imaginea unor mari companii conduse din bascheti si blugi nu este reprezentativa pentru o intreaga generatie sau o industrie, statisticile aratand de fapt ca afacerile din IT care sunt pornite de persoane de peste 50 de ani sunt de doua ori mai multe decat cele in spatele carora stau tineri de douazeci si ceva de ani.

Totusi, putinii tineri care reusesc sa aiba o afacere de succes in actualele conditii economice si in fata unor competitori cu mai multi bani, mai multe contacte si zeci de ani experienta, merita toata atentia si trebuie incurajati.

In urma sugestiilor cititorilor, revista Business Week i-a prezentat pe cei mai promitatori dintre antreprenorii care au sub 25 de ani si care isi conduc propriile companii.

Unii dintre ei si-au creat compania in functie de ce au invatat la scoala, in timp ce pentru altii facultatea a fost doar locul care le-au venit cele mai traznite idei care s-au transformat in cele din urma in profituri. Alte proiecte au fost pornite inca din liceu. De asemenea, in unele cazuri, scoala a avut probabil mai multa nevoie de acesti tineri cu idei decat au avut ei nevoie de ea.

Brian Ruby a fondat Carbon Nanoprobes, care creeaza echipament de captura a imaginii unei molecule, in camera sa de camin de la Universitatea Columbia. Tehnologia folosita in echipamente a fost, insa, descoperita tot de el cand avea doar 15 ani si lucra ca intern la divizia de nanotehnologie a IBM.

In urma concursurilor de stiinta pe care le-a castigat in timpul liceului, Rudy a intrat in contact cu o companie farmaceutica ce lucra la un vaccin pentru HIV. El a remarcat ca nu exista o tehnologie care sa faca posibila fotografierea vaccinului, asa ca a modificat echipamentul astfel incat sa poata captura imagini ale celor mai mici particule.

Dupa sase ani in care s-a concentrat pe cercetare in acest domeniu, Carbon Nanoprobes va incepe sa vanda echipamentele, estimand castiguri de 1 milion de dolari in 2010.

Altii si-au folosit ideile si cunostintele intr-un alt fel la facultate. Cand se afla la Universitatea din Washington, Derek Johnson a observat ca fratia din care facea parte comunica greu cu toti membrii ei pentru a le da ultimele informatii despre petreceri. Solutia gasita de el a fost un site de pe care se puteau trimite sms-uri catre grupuri mari de persoane.

Dupa ce a vazut ca aplicatia are succes, a decis sa o transforme intr-o afacere. Derek Johnson a lansat Tatango la sfarsitul anului 2007 ca un serviciu gratuit. In 2009 a inceput sa ceara o taxa lunara intre 20 si 200 de dolari, in functie de numarul de mesaje care pot fi trimise. Acum, serviciul creat de el are 10.000 de utilizatori.

Ideile de afaceri apar si in timpul orelor de curs, chiar si cand nu sunt cursuri de business. Sean Conway, Justin Miller, D.J. Stephan si Fadi Chalfoun au lansat in 2008 NoteHall, un site unde studentii vand si cumpara notite de la cursuri.

Sean Conway, care are sindromul deficitului de atentie, spune ca ideea i-a venit pentru ca nu reusea sa isi urmareasca profesorii si sa ia notite in acelasi timp. NoteHall functioneaza printr-un sistem de credite pe care utilizatorii le cumpara pentru a plati pentru notitele de la seminarii sau cele de la cursuri. Pentru fiecare credit cumparat, compania lor primeste un comision.

Studentii de la 20 de colegii participa la schimbul de cursuri, iar alte 30 de colegii se vor alatura pana in decembrie. Venitul estimat in 2010 este de 900.000 de dolari.

Un alt antreprenor tanar care a atras atentia Business Week este Paul King, care era in ultimul an de facultate cand a gasit solutia pentru o problema intalnita oriunde in lume. El spune ca bateria telefonului mobil s-a descarcat in timp ce se afla pe strada si, uitandu-se la numeroasele bancomate care ii ieseau in cale, s-a gandit ca oamenii pot sa scoata bani de unde vor, dar nu au unde sa isi incarce telefonul.

Dupa ce a terminat facultatea, Paul King s-a asociat cu o firma din Beijing si a creat un aparat care incarca un telefon mobil in 10 minute si care poate fi amplasat pe strada sau in magazine. Castigurile companiei sale provin din reclamele care ruleaza pe ecranul aparatului in cele 10 minute in care utilizatorul isi incarca telefonul mobil. El a incheiat contracte inclusiv cu Bank of America, Cadillac si CBS.

In 2009 Hercules Networks va avea un venit de aproximativ 500.000 de dolari, iar in 2010 venitul estimat este de peste 1,5 milioane.

Tinerii antreprenori sunt avantajati probabil de faptul ca fac parte din propriul public tinta
, iar nevoile lor coincid. Spre deosebire de corporatiile care creeaza nevoi in functie de raportele unor departamente si ale unor experti angajati sa gandeasca precum consumatorul, antreprenorul tanar nu trebuie decat sa isi scoata baschetii la plimbare pentru a vedea despre ce e nevoie.

Informatii despre toti cei 25 de antreprenori sub 25 de ani care au fost selectati si detalii despre afacerile lor pot fi citite pe site-ul Business Week.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1605 ori
Citeste mai multe despretineri afaceri milionari succes