Seful Boeing, Jim McNerney, a primit bonusuri de 27,5 milioane de dolari pentru anul 2012, in crestere cu 20% fata de perioada anterioara. McNerney este omul care a readus Boeing pe primul loc in topul producatorilor de avioane, dupa 10 ani.
Pe de alta parte, recompensa a fost primita chiar inainte ca modelul 787 Dreamliner, considerat cea mai mare realizare a lui McNerney si care a necesitat investitii masive, a fost restrictionat la sol din cauza supraincalzirii bateriilor.
Un an bun pentru McNerney
McNerney (63 de ani) a primit un bonus de 10,8 milioane de dolari si actiuni de 7,53 milioane de dolari, pe langa un salariu de baza de 1,93 milioane de dolari si compensatii speciale de 840.000 de dolari. Compensatia executivului include de asemenea un bonus de 4,44 milioane de dolari pentru performantele din 2012 si unul de 6,38 milioane de dolari pentru atingerea unor tinte de profit pe 3 ani, transmite Bloomberg citat de Mediafax.
Valoarea fondului sau de pensie a urcat cu 6,37 milioane de dolari anul trecut.
In anul anterior, seful Boeing a fost remunerat de companie cu 23 milioane de dolari.
Dreamliner 787, un proiect cu nabadai
Contractele castigate anul trecut prin lansarea 787 Dreamliner au ajutat compania sa depaseasca rivalul european Airbus, devenind cel mai mare producator de avioane din lume pentru prima data din 2002.
Cu toate acestea, profitul companiei a scazut cu 2,9%, la 3,9 miliarde de dolari, iar actiunile au urcat cu numai 2,7% in acest an, fata de un raliu de 13% al indicelui bursier Standard & Poor's 500.
Cele 49 avioane livrate pana acum au fost insa retinute la sol din 16 ianuarie, pentru remedierea unor probleme care cauzeaza supraincalzirea bateriilor de la bord.
Compania a anuntat saptamana trecuta ca 787 ar putea reveni in aer in cateva saptamani, dupa instalarea unor sisteme de siguranta.
Proiectul 787 a intarziat cu 3 ani fata de termenul initial, primul avion din aceasta serie fiind lansat in 2011 dupa probleme cu furnizorii, dificultati tehnice si o greva a angajatilor masinisti.