Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Boeing rezolva problemele 787: Vom produce mai bine si mai mult!

Boeing rezolva problemele 787: Vom produce mai bine si mai mult!


Boeing 787 Dreamliner nu mai are probleme cu fuselajul, iar productia sa va creste pana la 10 aeronave pe luna, de la cele 2-3 produse pana acum, a declarat, duminica, Mark Jenks, vicepresedinte de dezvoltare al programului 787.

Boeing a afirmat luna trecuta ca ar fi descoperit o problema cu fuselajele avioanelor 787. Mai exact, o eroare de fabricatie ce afecteaza structura materialelor care asigura rigiditatea partii din fata. Unele placi s-au detasat partial dupa zboruri de testare a noilor aeronave.

Potrivit lui Mark Jenks, spatiile dintre placile care nu se imbina perfect au fost completate cu materiale speciale, scrie AFP.

"E o problema de onoare... Ea a fost rezolvata acum si pentru toate avioanele pe care incepem sa le construim", a adaugat Jenks intr-o conferinta in Singapore, care preceda evenimentul Singapore Airshow de marti.

"Nu ar trebui sa aiba un impact semnificativ in linia noastra de productie. Vom inspecta si restul avioanelor, iar daca au nevoie de interventie, o vom face destul de rapid", spune oficialul, care recunoaste ca problema Boeing este frustranta si si-ar fi dorit sa nu apara.

Acesta a subliniat ca prioritatea numarul unu pentru companie este sporirea productiei avionului Dreamliner, un avion extrem de eficient din punctul de vedere al consumului.

"Vrem sa trecem de la nivelul actual de productie, de doua sau trei avioane pe luna, la o rata lunara de 10 sau mai multe aeronave", a declarat reprezentantul Boeing.

Avionul Dreamliner 787 se lasa asteptat

Boeing s-a confruntat cu intarzieri majore cu productia aeronavei care va fi prezentata la show-ul aerian de la Singapore, care incepe in 14 februarie si se termina in 19 februarie.

Pentru a "imbuna" clientii, Boeing s-a aflat, la inceputul lunii decembrie intr-un tur mondial de prezentare si sustinere a modelului Dreamliner 787. Producatorul american de aeronave a livrat primul avion Dreamliner companiei japoneze All Nipon Airways anul trecut, cu trei ani mai tarziu decat data stabilita in contract.

Promisiunile de sporire a productivitatii au pornit inca de pe atunci, cand Randy Tinsie, vicepresedinte de marketing la divizia de aeronave comerciale Boeing, sustinea ca Boeing inca incearca sa atinga targetul de productie de 10 modele Dreamliner pe luna pana la sfarsitul lui 2013.

Atunci, aeronava aflata in teste a zburat la Beijing, de unde s-a indreptat catre Guangzhou si Haikou, din sudul Chinei. Mai apoi, Boeing 787 Dreamliner s-a oprit in Africa si in Orientul Mijlociu, zone in care compania are alti clienti nemultumiti de intarzieri, precum Qatar Airilines si Ethiopian Airlines.

"Daca as putea face un miracol si sa creez dintr-o data o capacitate mult mai mare in sistemul de productie, in mod sigur am vinde aceste avioane cat ai clipi", declara, pe atunci, Ihssane Mounir, directorul de marketing si vanzari Boeing pentru China si Coreea de Sud.

Ulterior, compania a confirmat zvonurile din presa, conform carora Boeing ar fi descoperit o problema cu fuselajele avioanelor 787.

Boeing, depasit de Airbus

La inceputul lunii ianuarie, toate aceste vesti si esecuri s-au reflectat puternic in rezultatele financiare ale Boeing: compania anunta vanzari de 805 de aeronave in 2011, cifra depasita de departe de Airbus, competitia directa Boeing, cu un numar record de comenzi de 1.413 aeronave comerciale, in 2011.

Compania Airbus, cel mai mare producator de aeronave din Europa, a recunoscut, insa, ca ar putea avea probleme in pastrarea locului in clasament si in 2012. Compania are in plan vanzarea a 570 de avioane in 2012, ceea ce inseamna o scadere de peste 50% a comenzilor pentru acest an.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1896 ori