Aeroportul Baneasa necesita o investitie de 10-15 mil. de euro pentru a deveni city airport

Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 10:30
1559 citiri
Aeroportul Baneasa necesita o investitie de 10-15 mil. de euro pentru a deveni city airport

Lucrarile de modernizare a trei corpuri de cladire ale Aeroportului Baneasa, astfel incat obiectivul sa devina city airport, necesita investitii de 10 - 15 milioane de euro, a declarat directorul de Comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Valentin Iordache.

Acesta a explicat ca, in ceea ce priveste Baneasa, conceptul de city airport deja a fost demarat, iar in decembrie 2011 a fost redeschisa Aripa C a terminalului, care a fost reintrodusa in circuitul operatiunilor printr-o modernizare ce a durat 40 de zile si care s-a realizat cu o investitie de circa 2,4 milioane de euro, conform Agerpres.

In prezent, la Baneasa se opereaza cu aeronave mici, fiind vorba despre zboruri tehnice, zboruri-scoala si zboruri private.

De asemenea, Aeroportul Baneasa gazduieste atat zboruri de salvare, cat si zboruri de ambulanta (SMURD), dar si alte tipuri, care intra in categoria aviatiei generale.

In medie, pe Aeroportul Baneasa in fiecare zi de operare se inregistreaza 30-40 de miscari.

Pentru transformarea Aeroportului Baneasa intr-un city airport, urmeaza lucrari de modernizare a celorlalte trei corpuri de cladire, unul fiind corpul central.

Modernizarea celor trei corpuri de cladire presupune doua etape distincte.

O prima etapa va consta in consolidarea si anveloparea acestora, lucrari obligatorii in conditiile in care aeroportul a fost declarat cu risc seismic 1. Totodata, vor fi si interventii la zona de hidrotermoizolatie.

Valentin Iordache a explicat ca Aeroportul Baneasa va oferi servicii de calitate superioara, timp foarte scurt de parcurgere a fluxului de plecari si un timp si mai scurt la sosire.

De asemenea, pe Aeroportul Baneasa va oferi facilitati de business, sali de intrunire, restaurante si baruri, iar timpul de procesare va fi mai scurt.

In ceea ce priveste termenul de executie, acesta a explicat ca trebuie parcurse o serie de etape obligatorii, precum intocmirea studiilor de prefezabilitate si, respectiv, fezabilitate, urmate de organizarea de licitatii pentru proiectare si pentru executie.

In aceste conditii, Iordache a admis ca operarea va fi in concordanta deplina cu serviciile oferite, iar un nivel superior al serviciilor va conduce, implicit, si la tarife ceva mai mari.

"Nu trebuie sa ne gandim la tarife uriase. Vor fi niste tarife usor mai ridicate care sa acopere plusul de calitate al serviciilor si plusul de facilitati care se ofera clientilor acestui aeroport", a conchis Valentin Iordache.

La randul sau, seful Directiei Generale Aviatie Civila din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Radu, a precizat ca orice operator aerian, fie low-cost, fie traditional, care va dori sa opereze de pe Aeroportul Baneasa va putea face acest lucru.

ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
#Baneasa city airport, #investitie aeroport Baneasa, #Aeroport Baneasa city airport , #Companii avioane