Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Spatiul aerian romanesc, tentant pentru investitii

O noua companie low cost "aterizeaza" in Romania. Cu cine se dueleaza?

O noua companie low cost "aterizeaza" in Romania. Cu cine se dueleaza?


Compania de transport aerian low cost Air Valle intra pe piata din Romania cu obiective ambitioase. Daca EasyJet paraseste piata locala dupa patru ani de activitate, alti operatori low-cost par interesati de oportunitatile din Romania.

Air Valle va zbura de doua ori pe saptamana, pe ruta Bucuresti - Parma (in zilele de marti si duminica) in timp ce pe ruta Iasi - Torino vor exista trei zboruri saptamanal (martea, joia si duminica). Plecarile din Bucuresti, pentru Parma, sunt programate pentru ora 13:30, in timp ce aterizarea in orasul italian este planificata pentru ora 17:00.

Din Iasi, aeronavele vor pleca spre Torino la ora 10:15 dimineata si vor ajunge la 11:45. Drumul de intoarcere este programat la 7 dimineata, iar avioanele vor ateriza pe aeroporturile din Iasi la 10:30. Primele zboruri vor incepe pe 24 martie.

Preturile incep de la 39 de euro pentru un drum valabil pe un singur sens (one way), cu toate taxele incluse. Air Valle isi propune sa deschida o baza in Romania, pana la sfarsitul acestui an. Reprezentantii companiei spun ca se vor orienta catre "aeroporturile neglijate" de alte companii aeriene low-cost, din Iasi si Constanta.

"Torino-Iasi si Parma-Bucuresti sunt primele rute pe care compania Air Vallee le va deschide catre Romania. Obiectivul nostru este de a oferi posiblitatea tuturor romanilor cu resedinta in Italia, oamenilor de afaceri precum si turistilor de a putea zbura catre Romania si viceversa, introducand noi rute din orase din care in acest moment nu se opereaza zboruri de catre companiile aeriene prezente pe piata", declara Davide Strinna, country manager pentru Romania al companiei Air Vallee, intr-un comunicat.

O alta companie aeriana low-cost care vine in Romania este Air One. Aceasta este compania low-cost a transportatorului national italian, Alitalia. Pana la reorganizarea si privatizarea Alitalia, Air One a fost un competitor al sau. In urma procesului de reorganizare, cele doua au fuzionat intr-o singura companie.

In timp ce Air Valle si Air One vin in tara, alte companii parasesc piata locala. Este cazul easyJet, care va pleca, pana la sfarsitul acestui an, dupa ce a operat, timp de patru ani, curse spre Milano si Madrid.

"Companiile aeriene sunt un 'business' ca oricare altul si reactioneaza la conditiile pietei, decizand alocarea capacitatii de operare catre zone (regiuni, tari) cu potential. In acest context, dinamica deschiderii de noi destinatii sau renuntarea temporara la alte le este o manifestare normala, necesara", a explicat Alexandru Dobrescu, country manager al Air France KLM in Romania, citat de buletindecarei.ro.

easyJet este un grup britanic, cu 44.8 milioane de pasageri, plasat pe locul al doilea in topul celor mai mari companii aeriene low-cost din Europa. Companii precum Ryanair, easyJet sau Germanwings au transportat, in 2011,mai mult de 128 de milioane de pasageri in lume.

Totusi, au depasit cu greu un trafic de 340.000 de persoane pe piata locala, mai putin de 0,3% din traficul total. Compania romaneasca Blue Air si ungurii de la Wizz Air au transportat fiecare cate 1,7 milioane de pasageri.

Operatorii aerieni vor majorarea cifrei de afaceri in 2012

Operatorii aerieni low-cost prezenti in Romania sunt Germanwings, Fly Niki, Wizz Air, Ryanair, easyJet si Blue Air. Wizz Air, infiintata in 2003, zboara din Bucuresti, catre mai mult de 20 de destinatii precum: Londra, Bruxelles, Paris, Venetia, Milano, Madrid, Malaga, Pisa, Catania, Bari sau Larnaca. Anul trecut, Wizz Air a trasportat in total peste 11 milioane de pasageri, in crestere cu 15% fata de anul precedent.

"In ciuda provocarilor mediului macro-economic, cresterea inregistrata de Wizz Air a fost una dintre cele mai mari din industria aeriana europeana. 2011 a fost un an important pentru Wizz Air in Romania prin deschiderea bazei operationale de la Targu Mures", a declarat, in comunicat, Jozsef Varadi, CEO Wizz Air.

"Continuam sa fim compania preferata a romanilor si liderii in termeni de raport beneficii/pret, oferind o experienta de calatorie placuta si accesibila pentru din ce in ce mai multi oameni. Vom ramane dedicati planurilor de extindere a operatiunilor in Romania in 2012", a mai declarat acesta.

La nivelului anului 2011, Wizz Air a transportat din si spre Romania 2,7 milioane de pasageri, cu 29% mai mult ca anul trecut. Wizz Air a devenit cea mai mare linie aeriana de pe piata romaneasca, bazandu-se pe puterea brandului si pe calitatea ridicata a serviciilor.

Blue Air, prima companie aeriana romaneasca cu capital 100% privat, a fost lansata in decembrie 2004. Compania zboara catre Bruxelles, Lyon, Paris, Larnaca, Paphos, Stuttgart, Salonic, Bologna, Catania, Cuneo, Florenta, Milano, Napoli, Roma.
Compania aeriana FlyNiki a fost fondata in 2003 si se afla intr-un strans parteneriat cu Air Berlin. Niki opereaza aproximativ 640 de zboruri pe saptamana cu cele 20 avioane. Anul acesta, compania isi propune consolidarea cifrei de afaceri si cresterea numarului de pasageri.

Germanwings este una dintre putinele companii low cost care faciliteaza transportul copiilor cu varsta cuprinsa intre 5 si 12 ani precum si zboruri fara insotitori. Biletele de avion pentru cei mici pot fi achizitionate in momentul de fata doar pe rutele nationale.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5346 ori