Mutarea curselor low-cost pe Otopeni creste pretul biletelor

Joi, 01 Martie 2012, ora 08:15
2780 citiri
Mutarea curselor low-cost pe Otopeni creste pretul biletelor
Aeroportul Baneasa

Aeroportul din Baneasa se transforma, in urma unei investitii de peste 60 de milioane de euro, in principalul aeroport al tarii, in conditiile in care cursele low-cost vor ateriza pe Otopeni, din luna martie.

Mutarea oficiala a curselor low cost de pe Baneasa pe Otopeni se va finaliza pe data de 25 martie. Daca pana acum aeroportul din Otopeni era considerat principalul terminal al tarii, situatia se va schimba. Nici operatorii aerieni si nici calatorii nu sunt foarte incantati de schimbare.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a comandat pentru reorganizarea Aeroportului Baneasa, studii cu privire la directia de dezvoltare a aerogarii, pentru care este dispusa sa plateasca pana la 450.000 euro.

"Avand in vedere cresterea continua a serviciilor financiare si a afacerilor in imediata arie de acoperire, considerand vocatia clara de city airport a AIBB-AV, infrastructura aeroportuara trebuie sa fie adaptata corespunzator pentru a deservi nisa de piata acoperita de traficul tip business si aviatie generala atat pentru destinatii interne, europene, cat si non-Schengen", se mentioneaza in caietul de sarcini al licitatiei.

"Mutarea nu era si nu este necesara", spune Gheorghe Racaru, strategul grupului Romstrade, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, citat de airbuzz. In opinia acestuia, mutarea curselor Blue Air pe Otopeni, ar aduce companiei mai multe minusuri decat plusuri, insa "inca nu e nimic concret".

Operatorii low-cost sustin ca principalul dezavantaj al mutarii consta in cresterea taxelor de aeroport. Diferenta dintre Otopeni si Baneasa este de 30-40% din acest punct de vedere. Din aceasta cauza, operatorii vor fi nevoiti sa creasca pretul biletelor.

Fiecare companie aeriana este obligata sa achite o taxa de operare de un euro si o taxa de 2 euro pentru fiecare pasager transportat. Potrivit reprezentantiilor Companiei Aeroporturi Bucuresti, costul suplimentar pe pasager a fost estimat la 4,5 euro.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a recunoscut ca pasagerii vor plati patru euro in plus, la bilet. "Costul suplimentar este de doar 4 euro pentru un bilet si spun asta ca sa previn o noua runda de plangeri multiple ale operatorilor privati doar pentru a justifica o crestere de preturi", a spus Boagiu, intr-o vizita pe Aeroportul Bucuresti-Otopeni.

Directorul executiv al companiei Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat ca mutarea zborurilor low-cost de pe Aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni este "cel mai rau lucru care se putea intampla aviatiei", fiindca ofera un ultimatum companiilor: fie cresc pretul la bilete, fie ies de pe piata, din cauza pierderilor.

La polul opus, exista si mai multe avantaje pentru calatori: mai mult confort in zona de asteptare si mai mult spatiu in zona ghiseurilor unde se face imbarcarea.

"In actualul context economic pentru cetateni e mai important pretul, dar exista un segment de piata interesat si de conditii", observa Racaru, citat de publicatia amintita.

De pe Aeroportul din Baneasa opereaza mai multe companii low-cost, printre care compania romaneasca Blue Air, ungurii de la Wizz Air, German Wings, divizie a Lufthansa, si austriecii de la FlyNiki.

In acest moment, de pe Aeroportul din Baneasa sunt operate curse catre 10 destinatii interne (Arad, Bacau, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Sibiu, Suceava, Targu Mures si Timisoara). De asemenea, de pe Baneasa pleaca aeronave catre 18 tari straine, printre care se numara Ungaria, Spania, Muntenegru, Portugalia, Egipt, Cipru si Belgia.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#aeroport curse low cost, #curse aeriene aeroport Bucuresti, #curse aeriene, #curse aeriene low cost , #Companii aeriene