A 51-a editie a salonului aeronautic Le Bourget, care ramane targul aeronautic cel mai important din lume, se anunta foarte interesanta. Organizatorii anunta un numar record de participanti: 2260 expozanti venind din 47 de tari.
Noutatile care vor fi prezentate sunt in general tinute secret de catre constructorii de avioane, dar exista multe asteptari in ceea ce priveste domeniul militar - mai ales ca urmare a conflictelor din Orientul Mijlociu dar si pentru ca se manifesta, cam peste tot in lume, o nevoie de reinnoire a echipamentului.
Se vorbeste de exemplu de francezul Rafale, de aparatele americane "Textron Scorpion" si "P8 Poseidon", de avionul de vanatoare chino-pachistanez JF-17, dar si de e-fan, de elicopterul H160, de drone...
Dincolo de competitia "traditionala" de anunturi de semnaturi de contracte "Airbus VS Boeing", se constata aparitia si dezvoltarea unor noi actori.
Franta si Statele Unite raman, fara indoiala, tarile avand pozitiile cele mai importante, dar putem cita constructorii de avioane din Rusia si din China, ca si brazilianul Embraer, sau canadianul Bombardier ca fiind actori foarte prezenti pe pietele civile si militare.
Cu cateva luni inainte de conferinta COP 21 privind schimbarile climatice, Paris Air Show se va concentra asupra mediului. Targul este o oportunitate de a vedea ce fac producatorii in acest domeniu.
Multe intalniri si discutii pe aceasta tema vor scoate in evidenta eforturile de cercetare si inovatie ale actorilor din sector: avionul electric, reducerea emisiilor de CO2 prin intermediul motoarelor mai putin poluante, mai putin zgomotoase, mai sofisticate...
In urma accidentelor recente, mai ales a tragediei cu zborul 4U9525 Germanwings, factorul uman revine in centrul preocuparilor, punandu-se intrebarea cum sa facem zborurile mai sigure.
Astazi, datorita noilor tehnologii, suntem in masura sa controlam un avion de la distanta, de la sol.
Insa astfel pot aparea alte riscuri, deoarece unele persoane (hackeri, teroristi...) pot utiliza aceste tehnologii in scopuri rau intentionate. Acest subiect va fi cu siguranta in centrul dezbaterilor si conferintelor salonului, permitand diferitilor actori din industrie (producatori, ingineri, puteri politice, cercetatori...), sa discute probleme legate de securitate si mai ales de securitatea cibernetica.
In acest domeniu high-tech si foarte competitiv, este necesar sa continuam sa ridicam gradul de constientizare a publicului fata de temele enuntate.
Este, de altfel, una dintre misiunile programul Aerospace MBA de la Toulouse Business School: formand viitorii lideri ai sectorului din intreaga lume, ii sensibilizam cu privire la aceste provocari, la asteptarile si evolutiile industriei aeronautice si spatiale.
Cordula BARZANTNY, Dean AeroSpace Affairs la Toulouse Business School