Cum se dubleaza traficul de pe Aeroportul Otopeni peste noapte

Duminica, 25 Martie 2012, ora 12:36
6491 citiri
Cum se dubleaza traficul de pe Aeroportul Otopeni peste noapte
Aeroportul Otopeni, interior. Sursa: Gandul.info

Cursele aeriene low-cost, organizate din 2005 pe Aeroportul Baneasa, au fost transferate pe principalul aeroport din Romania, Aeroportul International Henri Coanda Otopeni, ceea ce va duce la o crestere cu 45 de procente a traficului, potrivit informatiilor remise AGERPRES de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti /CNAB/.

Conform estimarilor CNAB, dupa data de 25 martie, traficul de pasageri pe Aeroportul Otopeni va creste in medie cu aproximativ 45%, iar numarul aterizarilor/decolarilor se va majora cu aproximativ 30%.

CNAB a inregistrat in anul 2011 un trafic total de 7,44 milioane de pasageri (+ 5,9% fata de anul 2010) pe ambele aeroporturi, Otopeni si Baneasa, acesta urmand sa fie transformat in aeroport pentru curse business in cadrul unui plan de investitii al CNAB.

Companiile low-cost sustin ca mutarea curselor de pe Aeroportul Baneasa pe Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni va duce la scumpirea biletelor cu circa 4 procente, echivalentul a 6 euro.

"Mutarea curselor pe Otopeni din 25 martie va duce la cresterea taxelor de operare cu 25 de procente pentru noi, ceea ce se va regasi in costul biletului. Cresterea va fi de circa 4 procente, adica 6 euro. In total, va trebui sa acoperim pierderi de 1 milion de euro pe luna din cauza transferului operatiunilor, tinand cont ca transportam doua milioane de pasageri pe an in Romania", a explicat recent Michael Powell, director financiar Wizz Air.

Acesta a subliniat ca o parte din pierderi vor fi acoperite prin conditiile mai bune de pe Aeroportul Otopeni, dar si prin posibilitatea de a zbura fara restrictii, deci de a opera mai multe curse, tinand cont ca pe Aeroportul Baneasa nu puteau fi efectuate curse de noapte, iar capacitatea de procesare a pasagerilor este mult sub media de pe Otopeni.

Reprezentantii Companiei Aeroporturi Bucuresti sustin ca, odata cu transferul pe Aeroportul Otopeni, operatorii aerieni vor achita o taxa in valoare de circa 4,5 euro pe pasager in plus fata de Aeroportul Baneasa, insa conditiile vor fi mult mai bune decat pe Baneasa.

Oricum, conducerea companiei intentioneaza sa reduca tariful de operare cerut fiecarui pasager pe Aeroportul Otopeni astfel incat majorarea costului biletelor sa fie cat mai redusa.

Odata cu transformarea Aeroportului Baneasa in aeroport de business, reprezentantii Companiei Aeroporturi Bucuresti sustin ca tarifele ar fi crescut pentru companiile aeriene peste tarifele de la Otopeni cu un euro - taxa de operare perceputa fiecarei companii aeriene, respectiv cu doi euro taxa pe pasager.

La ora actuala, pe Aeroportul din Baneasa opereaza mai multe companii low-cost intre care Blue Air, companie romaneasca, Wizz Air din Ungaria, GermanWings, divizie a Lufthansa, si Vueling.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Aeroport Otopeni trafic calatori, #curse aeroport Otopeni, #curse low cost aeroport Otopeni , #Companii aeriene