Producatorul slovac de cascaval si unt Koliba se asteapta anul acesta la o cifra de afaceri de 5,5 milioane euro pe piata romaneasca, cu 57% mai mare comparativ cu rezultatul din 2013, de 3,5 milioane euro.
Potrivit country managerului companiei, Francisk Emerik Iabloncic, romanii raman fideli produselor autohtone, ceea ce afecteaza brandurile internationale care incearca sa se dezvolte pe piata din Romania.
Totusi, romanii prefera untul altor lactate si sunt codasi in clasamentul consumului de lactate la nivel european.
"Pentru Koliba, anul 2013 a fost foarte bun pentru productia de unt, cererea foarte mare de produse fiind dificil de onorat. (...) Cele mai apreciate produse Koliba atat in Romania, cat si in celelalte tari sunt cascavalul, cascavalul afumat, untul premium natural si Gustul untului 57% si 65% grasime, Pretul lor se situeaza la un nivel mediu sau scazut", a aratat Iabloncic.
In ceea ce priveste branzeturile insa, produsele Koliba difera de branza romaneasca din punctul de vedere al metodei de productie si va mai dura ceva timp pana cand produsele companei din aceasta categorie vor deveni cunoscute pe piata locala, conform sursei citate.
Koliba produce in special cascavaluri semitari maturate si unt traditional, brandul fiind prezent pe piata romaneasca din 2008 si distribuit prin marile retele de magazine.
Printre competitorii companiei pe piata locala se numara Albalact, FrieslandCampina, Lactalis, Covalact, dar si marcile private ale retailerilor.