In goana lor dupa profit, companiile uita cateva reguli de baza si fac greseli care le costa, de cele mai multe ori, sume importante de bani. Uneori dau lovitura, iar alteori sunt nevoite sa retraga de pe piata produse ciudate, neagreate de consumatori.
Cei care trebuie sa inventeze noi branduri si produse au una dintre cele mai dificile misiuni din cadrul unei companii, aminteste Business Insider.
Argumentele invocate de publicatia amintita se refera la faptul ca angajatii din aceste pozitii trebuie sa aiba o imaginatie puternica si sa fie flexibili. Din cand in cand, isi asuma riscuri mari si vin cu idei cel putin originale. Uneori, acestea sunt apreciate, dar in alte cazuri, esecurile sunt rasunatoare.
Parfum Burger King
Cum ar fi, de exemplu, esecul inregistrat de parfumul lansat de Burger King. compania se baza pe clientii sai si pe dorinta acestora ca vor un parfum bun. Sticluta de colonie, lansata de Burger King, se numea Flame, avea 5 mililitri, dar nu a incantat suficient de multa lume.
Sutienul Evian
Cei mai multi stiu ca Evian este un brand puternic care comercializeaza apa minerala. Compania a incercat sa intre pe piata accesoriilor vestimentare, lansand un sutien. Femeile nu au apreciat sutienul, iar produsul a fost uitat.
Producatorul de arme Smith & Wesson si-a incercat norocul cu o bicicleta destinata iubitorilor de drumetii montane. Acestia au apreciat vehiculul si au adus un profit companiei, care a decis sa produca si biciclete pentru politisti.
Virgin Cola
Magantul Richard Branson este cunoscut pentru strategia sa agresiva, care l-a propulsat printre liderii din mai multe sectoare. Dupa ce si-a lansat propria sa companie aeriana, propria firma de telecomunicatii si s-a implicat chiar si in programul spatial, Branson a vrut sa lanseze Virgin Cola. In ciuda pretului mic, consumatorii nu au gustat bautura si l-au determinat pe afacerist sa renunte la idee.
Mancare pentru burlaci
Incurajati de succesul pe care il aveau pe piata produselor alimentare pentru bebelusi, cei de la Gerber s-au gandit sa lanseze si o gama similara pentru adulti.
Greseala pe care a facut-o compania a constat in numele pe care l-au gasti pentru noua gama: Gerber Singles. Se pare ca adultii nu voiau sa recunoasca faptul ca locuiesc singuri si nu cumparau borcanele in care se gaseau piureuri de legume sau fructe.