Biografiile elitelor: Ralph Lauren, simbolul modei americane

Sambata, 09 Ianuarie 2016, ora 00:00
3559 citiri
Biografiile elitelor: Ralph Lauren, simbolul modei americane
Foto: Wikimedia

Moda este schimbatoare, dar unele branduri au darul de a ramane reprezentative decenii in sir. Ralph Lauren, designerul cunoscut pentru celebrele tricouri polo si puloverele tricotate a ramas timp de cinci decenii o prezenta constanta in garderoba clasica americana si nu numai.

Designerul, acum in varsta de 76 de ani, a parasit functia de conducere din cadrul companiei pe care a fondat-o pastrand doar rolul de designer-sef. In spatele sau insa, ramane o mostenire a modei clasice americane, care promite sa dainuie mult timp de-acum incolo, arata BBC.

Stilul universal

Imperiul creat de Ralph Lauren valoreaza 7,5 miliarde de dolari, iar principiul de baza a fost simplu: se ia moda clasica adoptata de studentii marilor universitati americane si i se adauga un strop de inspiratie, care favorizeaza aparitia unui stil universal, potrivit pentru oricine.

"Imi place stilul vechi, cel degajat de hainele marinaresti, sepcile de scolar, cravatele bogate, bluzele din flanel si cizmele de calorie", a recunoscut Lauren in biografia sa.

Primul pas a fost si cel mai important, iar Lauren s-a axat la inceput pe crearea cravatelor, un accesoriu vestimentar pe care compania sa il produce inca, la aproape 50 de ani de la lansarea primei colectii.

Iar unei cravate care iese usor din aria sobrietatii ii sta bine alaturi de o camasa in nuante la fel de vii, asa ca urmatorul pas a fost remodelarea clasicelor camasi barbatesti intr-un stil convenabil pentru orice purtator, indiferent de varsta acestuia.

Efectul "Ralph Lauren" a fost global, permitandu-i designerului american sa se joace in continuare cu stilul clasic adaptat tot mai mult perioadelor pe care le-a traversat moda ultimelor decenii.

Impactul pe care brandul Ralph Lauren l-a avut asupra modei s-a cunoscut in 1989, cand puloverele create de casa americana de moda au fost decorate cu un discret steag american impodobit cu initialele firmei.

Succesul a fost atat de mare incat, 10 ani mai tarziu, Ralph Lauren dona 13 milioane de dolari Muzeului Smithsonian, pentru a ajuta la conservarea steagului american, simbolul care a ajutat la transformarea brandului intr-un fenomen global al modei.

Lux in forma comoda

Stilul Ralph Lauren poate fi incadrat intre comoditatea versatila a tinutelor de zi dublata de rafinamentul luxului discret.

Este secretul care a ajutat la impunerea brandului in lumea modei in ultimii 48 de ani, iar viziunea creatorului poate fi reflectata cel mai bine de tricourile polo lansate de acesta inca din 1971.

In acelasi an, gama Polo Ralph Lauren beneficia de un magazin propriu deschis in Beverly Hills, iar 10 ani mai tarziu afacerea traversase deja Atlanticul, inaugurand primul magazin international in Londra.

Fanii creatiilor Ralph Lauren pot fi intalniti acum pe toate continentele, iar printre acestia se numara nume celebre din show-biz: Pharell, Gwyneth Palthrow, Beyonce sau Taylor Swift.

Si mai interesant este ca tanarul Ralph Lifshitz (numele real al lui Lauren) nu a avut nici cea mai mica intentie de a intra in lumea modei, pana cand uniforma stanjenitoare de vanzator la Brook Brothers l-a impins sa creeze propria colectie de cravate.

Acestea s-au vandut mai ceva ca painea calda, iar conducerea celebrului magazin Bloomingdales l-a incurajat pe tanarul creator sa-si diversifice produsele.

Au urmat costume feminine si masculine care au asigurat atat stabilitatea financiara a proaspetei case de moda Ralph Lauren, cat si renumele designerului.

Viziunea in afaceri a creatorului de moda newyorkez s-a extins insa dincolo de linia vestimentara a creatiilor sale. Din 1999, brandul Ralph Lauren include si un restaurant RL in Chicago, unul in New York si altul in Paris.

La aceasta ora, Ralph Lauren este una dintre cele mai de succes case de moda ale Americii, devenind reprezentativa pentru stilul de peste ocean.

Atat de reprezentativa, incat Lauren a fost chemat sa-si puna semnatura pe echipamentul atletilor din Statele Unite prezenti la Jocurile Olimpice din 2008 si 2012.

In 2006, Ralph Lauren a devenit si prima casa de moda care a sponsorizat turneul de tenis de la Wimbledon, creatorul ocupandu-se personal de redesenarea uniformelor pentru copiii de mingi si arbitri.

Lauren si-a desemnat recent si succesorul la conducerea firmei: Stefan Larrson, un tanar director de vanzari care s-a ocupat de cresterea afacerilor in lanturile Old Navy si H&M.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare. Cu ce specificații tehnice vin
AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare. Cu ce specificații tehnice vin
AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare, AMD Ryzen PRO Seria 8000 pentru desktop-uri și Seria 8040 pentru laptopuri. Noile procesoare sunt proiectate pentru a îmbunătăți semnificativ...
Razer se pregătește să lanseze primul mousepad de gaming cu LED-uri
Razer se pregătește să lanseze primul mousepad de gaming cu LED-uri
Compania Razer a anunțat lansarea noului mousepad de gaming Razer Firefly V2 Pro, promovat ca fiind primul din lume iluminat cu LED-uri, un accesoriu care transformă radical aspectul oricărui...
#Ralph Lauren, #brand american, #industria modei, #succes designeri moda , #Cifra de afaceri