Unul dintre cei mai mari producatori de bijuterii, compania Tiffany & Co ar putea suferi pierderi mari in 2012, pe masura ce vanzarile de accesorii de lux scad.
In ciuda faptului ca America este cel de-al doilea cel mai mare producator de bijuterii, peste jumatate din acestea merg in afara tarii, ponderea vanzarilor internationale crescand de la 38% in 2006, la aproape 50% in 2011, scrie Bloomberg.
Astfel, pana acum, o pondere considerabila a scumpelor bijuterii ale Tiffany's erau vandute fie in Europa, care se confrunta cu criza datoriilor suverane, fie in China, a carui crestere economica incetineste.
Cifra de afaceri a Tiffany's a atins 3,09 miliarde dolari in 2010, si va urca pana la 3,46 miliarde in 2011, conform analistilor contactati de Bloomberg.
O putere de cumparare mai mica in Asia si Europa ar putea avea un efect mai mare asupra profitului companiei decat asupra cifrei de afaceri, afirma un analist. Magazinele Tiffany's din afara SUA sunt mai profitabile deoarece sunt de mici dimensiuni si amplasate in zone cu o densitate mare a populatiei.
La 31 octombrie 2011, Tiffany's detinea 55 de magazine in Asia si 32 in Europa, dintr-un total de 243 de locatii. Cifrele celui mai recent trimestru arata ca 22 procente din vanzarile globale au fost facute in regiunea Asia-Pacific, devenind astfel a doua piata de desfacere, dupa America. Criza din Europa si-a spus cuvantul, doar 11% din vanzari avand loc aici.