Piata de instrumente de scris din Romania a inregistrat o crestere de 6% in valoare fata de anul trecut, in pofida dezvoltarii noilor tehnologii.
Romanii cumpara cele mai multe instrumente de scris inaintea inceperii anului scolar. "Achiztionarea de rechizite scolare este o traditie in Romania pentru fiecare familie cu copii, dar si pentru studenti", arata Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK Romania, compania care a realizat studiul.
O alta perioada importanta pentru piata instrumentelor de scris este cea a sarbatorilor de iarna, potrivit lui Hatneanu.
Produsele de colorat (creioane de colorat, carioci si creioane cerate) - care au o pondere de 21% din valoarea pietei - au inregistrat cea mai mare crestere (12%) comparativ cu segmentul august-septembrie 2010.
Cel mai important segment in volum (27%) raman pixurile clasice, cu o crestere in valoare de 6%, in linie cu intreaga piata. De asemenea, au crescut vanzarile de finelinere (+16%), rolere (+11%) si stilouri (+9%). Creioanele grafit au inregistrat o usoara scadere de 4%.
Categoria markere (markere, text markere si stilouri OHP) au crescut cu 7%, in timp ce produsele de corectat au scazut cu 8% in valoare, comparativ cu aceeasi perioada a inceputului de an scolar 2010.
Un rezultat important in 2011 este performanta marcilor private, care au inregistrat o crestere de 93% in valoare, comparativ cu august - septembrie 2010. Marcile private sunt mult mai ieftine in comparatie cu alte produse similare din gama lor, printre altele, datorita faptului ca acestea nu includ costurile de promovare.
Producatorii se gandesc constant la reinventarea produselor de scris. Modificarile sunt facute pentru a imbunatati aspectul, ergonomia (forma si modul in care se simt la atingere), precum si mecanismul de scriere.