Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

imperiul ciocolatei

Nutella ramane in familie: O mostenire de 25 de miliarde de dolari

Nutella ramane in familie: O mostenire de 25 de miliarde de dolari


Magnatul italian Michele Ferrero a lasat in urma sa o avere de 25 de miliarde de dolari si un imperiu pastrat intact pentru urmasii sai.

Pana acum, vanzarea de actiuni si asocierile in firma au fost interzise prin decizia lui sa, informeaza agentia Reuters.

De acum inainte, insa, concurenta spera ca mostenitorii brandurilor Nutella, Kinder si Tic Tac vor reusi cumva sa se impotmoleasca in aceasta afacere dulce sau macar sa le dea si altora o bucatica.

Un imperiu al produselor accesibile

Spre deosebire de marci precum Prada sau Ferrari, Ferrero a facut avere lansand produse accesibile oricui.

Nutella, de exemplu, a fost creata de catre tatal lui Michele Ferrero, Pietro, in perioada crizei de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, prin inlocuirea prafului de cacao cu mult mai ieftinele alune de padure, gasite din abundenta in nordul Italiei.

La fel, Michele Ferrero nu a cautat sa pozeze intr-un personaj complex si greu accesibil, asa cum au facut-o mult mai faimosii Armani sau Berlusconi.

Insa aici se opresc toate chestiunile atipice legate de Ferrero. Concernul este construit in mod traditional ca o afacere de familie italiana.

A pastrat vreme de patru decenii, intre 1957-1997, etica unui antreprenor, bifandu-si orele de program si orele suplimentare pe cartela de pontaj.

La fel ca si liderii din industria modei si fabricantii puternicelor masini sport, Ferrero a mizat pe transformarea marcii italiene intr-un brand global.

Iar visul i s-a indeplinit in 1983, cand combinatia cremei Nutella a intalnit crocanta paine prajita a tipicului mic dejun american.

Ramane in familie

Profitul generat de Ferrero Grup a fost estimat la 1,3 miliarde de euro anual in 2013.

Probabil ca acum ajunge deja la 1,4 miliarde de euro, ceea ce ridica valoarea imperiului Ferrero, la o prima apreciere, la aproximativ 20 de miliarde de euro (22,8 miliarde de dolari), de 14 ori mai mult decat valoreaza Nestle, de exemplu.

Insa valoarea adevarata a brandului, pe care Nestle, Mondelez, Mars si Hershey il tin sub stricta observatie, este cu mult mai mare.

Interesul aratat de concurenta ii lasa reci pe membrii familiei Ferrero.

De la moartea fratelui sau Giovanni, in 2011, unicul fiu in viata al lui Michele Ferrero si, totodata, actualul sef al companiei a tinut sa evite orice speculatie pe tema cooptarii unor parteneri sau a vanzarii companiei.

"Firma s-a nascut ca o afacere de familie si va ramane asa", a declarat acesta intr-o in 2013.

Situatia nu difera nici acum, iar imperiul Ferrero are destule resurse financiare pentru a evolua constant in piata, fara ajutorul nimanui.

O listare publica a companiei nu este insa imposibila, daca familia va decide sa-si diversifice activitatea in interiorul grupului pastrand in continuare controlul.

Bursele din Milano au regulamente mult mai favorabile noilor veniti, eliminand riscurile aparitiei unor actionari incomozi, prin acordarea unor voturi suplimentare celor cu vechime in companie.

Iar asta inseamna ca mostenirea Michele Ferrero va ramane in continuare intacta.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4141 ori