Clienti de care business-ul tau NU are nevoie

Luni, 09 August 2010, ora 10:47
1747 citiri
Clienti de care business-ul tau NU are nevoie

Clientii au o responsabilitatea fata de bugetul lor, pe care furnizorii de servicii si produse trebuie sa o inteleaga. De cele mai multe ori, scopul clientului este sa obtina cel mai bun deal posibil, dar uneori au tendinta sa exagereze cu cerintele. 

Oricat de importanta ar fi satisfacerea cererii clientilor, exista momente in care acestia cer prea mult.

Cand un client vrea un discount nerezonabil

Daca scazi pretul sau oferi reduceri masive doar pentru ca un cumparator important iti cere asta, la o a doua tranzactie acelasi client iti va cere un discount si mai mare.

Pe de alta parte, nu este corect fata de ceilalti clienti, care ar putea considera ca au fost penalizati doar pentru ca nu au insistat sa le oferi un pret mai mic.

Cand un client iti cere informatii despre un altul

Unii clienti au tendinta de a-ti cere informatii private despre un competitor, care iti este de asemenea client, trebuie sa refuzi sa intri in joc.

Oricat de greu ar fi sa-i refuzi pe clientii importanti, acestia trebuie sa inteleaga ca datele confidentiale despre competitori nu pot fi livrate, asa cum nici datele despre ei nu vor fi livrate catre alte companii.

Cand un client este nepoliticos

Atunci cand angajatii tai sunt tratati intr-un mod neprofesionist de catre unul din clienti, trebuie sa iei atitudine si sa-i explici ca este cazul sa-si schimbe comportamentul.

Daca nu intelege, oricat de important ar fi pentru afacerea ta, renunta la client. Vei pierde un client, dar vei castiga increderea propriilor angajati.

Cand un client incalca o intelegere

Un contract nerespectat poate fi doar primul dintr-o serie lunga, daca nu iei atitudine.

Acest lucru nu inseamna ca nu este bine sa ajuti un client merituos care se confrunta cu o problema de cash-flow. Insa atunci cand pierzi bani, iar clientul nu are importanta strategica, este bine sa renunti la el.

Chiar daca unii clienti nu vor capata decat un refuz, acestia vor sti ca ai fost indreptatit sa spui "nu" si vor ajunge sa te respecte pentru faptul ca stii cum sa-ti conduci business-ul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Semn de criză? A doua lună consecutivă cu prăbușire a lucrărilor de construcții rezidențiale
Semn de criză? A doua lună consecutivă cu prăbușire a lucrărilor de construcții rezidențiale
Volumul lucrărilor de construcții a scăzut semnificativ pentru a doua lună consecutiv în România. Dacă pe parte de construcții inginerești prăbușirea începută în ianuarie a fost...
Probleme cu transmisia la mașinile Ford. Compania recheamă aproape 500.000 de autovehicule
Probleme cu transmisia la mașinile Ford. Compania recheamă aproape 500.000 de autovehicule
Gigantul auto american Ford recheamă peste 450.000 de vehicule, în Statele Unite, după ce au fost detectate probleme la nivelul bateriei, care pot conduce la pierderea puterii de transmisie și...
#afacere, #business, #client, #deal , #Cash flow