Berceanu: Terenul Aeroportului Baneasa a fost mult subevaluat

Joi, 18 Iunie 2009, ora 15:48
1749 citiri
Berceanu: Terenul Aeroportului Baneasa a fost mult subevaluat

Terenul Aeroportului Baneasa castigat de Aviatia Utilitara are 90.000 metri patrati si potrivit declaratiei de joi a ministrului transporturilor, Radu Berceanu, ar fi trebuit sa valoreze 150 milioane de euro, insa a fost evaluat la 486.000 de euro, relateaza NewsIn.

"Am proorocit la o conferinta de presa pe care am sustinut-o in 2007, referitor la terenul de la Aeroportul Baneasa care a ajuns la o societate numita Aviatia Utilitara.

Am spus ca se va intampla o "hotie" si nu putem ramane pasivi.

Cei 90.000 mp, care prin 2000 nu au avut probleme si erau ai Aeroportului Baneasa, au revenit Aviatiei Utilitare deoarece acestia au considerat ca suprafata le este necesaraa sa-si desfasoare activitatea", a declarat ministrul transporturilor.

Radu Berceanu a mai spus ca Aviatia utilitara folosea doar uneori terenul pentru a decola si ateriza pe iarba.

Acesta a explicat ca Aviatia Utilitara a dat in judecta Ministerul Transporturilor deoarece insitutia a intaziat cu 37 de zile majorarea de capital.

Prin urmare pentru ca nu a putut utiliza terenul a cerut despagubiri de 25 milioane euro.

"La acea vreme a fost un proces cu Ministerul Transporturilor, cand am castigat, insa la Curtea Suprema de Justitie si Casatie verdictul a fost dat de trei judecatori ca Aviatia are dreptul la teren.

Am incercat sa facem o revenire, dar justitia a respins si am fost nevoit sa dau titlul de proprietate", a mai spus Berceanu.

Aviatia Utilitara Bucuresti SA a dat in judecata Ministerul Transporturilor, AIBB, Primaria Capitalei si Oficiul de Cadastru la 11 august 2000, solicitand anularea certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de 8,9 hectare emis la 4 aprilie 2000 de Ministerul Transporturilor in beneficiul AIBB.

In motivarea cererii sale, SC Aviatia Utilitara arata ca desi solicitase Ministerului Transporturilor sa-i elibereze un certificat privind dreptul sau de proprietate asupra terenului respectiv pe care il avea in patrimoniu si il folosea efectiv, fara intrerupere, de la infiintarea in 1964 a Intreprinderii de Aviatie Utilitara a carei succesoare este, ministerul a dat terenul Aeroportului Baneasa.

Inalta Curte de Casatie si Justitie a recunoscut, in 14 septembrie 2004, dreptul de proprietate al Aviatiei Utilitare asupra terenului in suprafata de 8,9 ha situat pe DN 1, in apropierea Aeroportului International Bucuresti Baneasa (AIBB).

Aceasta hotarare a fost insa atacata de Ministerul Transporturilor, AIBB si Oficiul de Cadastru, iar in 4 aprilie 2005 instanta suprema a decis anularea sentintei din septembrie 2004.

Aviatia Utilitara a facut recurs, pe care in final, Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a admis in 10 octombrie 2006.

Tot atunci, instanta suprema a obligat Ministerul Transporturilor sa emita pentru Aviatia utilitara certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare. 

Apple încetinește producția de Vision Pro după vânzările modeste din Statele Unite ale Americii
Apple încetinește producția de Vision Pro după vânzările modeste din Statele Unite ale Americii
După ultimele vânzări înregistrate de Apple pentru produsul Vision Pro, casca VR a gigantului tech, se pare că oficialii companiei au luat decizia de a limita producția dispozitivelor....
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Cu ocazia conferinței Google I/O 2024, noua versiune a smartphone-ului Pixel, modelul 8a, face deja valuri înainte de lansarea oficială, datorită unei prezentări video neoficiale care...
#capital, #institutie, #societate , #Capital