Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Telekom Romania obtine performanta stabila pe finalul lui 2014

Telekom Romania obtine performanta stabila pe finalul lui 2014
Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications anunta rezultatele financiare pentru T4 2014, incheiat la 31 decembrie 2014, conform indicatorilor de performanta raportati de catre OTE Group.

"Trimestrul al patrulea 2014 este marcat, fara indoiala, de T, rebrandingul care a integrat complet operatiunile comerciale ale Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications cu scopul de a deveni operatorul integrat numarul unu din Romania.

Au fost facute investitii semnificative in acest proces fara precedent, cu impact direct asupra EBITDA.

Cu toate acestea, la trei luni dupa rebranding, primele rezultate au inceput sa se faca simtite - un numar incurajator de noi abonamente pentru pachete de comunicare nelimitata si divertisment, o crestere stabila pe segmentele - vedeta, precum TV si serviciile ITC pentru companii", a declarat Nikolai Beckers, CEO al grupului de companii Telekom Romania, intr-un comunicat remis Business24.

Veniturile pentru finalul anului 2014 au ramas la acelasi nivel de 609,1 milioane euro, comparativ cu finalul lui 2013.

EBITDA valabila pentru 12 luni in 2014 a fost de 149,2 milioane euro, in crestere cu 1% y-o-y, in timp ce Pro Forma EBITDA pentru tot anul 2014 a avut o crestere de 0,4% ajungand la 159,9 milioane euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Rezultatele arata impactul taxei pentru constructii speciale, care a fost unul semnificativ asupra companiei care detine, istoric, o infrastructura bazata pe cupru si canalizatii.

EBITDA ProForma pentru T4 2014 a fost de 41,5 milioane euro comparativ cu 49,2 milioane in T4 2013.

Lansarea cu succes a serviciilor convergente in urma rebrandingului a generat o crestere a veniturilor de pe segmentul mobil in T4 2014, comparativ cu T4 2013. Vanzarea de pachete integrate a depasit asteptarile cu 52%.

TV continua sa fie segmentul cu cea mai mare crestere, de 4,5% la 31 decembrie 2014, ajungand la 1,414 milioane de clienti.

Veniturile corespunzatoare pentru T4 2014 au crescut cu 8.2% comparativ cu T4 2013. Prima platforma multiscreen din Romania care integreaza servicii complete de IPTV & OTT ofera acces clientilor la pana la 62 de canale TV.

Veniturile trimestriale de pe segmentul serviciilor de Internet au ramas la acelasi nivel, iar numarul abonatilor la serviciile de broadband a fost de 1,232 milioane la finalul lui 2014. Aproape toti acesti clienti au acces la Wi-Fi datorita router-elor cu astfel de capabilitati, disponibile in oferta comerciala din 2010.

Veniturile inregistrate de Telekom Romania Wholesale au scazut cu 21,6% comparativ cu T4 2013, cele aferente traficului international compensand partial declinul generat de scaderea tarifelor de interconectare pentru fix si mobil.

Numarul de abonamente, de 4,827 milioane in T4 2014, a ramas stabil, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile din activitati care nu sunt specifice domeniului principal de activitate a companiei (infrastructura veche de cupru si proprietati imobiliare) au crescut cu 10% in T4 2014 versus T4 2013.

D.R.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1195 ori