De ce, atunci cand depui eforturi pentru a crea un mediu placut in organizatie si indicatorii tai de HR zburda optimist in sus, nu ai folosi aceste realizari pentru a construi un capital de imagine, cu impact pe termen lung pentru compania ta?
Ar fi ca si atunci cand ai cea mai frumoasa rochie, creata de un designer priceput
special pentru tine, iar tu iti propui sa nu o arati nimanui, in afara membrilor familiei.
In cei noua ani de presa dedicata domeniului resurselor umane, am avut constant uimirea de a descoperi programe de resurse umane extrem de interesante derulate in cadrul unora dintre companiile din Romania.
Programe despre care, in mod surprinzator pentru mine, companiile alegeau sa nu vorbeasca in exterior, clasandu-le in randul acelor "informatii confidentiale" care le-au scos multi ani peri albi jurnalistilor de business din Romania.
Iata cateva lucruri de care ai nevoie, daca vrei sa iti construiesti un brand puternic ca angajator:
Concept "rotund"
Ai cateva instrumente de resurse umane atragatoare, pe care le promovezi in cadrul companiei sau in cadrul targurilor de cariera, dar aceasta nu inseamna ca ai un brand de angajator. Toate proiectele de resurse umane trebuie reunite sub o umbrela comuna, care va deveni baza unei initiative de employer branding.
Constanta
Oricine a derulat un proiect de recrutare va intelege foarte bine acest principiu.
Intre un CV unde sunt mentionate experiente foarte diferite, pe perioade scurte de timp si unul care reflecta o cariera construita intr-o anumita directie, care va atrage atentia? Constanta ajuta pe toata lumea, angajati sau persoane din exterior, sa inteleaga, sa retina si sa aprecieze un mesaj.
Focus
Care este "tehnica" de selectare a ideilor, atunci cand in urma unui brainstorming
rezulta foarte multe, una mai creativa si mai atragatoare decat cealalta? Focusul.
Ca un proiect de revista care este despre design interior de lux si despre nimic altceva, oricat de tentati am putea fi sa strecuram in ea un articol extrem de
interesant, cu poze naucitoare, despre vacante in destinatii exoticeJ
"Poveste"
Voi incerca sa fac o demonstratie practica. Care descriere va retine atentia?
"Compania X este prezenta de Y ani pe piata si are un numar de Z angajati" sau "X era inca student, in anul 2007, cand, in urma unei discutii pana in creierii noptii cu mentorul sau, i-a venit ideea de a lansa o afacere care avea sa schimbe vietile a mii de oameni"?
Valori
Valorile: sunt pe peretii birourilor, pe site-urile de companie, in discursul de sfarsit de an al managerului general. Imi era teama ca sunt atat de prezente in limbajul de lemn corporatist, incat se vor devaloriza.
Am constatat cu bucurie ca valul de tineri antreprenori a salvat termenul si se constituie intr-un promotor autentic al valorilor. Acestia le simt respirate in mod real, in fiecare zi in organizatia lor, creand un cadru sanatos si sustenabil pentru a face business.
"Ambalaj" atragator
E simplu dar nu intotdeauna usor de realizat. O spun dupa mai multi ani in care am avut provocarea de a gasi cel mai "atragator" ambalaj pentru a transmite publicului informatiile legate de acest domeniu. Seductia in haine HR sau Despre brandingul de angajator? Probabil ca a doua varianta de titlu ar fi fost mai putin convingatoare. Domeniul resurselor umane are limbajul sau specific iar tentatia de a-l folosi pentru comunicarea proiectelor din aceasta zona este justificata, insa limiteaza impactul pe care il pot avea acestea.
De Dana Tudor
Chief Inspired Officer
Buticul de Inspiratie
Am revenit la prima mare dragoste, comunicarea si relatiile publice, dupa o experienta nepretioasa in presa de business si de life-style, print si online, care ma ajuta sa am acum o viziune clara asupra potentialului unic al fiecarui client. Mi-am propus sa descopar solutiile cele mai valoroase pentru a comunica personalitatea unei afaceri, a unui produs sau a unei persoane, cu rezultate de impact.