Mantra Versus Misiune pentru compania ta de Start-Up

Duminica, 04 Noiembrie 2007, ora 20:00
1935 citiri
Mantra Versus Misiune pentru compania ta de Start-Up

Toti angajatii echipei de management ai unei companii nou infiintate au trecut sau vor trece prin procesul de teamwork si cel de creare a unei misiuni pentru organizatia lor.

Acesta se petrece de obicei cam asa:

(Ajuns la locatie, pentru ca se petrece in afara orasului unde compania are resedinta)

Ziua 1: Teambuilding. Selectarea echipelor astfel incat, Dumnezeu ajuta, Vanzarile lucreaza cu Echipa Tehnica. O zi intreaga de exercitii ca de exemplu: "Fiecare dintre voi va veni in fata grupului, se va intoarce cu spatele la grup, va inchide ochii si va cadea pe spate, in bratele colegilor. Acest exercitiu te va invata sa ai incredere in colegii tai."

Ziua 2: Construirea Misiunii. O camera calduroara si aglomerata, un flipchart cu hartie alba si un facilitator/trainer care nu stie nimic despre compania voastra. Fiecare om care cu functie inalta se afla acolo; o multime de oameni. Fiecare dintre voi se straduieste din rasputeri sa gaseasca un cuvant, asa ca la sfarsitul zilei misiunea voastra suna cam asa:

"Misiunea Wendy (Fast-Food n.red.) este aceea de a aduce produse si servicii de calitate superioara clientilor si comunitatii noastre prin leadership, inovatie si parteneriate."

Nu ma intelege gresit, iubesc fast-foodurile, dar nu am crezut niciodata ca particip la leadership, inovatie si parteneriate cand am comandat un hamburger. Cauza care sta la baza unei misiuni este aceea ca majoritatea organizatiilor sunt conduse de oameni care au ori o diploma MBA ori care au lucrat pentru o mare companie - ori amandoua.

Multe organizatii au renuntat de mult a se impotrivi procesului de creare a unei misiuni scurte, diferite si pline de inteles asa ca si voi veti cheltui o multime de bani pe locatie, facilitator si consultanti pentru a crea una.

Ceea ce CEO-ul (Chief Executive Officer) lui Wendy ar trebui sa faca, este sa stabileasca o mantra a corporatiei, ceva de genul "mancare sanatoasa". Si gata. Iata cateva exemple de mantra ale unor corporatii care te-ar putea inspira:

Federal Express: "Pace sufleteasca"
Nike: "Performanta atletica autentica"
Mary Kay "Imbogateste vietile femeilor"

Testul ultim al unei mantra (sau misiune) este urmatorul: suna-ti fetele care raspund la telefoane (Dana si Diana) si intreaba-le pe ele. Daca iti pot spune care este mantra (misiunea) atunci ai trecut testul. Daca ele nu-ti pot raspunde, atunci iti trebuie o alta mantra.

Daca inca insisti sa construiesti o misiune, atunci da-mi voie sa te ajut si sa-ti te scap de multa bataie de cap, bani si timp pierdut. Du-te la Dilbert Mission Statement Generator. Acolo, fara consultant, facilitator si locatie, vei gasi misiunea viselor tale.

Bloombiz.ro Newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...