Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companiile americane cheltuiesc zeci de miliarde de dolari anual pe cadouri pe care angajatii nu le vor

Companiile americane cheltuiesc zeci de miliarde de dolari anual pe cadouri pe care angajatii nu le vor


Dupa 25 de ani de munca in aceeasi companie, multi angajati din SUA au in fata o alegere dificila, sa primeasca drept recompensa un storcator de fructe sau un aparat de vata de zahar, companiile americane cheltuind anual 46 de miliarde de dolari pentru astfel de cadouri neinspirate.

Unii analisti sunt uimiti de persistenta programelor de recompensare a fidelitatii, intr-o perioada in care angajatii isi schimba slujbele ca pe becuri, iar angajatorii cauta noi solutii, mai eficiente, de pastrare a personalului valoros, relateaza MarketWatch.

Angajatorii cheltuiesc anual circa 46 de miliarde de dolari cu aceste programe, respectiv 1% din fondurile salariale, potrivit Incentive Marketing Association.

Un raport din 2012 al Bersin & Associates a aratat ca majoritatea acestor fonduri, si anume 87%, sunt cheltuite pentru recompensarea fidelitatii.

De cele mai multe ori, angajatii au posibilitatea sa isi aleaga cadoul dintr-un catalog, cand ajung la o data aniversara in companie, cum ar fi un set de cutite pentru a marca vechimea de cinci ani, sau un racitor de sticle de vin la a 25-a aniversare.

Companiile au inceput sa extinda oferta de cadouri, unele dintre cele mai populare fiind aparatura electronica sau casnica.

"Un obiect precum o centura ajustabila pentru slabit, care ar face o persoana sa ridice din sprancene, poate fi vazuta drept un cadou perfect de catre un dependent de gogosi", a spus Susan Adams, director la Dittman Incentive Marketing.

Angajatii nu raman suficient de mult timp in companie pentru a se "califica" pentru un blender

Unii analisti spun ca aceste cadouri sunt ineficiente, partial pentru ca multi angajati nici nu stiu de existenta programelor, iar acestea nu stimuleaza oamenii sa munceasca mai mult sau sa ramana mai mult timp in companie.

Potrivit Departamentului Muncii, angajatii isi schimba locul de munca o data la 4,6 ani, asa ca este improbabil ca acestia sa ramana mai mult timp pentru a primi un blender sau o minge de baseball cu autograf.

Si chiar daca o persoana vrea sa stea la un angajator 20-30 de ani, loialitatea sa ar putea supravietui mai mult decat norocul companiei. In medie, o companie rezista in indicele S&P 500 timp de 15 ani, fata de 67 de ani in anii '20, a declarat Richard Foster, lector la Yale School of Management si fost partener la McKinsey & Co.

Aceste iesiri din S&P 500 sunt determinate deseori de preluari sau scindari si mai putin de inchiderea companiei, schimbari care duc la modificarea brandului, a structurii si a strategiei.

Cu toate acestea, cadourile precum expresoarele de cafea si bicicletele nu vor disparea prea curand, intrucat lipsa lor ar afecta eforturile de fidelizare si recrutare ale companiilor, spun analistii. Ei au explicat ca primirea cadourilor este un moment emotional pentru angajati, ca si cand ar fi ziua lui de nastere.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 2372 ori