Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cifra de afaceri mai mare cu 20% pentru Arctic in primele 9 luni

Cifra de afaceri mai mare cu 20% pentru Arctic in primele 9 luni

Cifra de afaceri a producatorului de electrocasnice Arctic a crescut in primele trei trimestre ale lui 2007 cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut si a ajuns la 164 de milioane de euro, anunta firma intr-un comunicat. Arctic estimeaza ca pana la sfarsitul anului va inregistra o cifra de afaceri de 217 milioane euro.

"Atat exporturile cat si vanzarile locale - in special segmentul de aparate frigorifice, au contribuit la cresterea vanzarilor companiei in 2007. Evolutia pe care o inregistreaza compania de cativa ani buni este rezultatul planului nostru de business pe termen lung. Conform acestuia, am facut importante investitii in tehnologie si in sporirea capacitatii de productie a fabricii de la Gaesti, in implementarea sistemelor moderne de management al productiei si in dezvoltarea platformei logistice. Rezultatele din primele 9 luni ale anului 2007 ne confirma faptul ca obiectivul nostru de anul acesta - cresterea competitivitatii companiei atat in Romania, cat si la nivel international - este unul indeplinit", a declarat Ugur Kayali, Director General Arctic.

Compania a exportat in primele noua luni ale anului 612.000 de unitati, in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Arctic s-a extins anul acesta pe noi piete, printre care Albania, Insulele Faroe, Irlanda, Kuweit si Yemen. Cea mai importanta destinatie a produselor fabricate la Gaesti ramane in continuare spatiul Uniunii Europene, cu 65% din volumulul total al exporturilor.

Pe piata locala, Arctic a crescut constant in ultimii 3 ani, cu 8% pe an. In primele noua luni, Arctic a vandut in Romania circa 500.000 de produse electrocasnice, mai mult de jumatate dintre acestea fiind aparate frigorifice.

"Caracteristicile tehnice complexe reprezinta unul dintre criteriile din ce in ce mai relevante pentru romani, fapt care a sustinut cresterea vanzarilor companiei pe cele 2 branduri, Arctic si Beko. O alta tendinta evidenta a reprezentat-o preferinta consumatorilor pentru produse incorporabile. Designul, ergonomia si eficienta energetica au devenit un criteriu important in decizia de cumparare. Comportamentul de cumparare s-a modificat de asemenea in ultimii ani, astfel incat shopping-ul pentru aprovizionarea casnica a devenit un obicei saptamanal. Aceasta tendinta a condus la inlocuirea aparatelor frigorifice de volume mici cu cele de volume mari.
Noile categorii de produse lansate pe piata anul acesta - produse incorporabile si televizoare LCD - au contribut intr-o buna masura la cresterea Arctic pe piata domestica", a declarat, in comunicat, Monica Iavorschi, Director de Marketing si Vanzari Arctic.


In anul 2006, Arctic a inregistrat o cifra de afaceri de 194 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul 2005. Volumul total al vanzarilor in 2006 s-a ridicat la 1.440.000 de unitati, 741.000 de produse fiind exportate in peste 35 de tari. Arctic are in prezent peste 2300 angajati.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1206 ori