Ce vor angajatii si ce li se ofera - intre respect si bonuri de masa

Joi, 11 August 2016, ora 14:30
2318 citiri
Ce vor angajatii si ce li se ofera - intre respect si bonuri de masa
Foto: Cristiana Deca

Una dintre provocarile cele mai mari ale managerilor si antreprenorilor de azi este sa gaseasca oameni buni, care sa fie dedicati misiunii firmei, sa indeplineasca scopurile acesteia, oameni pe care sa ii motiveze constant, pentru a-si pastra pasiunea si fidelitatea fata de afacere. Pentru aceasta, ei insisi trebuie sa asigure angajatilor un mediu de lucru pozitiv si un pachet salarial care sa-i determine pe acestia sa fie competitivi.

Dar ce isi doresc cu adevarat angajatii de la o companie?

"Din punct de vedere legal, oamenii asteapta sa le fie oferite toate drepturile salariale in baza unui contract de munca complet si corect realizat, fara alte artificii operate de catre angajatori. Oamenii isi doresc stabilitate, isi doresc sa se poata baza pe veniturile lor reale pentru planuri de viitor, precum achizitionarea unei case, isi doresc sa activeze intr-o companie sigura care pretuieste viata privata a angajatilor si care se preocupa de dezvoltarea acestora," mentioneaza Cristiana Deca, Legal Adviser in cadrul Decalex Legal Solutions.

In ceea ce priveste dezvoltarea profesionala a angajatilor, companiile pot organiza activitati de formare profesionala. Conform Codului Muncii angajatorii sunt obligati sa asigure salariatilor participarea la programe de formare profesionala, cel putin o data la 2 ani, daca au cel putin 21 de salariati si cel putin o data la 3 ani, daca au sub 21 de salariati. Pentru deductibilitate este necesar ca, din punct de vedere al continutului, programele de formare profesionala sa aiba legatura cu domeniile in care activeaza societatea.

Bonificatiile in tichete cadou reprezinta un alt instrument legal, pe care companiile il pot utiliza in fidelizarea angajatilor lor. Tichetele cadou nu se cuprind in baza lunara de calcul a contributiilor sociale obligatorii potrivit art. 296 indice 15 lit. o) din Codul Fiscal, daca acestea nu depasesc valoarea de 150 lei.

"Tot pentru a-si fideliza angajatii, companiile le pot oferi acestora sesiuni de cumparaturi in cadrul firmei in perioada sarbatorilor. Angajatii beneficiaza in acest fel de reduceri importante la produsele retailerilor sau producatorilor parteneri. Iar daca vorbim despre proiectele independente ale angajatilor, incurajarea intraprenoriatului este o idee care se poate realiza prin investitie directa a companiei in proiectul angajatului, fie prin mentoring acordat pe proiect", continua Cristiana Deca, Legal Adviser in cadrul Decalex Legal Solutions.

Exista o lista lunga de beneficii pe care companiile le pot oferi angajatilor, de la tichete de masa, tichete cadou, abonament la sali de sport, la SPA, la centre de infrumusetare, zile de concediu in plus, pana la teambuilding, spatii de relaxare special create pentru ei si multe altele.

Vor face acestea diferenta pentru angajati? Sau cat de mare va fi impactul acestora pentru un nou angajat? Si ce se intampla cand beneficiaza de ele la toate locurile de munca, dar are o mare problema cu superiorul direct, cu atmosfera de lucru, cu colegii si barfa la birou, cu nerecunoasterea meritelor, cu lipsa respectului, cu presiunea exercitata asupra indeplinirii targhetelor, cu focusul doar pe rezultate si altele din acelasi registru.

"Cel mai simplu instrument prin care-ti apropii oamenii si-i tii acolo este respectul. Comunicarea directa, deschisa, onesta, respectul, bunul simt, recunoasterea muncii, incurajarea initiativelor, a creativitatii si impulsionarea participarii, toate pot sta la baza unor relatii de munca sanatoase care sa aduca valoare adaugata oricarei companii. Restul beneficiilor sunt de dorit, dar daca intrebam ce prefera angajatii atunci cand isi cauta un nou loc de munca, majoritatea vor raspunde ca un mediu de lucru placut, conditii financiare mai bune, recunoastere si respect". afirma Corina Neagu, Fondator Dare si Consultant in Resurse Umane.

Una dintre problemele managerilor romani este, insa, faptul ca acestia nu sunt pregatiti sau nu-si doresc sa utilizeze la maxima capacitate instrumentele recomandate de consultantii in resurse umane, apeland la tot felul de beneficii mai mult sau mai putin costisitoare si care, de fapt, nu ajuta, de sine statatoare, la fidelizarea angajatilor.

"Oamenii raman si fac treaba acolo unde se simt bine, unde sunt sprijiniti, indrumati, ajutati sa creasca, sa invete, sa se dezvolte, sa performeze", conchide Corina Neagu, Fondator Dare si Consultant in Resurse Umane.

Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Cu ocazia conferinței Google I/O 2024, noua versiune a smartphone-ului Pixel, modelul 8a, face deja valuri înainte de lansarea oficială, datorită unei prezentări video neoficiale care...
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
#fidelizare angajati, #stimulare angajati, #beneficii angajati , #Angajati