Grupul MOL a înregistrat, în primele şase luni ale acestui an, un profit înainte de impozitare de 916 milioane de dolari, în creştere cu 19% faţă de cel din anul anterior. În trimestrul al doilea, profitul a fost de 534 de milioane de dolari, menţionează sursa citată.
Compania petrolieră arată că atât segmentul Downstream, cât şi cel Upstream au generat rezultate financiare solide şi stabile datorită cererii constante în sectorul rafinării şi preţurilor uşor în creştere ale hidrocarburilor. În plus, performanţa segmentului Consumer Services a fost susţinută de volumele de vânzări de combustibil şi de consolidarea marjei non-fuel.
„Compania noastră se confruntă cu multiple provocări. În primul rând, trebuie să ne asigurăm securitatea aprovizionării în regiune pe termen lung. Lucrăm continuu pentru a asigura toate opţiunile de transport şi pentru a maximiza diversitatea materiilor prime petroliere şi flexibilitatea la nivelul rafinăriilor noastre. În al doilea rând, continuăm să ne implementăm strategia de transformare, bazându-ne exclusiv pe resursele proprii, deoarece aceste programe de diversificare şi transformare nu beneficiază de finanţare comunitară. În al treilea rând, rămânem angajaţi faţă de strategia noastră pe termen lung de a crea plus valoare şi a oferi randament acţionarilor noştri”, a declarat Zsolt Hernadi, chairman şi CEO, citat în comunicatul remis Agerpres.
Peste 92 de milioane de barili de petrol în al doilea trimestru din 2024
În segmentul Upstream, volumul producţiei de petrol şi gaze s-a menţinut peste estimări, totalizând 92,1 milioane barili echivalent petrol pe zi în T2 2024, datorită creşterii producţiei internaţionale în KRI Shaikan şi Kazahstan, susţinut şi de creşterea producţiei în Ungaria şi Croaţia de la un trimestru la altul. Costurile operaţionale unitare (OPEX) la nivel de grup au rămas stabile de la un trimestru la altul, la 5,8 dolari/ baril echivalent petrol, datorită unor măsuri stricte de control al costurilor şi evoluţiei favorabile a preţurilor la energie.
Rezultatele din segmentul Downstream au fost susţinute de cererea robustă, în timp ce creşterea marjei de rafinare a contracarat efectele negative ale scăderii diferenţialului dintre preţurile petrolului Brent şi Ural. Marja din sectorul petrochimic a crescut uşor de la un trimestru la altul, în concordanţă cu scăderea preţurilor la energie, arată comunicatul.
În segmentul Consumer Services, volumul mai mare al vânzărilor de carburanţi şi îmbunătăţirea marjei din vânzarea produselor non-fuel au fost principalii factori care au contribuit la majorarea rezultatelor, contrabalansând efectul scăderii marjelor unitare pentru carburanţi. Câştigurile obţinute din vânzarea unor staţii de carburanţi au avut, de asemenea, un impact pozitiv, consideră compania maghiară.
...citeste mai departe despre "Creștere de aproape un miliard de euro al Grupului MOL pe plan global. Ce înseamnă profitul companiei pentru piața industriei petroliere" pe Ziare.com