Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vanzarile Coca-Cola scad pe fondul crizei din Ucraina, dar si a declinului din Romania

Vanzarile Coca-Cola scad pe fondul crizei din Ucraina, dar si a declinului din Romania


Coca-Cola HBC, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a avertizat ca tensiunile dintre Rusia si Ucraina vor crea dificultati in acest an, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut cu trei puncte procentuale in primul semestru, transmite Dow Jones Newswires.

Tensiunile geopolitice dintre Rusia si Ucraina au afectat vanzarile din aceste state, dar livrarile au scazut si in Polonia, Romania, Cehia si Italia, aceasta din urma intrand in recesiune in trimestrul doi din 2014. In schimb, vanzarile au urcat pe piata nigeriana. 'In timp ce Nigeria a revenit pe crestere in trimestrul doi din 2014, dupa un start lent la inceputul anului, am inregistrat un declin al volumului vanzarilor in Rusia si o continuare a nivelului mai slab al vanzarilor in Ucraina si Romania', se arata in comunicatul Coca-Cola HBC.

In trimestrul doi din 2014, profitul net a urcat cu 6%, la 135 milioane de euro (180 milioane de dolari), in timp ce veniturile au scazut cu 5%, la 1,8 miliarde de euro. Coca-Cola HBC, prezenta in 28 de state, a avertizat joi ca 'sunt din ce in ce mai multe dovezi ca este putin probabila o imbunatatire a conditiilor de tranzactionare in 2014'.

"Desi estimarile privind mediul macroeconomic au fost revizuite in crestere in unele state in care opereaza compania, nivelul somajului ramane ridicat si venitul disponibil ramane redus. Mai mult, escaladarea situatiei geopolitice in Rusia si Ucraina afecteaza cheltuielile de consum in regiune", se arata in declaratia companiei. Rusia este cea mai mare piata a Coca-Cola HBC in functie de volumul vanzarilor.

Profitul a ramas pe crestere in cel de-al doilea trimestru

In 2013, Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, si-a mutat sediul fiscal din Grecia in Elvetia si, de asemenea, a decis ca listarea principala a actiunilor sa se realizeze la Bursa de la Londra, cu scopul de a-si imbunatati accesul la pietele de capital.

In trimestrul doi din 2014, profitul operational a urcat cu 8%, la 194 milioane de euro, in timp ce castigul pe actiune a crescut cu 9%, la 0,37 euro pe titlu.

"Continuam sa adoptam masuri pentru a compensa conditiile comerciale dificile provocate de scaderea increderii consumatorilor si fluctuatiile de curs valutar", a aratat directorul general Dimitris Lois.

La Bursa de la Londra actiunile Coca-Cola HBC au scazut joi cu 3,6% la 1.325 penny.

Coca-Cola HBC se asteapta ca fluctuatiile de curs valutar sa anuleze intre 80 si 90 milioane de euro din profitul inregistrat in anul fiscal 2014, dar cu zece milioane de euro mai putin decat estima compania in mai, in urma masurilor de reducere a costurilor.

Operatiunile Coca-Cola HBC acopera 28 de tari, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Voluntari si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 2423 ori