Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companiile chinezesti tintesc aurul mondial

Companiile chinezesti tintesc aurul mondial
Confruntate cu o prejudecata din partea consumatorilor legata de calitatea indoielnica a produselor, brandurile din China se folosesc de Olimpiada pentru a castiga un procent din piata mondiala.

Despre mega-brandurile de talia Coca-Cola, Omega sau Visa si despre modul in care acestea incearca sa-i cucereasca pe cei 1,3 miliarde de chinezi (in special consumatorii din clasa de mijloc) s-a vorbit foarte mult.



Dar despre brandurile locale, inclusiv producatorul de electronice Lenovo, firma de haine sport Li Ning sau compania de mobila Royal si despre felul in care acestea folosesc Olimpiada ca pe un catalizator pentru a-si promova produsele unui public format din 5,3 miliarde de oameni care nu traiesc in China, nu s-au spus prea multe.



De altfel, pentru cateva dintre firmele locale, olimpiada inseamna primul contact cu o piata globala si cu un public mondial.



Firmele chinezesti se confrunta cu probleme necunoscute pentru marcile europene sau americane. Expresia "made in China" (adica fabricat in China) a devenit sinonima cu o calitate indoielnica, executata de muncitori prost platiti.



Majoritatea produselor care afiseaza aceasta eticheta sunt privite cu suspiciune si dezavantajate din start. Tocmai de aceea, producatorii chinezi spera ca Jocurile Olimpice le vor oferi ocazia sa demonstreze calitatea produselor.



Lenovo, prima si singura marca de origine chineza, partener mondial la Olimpiada, a investit 80 milioane de dolari in Jocurile de anul acesta. In schimbul banilor si echipamentelor instalate, compania poate aplica logo-ul olimpic pe produsele sale, beneficiind de o promovare in intreaga lume.



Acesta nu este singurul pas pe care Lenovo il face pe drumul reabilitarii sale globale. Infiintata in 1984, compania a inceput sa vanda produse in China la mijlocul anilor '90. Toate tranzactiile erau "in alb", ceea ce inseamna ca actuala eticheta Lenovo nu se gasea pe produse, acestea fiind vandute sub un brand diferit.



Poate cel mai important pas facut de Lenovo, il reprezinta achizitia IBM, in 2005, mutare care le-a conferit notorietate in fata consumatorilor.



Dar Lenovo este doar o exceptie. Li Ning, o firma producatoare de imbracaminte care isi propune sa concureze cu Nike si Reebok in China, a facut lobby pentru castigarea unui rol de sponsor activ al Olimpiadei.



Li Ning a pierdut acest statut in favoarea Adidas. Asadar, prima miscare din strategia de refidelizare a publicului a esuat. Totusi, gimnastele chineze, echipa de la tenis de masa si cea de scufundari poarta echipamente produse de Li Ning.



Shanghai Tang, care apartine grupului elevetian Richemont, are o vechime de 18 ani in domeniul bunurilor de lux si magazine in toata lumea. Cu toate acestea, compania spera ca expunerea generata de JO va propulsa marca pe prima pozitie in preferintele unui public care opteaza de obicei pentru Hermes sau Prada.



In ciuda faptului ca multor companii li s-a refuzat statutul de sponsor al Olimpiadei de la Beijing, unele brandurile au reusit sa devina parteneri si au contribuit activ la desfasurarea Jocurilor. Haier, cel mai mare producator de electrocasnice chinez, a investit o suma cuprinsa intre 20 si 30 milioane de dolari, sperand ca vanzarile sale vor creste, in special in tarile din strainatate.



Principalul distribuitor de mobila pentru JO, producatorul Hong Kong, a oferit 100.000 de piese de mobilier oraselor care participa la Olimpiada, inclusiv 17.000 de paturi si 14.000 de canapele.



Indiferent ca este vorba de experienta acumulata de-a lungul anilor sau ca Olimpiada reprezinta prima provocare de marketing pe care o implica publicul mondial, toata marcile chinezesti sunt constiente de un singur fapt.



Trebuie sa faca de asa maniera incat consumatorii sa nu asocieze eticheta "made in China" cu un lucru ieftin si prost.






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1788 ori