Comicul in reclame, moartea brandului promovat?

Miercuri, 05 Ianuarie 2011, ora 13:24
5802 citiri
Comicul in reclame, moartea brandului promovat?

"Umorul te poate aduce in zona de brand neserios. Nu trebuie sa plictisesti consumatorul. Exagerarea unei directii duce la plictiseala, apare un efect care in engleza se numeste "wear-out",  tocirea simturilor. Umorul functioneaza cu conditia sa-l particularizezi la brand ", a declarat Sorin Psatta, Integrated Communication Director la BBDO Romania, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

“Daca vrei sa cunosti o natiune studiaza-i publicitatea. Publicitatea romaneasca reflecta starea societatii si a romanilor din ultimii doi ani. Noi avem povestea cu hazul de necaz, care ne caracterizeaza, deci cumva ar trebui sa radem si in momentul in care suntem in groapa”.

Potrivit acestuia, vremurile pe care le traim nu sunt neaparat cele mai comice, iar umorul nu se potriveste oricarui brand.

“Sunt branduri carora nu le pica foarte bine facutul cu ochiul, gluma din coltul gurii sau mesajul cu subinteles. Insa la un moment dat, toate brandurile ajung sa aplice aceasta metoda, din disperare. Din dorinta de a nu deveni previzibil, cateodata un brand serios ajunge sa transmita un mesaj umoristic. Umorul nu are intotdeauna un efect pozitiv”, a subliniat specialistul in publicitate.

Potrivit Inc.com, exista doua mari greseli pe care le fac marketerii in campaniile de publicitate.

Prima este incercarea de a include prea multa informatie despre produs. De indata ce incepi sa faci acest lucru iti poti pierde publicul.

A doua greseala o fac companiile care nu sunt dispuse sa isi asume riscul de a fi mai indraznete.

In opinia reprezentantului BBDO, umorul prost aplicat poate deteriora reputatia unui brand.

Studiile au demonstrat ca unele companii si-ar putea pierde numarul de clienti daca ar apela la reclame comice.

Pentru o campanie la Cisco, firma care vinde routere in valoare de 100.000 dolari, folosirea umorului in reclame sau spoturi ar putea fi chiar riscanta, considera specialistii citati de Inc.com.

Umorul folosit in reclame are capacitatea de a atrage atentia publicului, de a face reclama memorabila si de a contribui la cresterea vanzarilor.

Expertii spun ca este nevoie de multa munca pentru a putea vinde o intreaga organizatie prin intermediul unei campanii publicitare care foloseste umorul, si mai ales prin intermediul retelelor sociale.

In opinia reprezentantului BBDO, umorul functioneaza cu conditia sa-l particularizezi la brand. Un brand serios nu poate face orice fel de gluma.

“De exemplu, campania recenta cu rebrandingul Coca Cola “Gusta Fericirea”, mi se pare mai degraba o abordare serioasa. Chiar daca e plina de fantezie si poti gasi un pic de umor, as spune eu ca e o comunicare serioasa, de brand”, a mai adaugat Sorin Psatta.

Potrivit lui Psatta, umorul este un mijloc prin care publicitatea isi poate atinge scopul.

“In momentul in care este bine utilizat, publicitatea castiga. Este o meserie care trebuie sa performeze, altfel salariile celor care se ocupa de asa ceva dispar”, a mai adaugat reprezentantul BBDO.

Psatta recomanda marketerilor sa fie atenti la limita dintre umor si neseriozitate.

“Umorul te poate aduce in zona de brand neserios. Nu trebuie sa plictisesti consumatorul. Exagerarea unei directii duce la plictiseala, apare un efect care in engleza se numeste wear-out, tocirea simturilor”, a mai subliniat acesta.

Specialistii in publicitate recomanda colegilor de breasla cercetarea pietei si a target-ului inainte de a realiza un spot.

Este important ca fiecare campanie de publicitate sa-si stabileasca asteptari realiste.

Cheia este sa stabilesti alaturi de managementul companiei obiective care sa satisfaca toate partile implicate.

Cum utilizam umorul pe retelele sociale

In opinia specialistilor, retelele de socializare pot fi o modalitate ieftina si extrem de eficienta pentru reclame cu umor.

You Tube si retelele sociale sunt privite ca un mediu de divertisment. Oamenii nu cauta pe YouTube informatii despre un anumit produs, ci vor sa vizioneze clipuri video amuzante. In momentul in care gasesc un clip care li se pare interesant, dau click pe "share" si il trimit direct pe profilul lor de Twitter sau Facebook astfel incat sa fie vizionat de toti prietenilor lor.

In opinia specialistilor citati de Inc.com retele sociale reprezinta mediul perfect pentru ca unele companii mici sa concureze cu marci mult mai mari fara a cheltui sume mari de bani.

Sorin Psatta recunoaste ca una dintre reclamele care i-au ramas in minte datorita accentelor de umor pe care le avea este Spotul pentru pufuletii Gusto, reclama "fara cap". 

“Compania a apelat la un umor absurd, felul in care a fost structurata reclama e extrem de memorabil. Lansarea a fost memorabila, in primul rand, prin felul in care a fost abordat procesul de consum al brandului”, a mai afirmat reprezentantul BBDO.

In opinia lui Sorin Psatta o reclama memorabila este cea de la bautura energizanta Rienergy.

“Mesajul acestei reclame este ca aceasta bautura te reenergizeaza in sensul ca te determina sa faci aceeasi prostie, nu te face mai destept sau mai prost. Iti permite sa-ti desfasori activitatea ta, chiar daca stupida, o lunga perioada de timp. Era o campanie plina de umor, fiindca vazand spotul chiar pufneai in ras. Doza de umor din reclama e folosita pentru a pozitiona intr-un anumit fel bautura respectiva”, a mai adaugat Psatta.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
#brand, #coca-cola, #consumator, #publicitate, #reclame, #reputatie, #umor , #stiri Coca-Cola