Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cele mai valoroase branduri sportive din lume

Cele mai valoroase branduri sportive din lume

In industria sportului, cele mai aprinse lupte se duc in afara terenului, unde sportivii, sponsorii, echipele si organizatorii de evenimente sportive se inghesuie sa primeasca recunoastere si castiguri cat mai mari, stabilind premisele unei adevarate batalii a brandurilor. Tiger Woods, Nike, Manchester United si Super Bowl sunt cateva dintre cele mai importante branduri, din sport, potrivit unui top alcatuit de revista americana Forbes.

Lista este alcatuita din mai multe clasamente, bazate pe valoarea numelui construita de-a lungul timpului.


Cele mai valoroase brand-uri din lumea sportului


Nike ocupa primul loc in acest clasament, cu o valoare de 10,7 miliarde de dolari, fiind singura companie de imbracaminte sport cu o cota de piata mondiala ce a crescut considerabil in ultimii doi ani.


Locul doi este ocupat de ESPN, un brand in valoare de 10, 5 miliarde de lei.


Disney, partenerul ESPN,taxeaza operatorii de cablu cu cate 4 dolari pentru fiecare abonat, cea mai mare rata inregistrata in SUA.


Brandul Adidas valoreaza 7,3 miliarde de dolari iar numele lui apare pe echipamentele a 350 de echipe de fotbal, rugby, cricket si baschet din intreaga lume.


Valoarea brandului clasat pe locul 4, Gatorade, este de 6,4 miliarde de dolari. Produsul PepsiCo are o cota de 75% din piata Nord-Americana, de 3,5 ori mai mare decat a rivalului Powerade, produs al Coca Cola.


Pe locul 5 in clasamentul Forbest se afla Reebok, cu o valoare estimata la 2 miliarde de euro. Reebok, subsidiarul Adidas inca din 2006, este principalul furnizor de echipamente sportive pentru Liga Nationala de Fotbal din SUA, Liga Nationala de Hockey si Liga Nationala de Fotbal din Canada.


Sky Sports, brandul cu numarul 6, este varianta britanica a ESPN. Sky Sports are sase canale si drepturi asupra unui numar important de evenimente sportive, inclusiv meciurile de fotbal din Premier League, meciurile international de rugby si cricket si doua dintre cele mai mari campionate de golf.


Pe a saptea pozitie, cu o valoare de 770 milioane de dolari, se afla EA Sports, companie de jocuri pentru calculator, care a lansat cel mai bine vandut joc sportiv video din lume, “ Madden NFL”.


Tricourile Under Armour au devenit atat de populare in Marina Americana, incat Ministerul Apararii a fost nevoit sa schimbe regulile privind uniformele. Valoarea brandului, potrivit Forbes, este de 530 milioane de dolari.


Reteua YES, urmatorul brand ca valoare, este estimata la  525 milioane de dolari. Reteaua de televiziune YES, care apartine echipelor New York Yankees si New Jersey Nets, este cea mai bine cotata retea regionala de sport din SUA.


Compania americana IMG, cu activitatile diverse, ce pornesc de la productii media si pana la recrutari si impresariat de jucatori, completeaza clasamentul celor mai valoroase branduri sportive, fiind estimata la 400 milioane de dolari.


Cele mai valoroase evenimente sportive


Pe primul loc se afla Super Bowl, finala campionatului de fobal american, un brand in sine, a carui valoare este estimata la 420 de milioane de dolari.


Ultimele doua editii au fost cele mai vizualizate evenimente sportive din istoria Statelor Unite, strangand aproape 100 de milioane de americani in fata televizoarelor.


Jocurile Olimpice de vara se afla pe a doua pozitie, creand un brand cu o valoare estimata la 230 de milioane de dolari.


Cu un profit de 3,9 miliarde de dolari, Jocurile de la Beijing au fost aproape de a deveni primul eveniment sportiv care depaseste 4 miliarde de dolari profit.


Urmatorul eveniment clasat este FIFA World Cup, brand care valoreaza 120 milioane de dolari.


Organizatorii editiei din acest an estimeaza ca profitul din acoperirea media si sponsorizari va depasi pe cel din 2006, cu 600 de milioane de dolari.


Pe locul 4, cu o valoare a brandului de 110 milioane de dolari, se afla Campionatul European UEFA.


Brandul MLB World Series (liga de baseball) are o valoare totala de 106 milioane de dolari si ocupa locul 5 in clasamentul Forbes, fiind totodata “campionatul cu cele mai mari incasari din lume”, potrivit Forbes.


Daytona 500 ocupa pozitia cu numarul 6 in clasament, brandul valorand 100 milioane de dolari. Desi pretul celor mai scumpe bilete a fost redus cu 73% anul trecut, cursele de masini au adus castiguri de aproape 30 milioane de dolari din biletele de intrare si cele de parcare.


Jocurile Olimpice de iarna se afla pe locul 7, valorand 93 milioane de dolari. Este de asteptat ca valoarea brandului sa creasca dupa Jocurile de la Vancouver din februarie. Castigurile estimate pentru aceasta editie sunt cu 60% mai mari decat la editia trecuta, care s-a tinut la Toronto, in Italia.


Campionatul american de baschet NCAA Men's Final Four valoreaza 90 milioane de dolari ca brand si genereaza castiguri duble, comparativ cealalta competitie sportiva intre colegii, de acelasi tip - Seriile Bowl Championship, in fotbal american - se arata in clasamentul Forbes.


Saptamana All-Star din liga profesionista de baseball este atat de populara, incat s-a bucurat de prezenta tuturor celor cinci presedinti ai Statelor Unite, aflati in viata. Evenimentul ocupa locul 9 in acest top, cu o valoare de brand de 75 milioane de dolari.


Brand-ul Kentucky Derby, cea mai faimoasa cursa de cai de pe continentul american, a atras 103 milioane de dolari in 2009 doar din pariuri, valoarea de 67 milioane de dolari clasandu-l in top, pe a 10-a pozitie.


Cele mai valoroase echipe


Manchester United ocupa primul loc in top si valoreaza, ca brand, 270 de milioane de dolari.


Reprezentantii echipei estimeaza ca mai mult de jumatate din suporteri provin din Asia, unde Premier League este cea mai urmarita liga de fotbal si Manchester United este cea mai populara echipa.


Brandul New York Yankees ocupa a doua pozitie, cu o valoare de 266 milioane de dolari, insa se indreapta vertiginos catre obtinerea primei pozitii, in topurile viitoare Forbes.


Pe locul 3 se afla Real Madrid si are o valoare de brand de 245 milioane de dolari.


Contractul de cedare a drepturilor de televizare, timp de 7 ani, in valoare de 1,4 miliarde de dolari, este cel mai mare contract semnat de o echipa, in istoria sporturilor de performanta.


Echipa de fotbal american Dallas Cowboys ocupa locul 4, cu o valoare a brandului de 208 milioane de dolari. The Cowbos valoreaza cu 52 milioane mai mult decat rivalii The New England Patriots.


Pe locul 5 se situeaza Bayern Munchen, cu un brand ce valoreaza 200 milioane de dolari. Contractul pe 30 de ani al echipei cu compania de asigurari Allianz este unul dintre cele mai lungi contracte din istoria sporturilor de performanta.


Pe locul 6, cu o valoare de 195 milioane de dolari, se pozitioneaza echipa engleza de fotbal Arsenal, detinuta de Stan Kroenke.


Brandul Arsenal valoreaza cat toate celelalte cinci echipe detinute de american - printre care echipa de hochei Avalanche si cea de baschet, Denver Nuggets - la un loc.


Echipa AC Milan se claseaza pe locul 7, valorand 175 milioane de dolari.  Brandul AC Milan a primit o lovitura puternica dupa scandalul privind aranjarea de rezultate, din 2006, dar putea sa plateasca si mai scump daca ar fi fost retrogradata, asa cum a patit rivala Juventus.


Brandul Barcelona valoreaza 170 milioane de dolari si ocupa locul 8. Echipa pierde milioane de dolari, refuzand sa promoveze sponsori pe tricouri, spatiu rezervat pentru Unicef, careia ii face donatii anuale.


Topul este completat de catre echipa de baseball The Boston Red Sox, cu o valoare de brand de 157 milioane de dolari. Un bilet la un meci al echipei costa cu 50 de dolari mai mult decat la oricare alt meci din Major League Baseball.

Cei mai valorosi sportivi


Tiger Woods este cel mai mai valoros sportiv, cu un brand de 82 milioane de dolari, potrivit Forbes.


In 2009, castigurile sale din sponsorizari au fost de 105 milioane de dolari, mai mari decat ale urmatorilor 3 sportivi clasati, la un loc.


Chiar daca nu ar lovi nicio minge anul acesta, contractele de sponsorizare pe care le are i-ar pastra titulatura de “cel mai bine platit sportiv” si in 2010.


Pe locul 2 in acest top se afla David Beckham, al carui brand valoreaza 20 de milioane de dolari. Potrivit motorului de cautare Ask.com, Beckham este “cel mai cautat sportiv in ultimul deceniu, din Marea Britanie”.


Brandul Roger Federer valoreaza 16 milioane de dolari, fiind al treilea clasat in topul prezentat de Forbes. Sportivul care a cucerit 16 titluri de Mare Slem, a avut in 2009 sponsorizari de 28 milioane de dolari, cu 6 milioane mai mult decat oricare alt jucator de tenis.


Topul celor mai valorosi sportivi este completat de baschetbalistul LeBron James (13 milioane de dolari), jucatoarea de tenis Maria Sharapova (10 milioane de dolari) si de skater-ul Tony Hawk (9 milioane de dolari).



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 20893 ori
Citeste mai multe despreadidas bowl brand business nike sport super